Vragen die je bezig houden op de late avond...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Vragen die je bezig houden op de late avond...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 21:51

Misschien in jullie ogen een beetje een vreemde gedachte... Haha! Wat ik me afvraag... In hoeverre kun je als individu door het leven gaan...

Dan bedoel ik zonder partner, kinderen, vrienden of famillie waar je heel close mee bent... Wel sociale contacten onderhouden maar dan met kennissen, die je op een bepaalde afstand houdt... Niemand bij je gevoel laten komen, alles zelf regelen... Helemaal zelfstandig alles ondernemen...

Kan een mens dat, of heeft een mens echt andere mensen nodig om te overleven... Scheve mond

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:55

hmmm.. ja dat is nou echt zoon vraag waar ik vannacht ook over na zal denken Lachen echt waar! ik denk wel dat je mensen nodig hebt, maar ik denk dat het per persoon verschilt in hoeverre je als individu kan leven. Sommige mensen kunnen veel beter alleen zijn dan anderen.
Het lijkt me overigens best een enge gedachte om er helemaal alleen voor te staan, alhoewel het me voor een tijdje wel eens fijn lijkt. gewoon eventjes iedereen ontvluchten zonder je te exuseren. Eventjes helemaal tot rust komen en bijvoorbeeld een paar boeken meenemen om fijn wat te lezen, of lekker alleen met je paardje overleven Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:15

Het zou misschien wel kunnen, maar ik denk dat je eigen gevoel dan afstompt.
Als je niemand bij je gevoel laat, laat een ander jou ook niet bij zijn/haar gevoel. Leuke kennissen zijn er dan alleen voor "leuk", niet als er problemen zijn.
Waar moet je dan heen als je bijvoorbeeld gezondheidsproblemen krijgt en daarover wilt praten?
Veel goede vrienden hoef je niet te hebben, als ze er maar zijn als je ze nodig hebt.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:17

Nee.
Ik ben een tijdje helemaal 'weggeweest', en wat liefde betreft ben ik nog steeds vrijgezel, dat overleef ik prima hoor Knipoog maar zonder het idee dat mijn allerbeste vriendinnetje en mijn ouders er voor me zijn zou ik het leven een stuk minder leuk vinden. Een simpele knuffel en het delen van jouw visie met een ander is heel belangrijk ik zowel je ontwikkeling als voor je gevoelsleven.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:18

Sja hier in de buurt leeft zoiemand, maar die heeft een paar weken geleden geprobeerd er een eind aan te maken.. Dus ik denk dat je als mens niet kan leven als individu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:11

Dat kan. En het gebeurt denk ik vaker dan jullie denken.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:18

Het kan en gebeurt zeker, maar dat het goed voor je is, zeer zeker niet. Het is zelfs erg slecht voor je. Sociale contacten zijn onmisbaar voor een gezond leven. Bijna elke ziekte, probleem of wat ook verslechtert door een gebrek aan sociale contacten. Heel triest. Maar het ergste is, dat juist deze mensen bij niemand opvallen en hulp of het opbouwen van zoiets dan extra moeilijk is. Jammer genoeg!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:20

Ik persoonlijk zou het absoluut niet kunnen en kan mij ook niet voorstellen dat er mensen leven zonder leven om zich heen en dan heb ik het nu over mensen of dieren.
Vind het heerlijk om alleen te zijn, vind het heerlijk om mensen om mij heen te hebben, dan wel op momenten waneer ik er behoefte aan heb, soms is dat vaker als anders.. Goeie vraag van je trouwens..

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:21

ik zou het niet kunnen ik ben (semi) vrijgezel woon alleen met twee katten maar zonder mijn vreinden en familie zou het een suffe boel worden...
en ik hoop ook ooit wel op een beetje gezin ofzo..
biologisch gezien kan het wel als je genoeg eet en drinkt kan je best alleen leven maar is denk dat een normaal mens het psygisch niet trekt.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:22

Dat heet kluizenaar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:22

Hanneke_S schreef:
Het kan en gebeurt zeker, maar dat het goed voor je is, zeer zeker niet. Het is zelfs erg slecht voor je. Sociale contacten zijn onmisbaar voor een gezond leven


Maar er werd niet gezegd dat er helemaal geen sociale contacten waren. Maar alleen met kennissen. Dus geen close vrienden of familie.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:24

Romkabouter schreef:
Dat heet kluizenaar Haha!
en als ik sommige reacties op bokt wel eens lees, lijkt me dat bestaan steeds aantrekkelijker worden.

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:26

Het kan wel, zeer zeker wel.
Je kunt nooit 100% aan op iemand, je zult alles wat je wilt bereiken toch zelf moeten bereiken. En ik denk maar zo, je kunt jezelf nooit bedriegen, kwetsen oid.

Ik kan nog niet eens een week zonder mijn beste vriend, en dit bovenstaande komt uit mijn mond Bloos Schijnheilig

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:28

mijn vragen.... waarom is Chips.. 's avonds tog altijd zóó lekker...Verward Tong uitsteken

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:29

Sonja schreef:
Maar er werd niet gezegd dat er helemaal geen sociale contacten waren. Maar alleen met kennissen. Dus geen close vrienden of familie.


hmm... duidelijk niet goed gelezen. Scheve mond Nog steeds niet goed voor je! Niet onoverleefbaar, maar juist die steun die je van close familie en vrienden krijgt is zo belangrijk en in veel gevallen geven kennissen die niet. Mar mijn (volgens mij) laatste zin klopt dan sowieso niet. Het zijn weer een ander 'soort' mensen die totaal niet opvallen.

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:29

maarja om ontopic te blijven:P ik weet wel zeker dat het kan hoor!!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:32

Hoewel ik best een einzelganger ben, leun ik juist heel erg op de mensen waar ik close mee ben en nee, ik zou me dus geen leven voor kunnen stellen zonder familie en/of hele goede vrienden...

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:38

De vraag die mij echter bezig houdt vanavond is: Waarom draait alles in de wereld toch om sex terwijl het meer kwaad dan goed lijkt te doen? Verkrachtigen van vrouwen in oorlogen, van kinderen, van dieren, huwelijken die stuklopen door vreemdgangerij....ja ik weet het, ik ben gewoon totaal sexmoe momenteel. Ik weet ook wel dat het heel erg mooi kan zijn, maar sex is uiteindelijk toch iets bestiaals als de lust het overneemt en daar heb ik de laatste tijd toch wat moeite mee...

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:46

twister ,
Ik moet er zelf niet aan denken ik ben een sociaal groepsdier dat af en toe alleen wil zijn.
Ik denk wel dat mensen eenzaam kunnen worden en dat er meer eenzame mensen zijn dan dat je denkt.
Familie daar kan ik altijd op terug vallen en zij op mij,vriendjes zijn inwisselbaar Bloos!
Vrienden erg belangrijk.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 00:46

SuperPepeijn schreef:
en als ik sommige reacties op bokt wel eens lees, lijkt me dat bestaan steeds aantrekkelijker worden.

Daar had ik bokt niet voor nodig Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 00:50

peeky schreef:
Waarom draait alles in de wereld toch om sex

Omdat de mensheid geestelijk armer wordt en terug valt op oude instincten met simpele lichamelijke voldoening. Vind ik Tong uitsteken

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 07:43

Nee. Ademhalen wel, leven niet. Een mens heeft andere mensen nodig om mens te zijn. Steun, bevestiging. Ik geloof dat je zonder relaties met anderen maar een half iemand bent.
Je denkt wel erg veel na Kim Knipoog

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 07:43

Romkabouter schreef:
Omdat de mensheid geestelijk armer wordt en terug valt op oude instincten met simpele lichamelijke voldoening. Vind ik Tong uitsteken


Dat weet ik zo net nog niet....deze sexuele driften zijn ook al oud als de mensheid. Ridders die steden innamen en vervolgens alle vrouwen even te grazen namen, wat overigens dus altijd al is gebeurd en nog steeds masaal gebeurt in oorlogen. En hoewel er in later tijden niet over gepsproken werd (pakweg 1600-1960) gebeurde er vast genoeg ondertussen.....

Wat mij over de huidige tijd wel zorgen baart is het feit dat grenzen lijken te vervagen en steeds meer mensen dingen doen die echt niet kunnen. Het ouderwetse respect tussen mensen lijkt niet meer te bestaan en dat vind ik persoonlijk jammer.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:19

Tuurlijk zijn ze zo oud als de mensheid, dat is het hem nou juist Haha!

Er zijn gewoon teveel mensen op de wereld helaas.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:28

Romkabouter schreef:
Er zijn gewoon teveel mensen op de wereld helaas.


Yup, mee eens. Maar wat doe je eraan...weinig. Tenzij je de helft van de bevolking zou gaan castreren cq. stereliseren maar dat is ook weer zoiets hè