Eye Candy van de bovenste plank!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Eye Candy van de bovenste plank!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 12:36

Niet echt een verslag van de dag, maar van het afgelopen weekend: Voor de vijfde keer werd er een modelpaardenshow bij Horsepleasure in Zeeland gehouden, en omdat het de vijfde keer was, werd de show uitgebreid van een naar twee dagen, en was er geen limiet voor het aantal modellen dat je mee mocht nemen. De eerste dag werden de Originele Modellen in Plastic, Porselein en Resin , de tweede dag de veranderde modellen in Plastic, Porselein en Resin door een vakkundige jury beoordeeld, die vooral de tweede dag een hele zware kluif hadden om de meegebrachte modellen te beoordelen. Zoals ook de jaren ervoor waren er gedurende de show de nodige linten en bekers te winnen. Maar ook al zou je niets winnen, alleen al de mooie modellen bewonderen die de competitie mee had genomen is al een feest voor het oog ( en als er iemand een model wil verkopen ook een aanslag op de portemonnee Haha!). Eye Candy van de bovenste plank, en voor velen een "Sensory Overload", ook voor degenen die al vaker met die mooie modellen in aanraking zijn geweest. Het is gewoon ontzettend opvallend dat een ander kleurtje op hetzelfde model ervoor kan zorgen dat het er compleet anders uit kan zien. Iets wat je bij echte paarden helaas niet kunt doen...Lips are sealed

Er waren dit jaar behalve Horse Pleasure en ikzelf, die al vaker mee hebben gedaan aan de show, nog twee bokkers gekomen die dit jaar voor het eerst aan de show meededen: Yuna en Breyerpaard. Breyerpaard had hele mooie en vooral zeldzame modellen mee, en Yuna kwam met de trein (drie uur reizen met de trein, petje af hoor!) en die heeft echt de hele dag zitten genieten. Als er weer een model werd uitgepakt begonnen haar ogen te stralen...ook dat was een feest om te zien. Dus tegelijkertijd een mini-meeting, maar vooral een dag om nooit meer te vergeten.

Voor de showdag op de Zaterdag waren er twee dames die extra voor deze show uit Engeland waren overgekomen, zij bleven ook op Zondag en op Zondag kwamen er nog twee dames uit Engeland bij. Zij verzamelen al heel lang, en hebben ook al aan de nodige shows in Engeland meegedaan, en zijn ook weleens in Amerika geweest voor een liveshow. Van hun kant kwamen er complimenten over de manier waarop de show werd gehouden, ondanks het kleine formaat doet hij niet onder voor de Amerikaanse shows. Dus een compliment voor de showhouder Horse Pleasure, die er iedere jaar weer met zoveel enthousiasme aan begint.

Voor foto's en het verslag van Yuna moeten jullie even hier kijken.

[BV] Mini boktmeeting/ breyer show ^^

En als ik vanavond thuis ben zal ik kijken of ik nog meer foto's op ITP kan zetten...

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 13:03

Resin is kunsthars, en dat veranderen van de modellen kun je zelf doen (als je er talent en veel tijd voor hebt). Je kunt een model gewoon beschilderen, dat is een simple repaint. Je kunt ook een hittekanon pakken en proberen de benen te verbuigen, maar dan moet je er natuurlijk ook voor zorgen dat spieren en botten meegaan in de beweging. Dus als je een staand model hebt en je haalt het been naar voren, dan moet het schouderblad ook mee naar voren gaan. Maar je kunt ook, omdat een Breyer of een Peter Stone hol zijn en van plastic, een hoofd afzagen en het op een ander model zetten.
Er moeten nieuwe spieren worden geboetseerd, en daarna moet het paard worden geverfd, en eventueel echte manen en staart krijgen...en net naar gelang je talent pakt het resultaat dan meer of minder goed uit.

Wat nog moeilijker is, is dat je gewoon een geraamte maakt van ijzerdraad en dan met klei een paardje boetseerd. Dat heet dan een Original Sculpture. Als je dan daar een mal van maakt en uit die mal een serie van 50 in kunsthars giet, dan is dat een resin.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 12-07-04 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 13:13

Maar als je niet dat kunt vinden wat je wilt vinden, kun je het ook laten maken....

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 13:50


Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 14:19

Waarom er alleen maar van dromen? Gewoon doen!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 14:25

Pervinco schreef:
Ik vond de foto's op DVT super, de paardjes thuis vind ik ook enorm mooi. Alleen vallen die echt in het niet bij hetgeen er (blijkbaar) op die shows tentoongesteld wordt!

Ik ga nu even de foto's bekijken... Zijn er al plannen voor een nieuwe show? Knipoog

Doe je dit trouwens zelf ook, of 'kijk' je alleen maar?


De kwaliteit die je daar ziet, dat kan ik niet. Daar gaat heel veel tijd in zitten voordat je zover bent, als je het al ooit gaat bereiken. Met twee paarden en een fulltime baan blijft er weinig tijd over. Bovendien gun ik mezelf de tijd ook niet om te groeien. Het moet meteen perfect, en dat lukt dus niet, dan is de lol er al gauw af ( bij mij dan) Haha!.

Trouwens moet je wel onderscheid kunnen maken tussen kant en klare plastic modellen van misschien 35 Euro, en een resin model van 200 Euro die ook nog eens door een Big Name Artist wordt beschilderd a een paar honderd Euro. Wat er dan op tafel staat is tegen de 700 - 800 Euro waard. Heel mooi om bij te kwijlen, maar op een of andere manier stribbelt mijn portemonnee (portemonnee? Portemonnix) tegen als ik hem dan tevoorschijn wil halen. Krijg er de laatste tijd toch al een akelige echo uit als ik hem open maak...Haha!. Ik heb drie resins, waren alledrie niet zo heel erg duur. En voor de rest hou ik het bij plastic, dat is toch ook heel mooi.

Volgende show is het tweede weekend van Juli 2005. Hou dat weekend maar aan. Als het goed is komen de dames uit Engeland dan ook, en nemen misschien nog kenissen mee. En dan hoop ik dat er ook weer deelnemers uit Duitsland zijn, de twee van vorig jaar moesten helaas dit jaar verstek laten gaan.

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Apacheshadow, DaphneR93, GrapeshotBot en 126 bezoekers