Wat is een aft?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:03

Een aft is een heel pijnlijk zweertje met een ontstoken rand. Heel erg vervelend! Als je er eenmaal eentje gehad hebt, dan blijven ze vaak terugkomen eens in de zoveel tijd. Er wordt vaak gezegd dat het komt door verminderde weerstand, maar dat is nooit bewezen, ik heb daar ook mijn twijfels bij, want ik krijg het meestal juist als ik een tijdje gezonder heb gegeten. Haha!


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:11

chantal21 schreef:
Enne Tessebes mss ben je wel overgevoelig voor gezond eten Haha!


Ja, wie weet! Ik heb het meestal als ik veel jus d'orange heb gedronken. Ik eet sowieso geen sinaasappels omdat dat prikt in m'n tong. Ik dacht altijd dat iedereen dat had, maar blijkbaar kan ik er gewoon niet goed tegen. Het kan dus zijn dat het gewoon daar door komt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:51

petraaken schreef:
Pyralvex is bij mijn weten het enige middel ertegen. Bestaan er eigenlijk nog andere middels daartegen?


Dacht het niet hoor. Pyralvex helpt alleen tegen de pijn, maar versnelt de genezing dacht ik niet.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:54

iefke schreef:
ik slik nu vitaminepillen omdat ik er zo'n last van heb...


Helpt dat dan?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:04

Ludo schreef:
Je kunt de aften ook even aanstippen met een wattenstaafje met Echinaforce druppels van A. Vogel.


Pas wel op met een wattenstaafje, je maakt dat velletje zo kapot en dan duurt het nog langer. (ik spreek uit ervaring)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:32

Nou, ik zal het volgende keer weer eens proberen Prisca.
Goh... best interessant. Ik heb even op google gezocht en daar vond ik dit; "Uit eigen ervaring weet ik dat sinaasappels, in welke vorm dan ook, een hele grote aanstichter van dit kwaad zijn." Ben ik toch niet helemaal gek. Lachen Geen sinaasappels dus meer voor mij.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:55

Kusia schreef:
Een aft gaat wel degelijk sneller weg wanneer het lichaam voldoende vitamines binnenkrijgt!


Het ontstaan van aften heeft niets met een tekort aan vitamines te maken, dus ik zou niet weten waarom een aft eerder weg zou gaan als je vitamine-pillen zou slikken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:47

Prisca schreef:
Euh welke bijwerkingen??.


Ja, dat snap ik ook niet. Het doet idd ff pijn, maar daarna is de pijn wel (tijdelijk) weg.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:08

Prisca schreef:
ha oke dat gevoel maar dat is even het plezier erna is veeeeeeeeel groter dan dat.


Idd, als ik een flinke aft op een rotplek heb, dan kan ik niet eens normaal praten van de pijn.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:56

Kusia schreef:
Je kan ook spoelen met Cloorhexidine of waterstofperoxide.


Waterstofperoxide? Weet je dat zeker?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:00

IngridM schreef:
word je vast blonT van Haha!


Veel mensen zijn al blont van binnen, die hebben dat niet nodig denk ik. Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:39

Amvbeek schreef:
heb er nu één op mijn gehemelte. en ik kan daar dus niet van afblijven met mijn tong. niet echt fijn dus



Daar heb ik er nog nooit eentje gehad, meestal heb ik ze gewoon aan de binnenkant van m'n wangen. Ik heb ook een keer blaasjes op de punt van m'n tong gehad, daarbij is een aft kinderspel, ik kon niet meer praten, niet meer eten en niet meer drinken en pijn dat het deed!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Colien, ComscoreBot, douschka, flooooo, Foreverkliek, GoogleAdsense, hagelslag, Inney, jadeken, janna, Jorex, luuntje, Melanie_D, Noor, Sjors050, tinker_sally en 72 bezoekers