varkenspest....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

varkenspest....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 18:24

in luxeburg is varkenspest uitgebroken.
ze verwachten niet dat het naar NL kan komen maar toch.. niet weer he?
Ik slaap soms nog steeds slecht van de MKZ gelukkig hebben wij geen varkens meer.
maar please niet nog een keer al het leven stil leggen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 18:28

Ow nee he!
Het zal niet waar zijn.
Met zen allen maar gaan duimen dat het daar blijft.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 18:59

aaah nee niet weer...
duimen en hopen dat het daar blijft
ik heb mijn buik nog vol van het mkz....

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 19:06

blijf alsjeblieft heel erg ver weg!!!
ik hoop echt dat ze gelijk hebben en dat het niet naar NL komt

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 19:21

Niks duimen laat ze er maar voor zorgen dat het niet weer hierheen komt...oftewel het transport weer goed in de gaten houden...!!! Daar zijn ze u wel goed in geworden...Als het weer hier uitbreekt zijn de boeren in deze regio kapot ben ik bang!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 11:14

dat had ik nog niet gehoord nee. HET zal toch niet weer he! Dan komt het vast en zeker deze kant op hoor, want er moeten namelijk nog wat varkensboeren om zeep geholpen worden. En dan mogen wij weer niet rijden...... gezonde varkens afgemaakt worden....

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 13:18

NEE HE!
Toch niet.....Boos!:(
We kunnen idd hopen en duimen dat het hier niet naartoe komt,maaaaarrr.... ik duim eigenlijk nog meer om ervoor te zorgen dat varkenspest helemaal over is! Ook in Luxemburg dus!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 13:46

ik denk dat dat te veel gevraagd is. Het is echt voor iedere keer raak, en nederland zit er altijd bij. En dat komt door dat achterlijke beleid hier.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 16:26

NEE He.
luxemburg ligt me dan net wat te dicht bij limboland, ookal is het nog een stuk

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 16:48

oh nee alsjeblieft niet weer! Die arme boeren hebben net weer een beetje lucht.
Oh laat het alsjeblieft niet zo'n drama worden als de MKZ! Ik heb dit door een klasgenoot van heel dichtbij meegemaakt en lig er nog af en toe wakker van!

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 16:52

ik ben net blij dat het weer over was en dat alles een beetje rustig was enzo, maar ik hoop niet dat er weer zo'n ramp komt Frusty Frusty

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 16:59

dat hoef je niet te hopen, iedereen weet dat zo'n ramp eens in de zoveel jaar toch wel gebeurd. En dat staan wij toe.... het is onvermijdelijk.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 19:13

Ja het slaat eens in de zoveel jaar toe maar we hebben net een MKZ ramp achter de rug als we nu een varkenspest krijgen kan ik ten eerste mijn opleiding wel vergeten en dan denk ik nog egoistisch ook al die boeren die dan WEER geraakt worden !

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 19:35

Gelukkig zaten wij zelf niet in besmet gebied tijdens de MKZ, maar ik vond al die regels echt vreselijk. Ik kon gelukkig nog wel naar school, anders vloog ik echt tegen het plafond aan. Elke keer je schoenen in die bak met ontsmetmiddel en niemand mocht er komen, echt vreselijk.

Ik hoop dus idd niet dat alle veeziektes weer hier komen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-02 19:44

In Luxemburg is een geval van klassieke varkenspest (KVP) geconstateerd. In verband hiermee is besloten tot een aanscherping van de regelgeving. Bij onderhavige regeling wordt daartoe thans de Regeling inzake hygiënevoorschriften besmettelijke dierziekten 2000 gewijzigd.

In de Regeling inzake hygiënevoorschriften besmettelijke dierziekten 2000 wordt het strenge regime van artikel 12, derde lid, eveneens op Luxemburg van toepassing verklaard. Op basis van dit regime moeten thans ook veewagens die vanuit Luxemburg in Nederland worden gebracht onmiddellijk na binnenkomst in Nederland worden gereinigd en ontsmet op een op grond van artikel 23, eerste lid, van de regeling geregistreerde reinigings- en ontsmettingsplaats voor vervoermiddelen, ongeacht of de vervoermiddelen al in Luxemburg waren gereinigd en ontsmet. Dit regime gold reeds voor het Verenigd Koninkrijk (met uitzondering van Noord-Ierland), Spanje, Duitsland en Italië.



dit staat op de site van het min. van landbouw

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 20:36

Grenzen dicht voor veevervoer *LOL* Moet je kijken hoe snel de varkenspest dan weer over is...
Ik hoop (vooral voor de boeren)dat het niet naar Nederland/België komt en dat het ook ini Luxemburg snel weer over is!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 22:41

Dit is wat ik er over kwijt wil:

ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN ENTEN

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 23:45

NEE he...
Laten we het hopen!

Dat ze gaan enten!
ENTEN!
ENTEN!
ENTEN!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 10:09

Ja gomir, inderdaad grenzen dicht! maar je zult zien dat ze DAT pas zullen doen als de varkenspest eenmaal hier is! Zo ging dat namelijk ook met de MKZ!