Belachelijk...grijs kent., niet verzekerd krijgen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Belachelijk...grijs kent., niet verzekerd krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 14:56

Niet te geloven, eindelijk kwam onze droom uit! *LOL*
Onze eerste eigen echte jeep! Lovers
Gisteren bij de ANWB een offerte laten maken, vandaag
naar de jeep kijken en meenemen als ie zou bevallen.
alles goed....over laten schrijven, ANWB gebeld om de verzekering
in te laten gaan....KAN NIET Huilen
Wat blijkt nu.....je moet minimaal 3 schade vrijejaren hebben,
voordat je een auto met grijskenteken kunt verzekeren.
Ik heb pas sinds eind oktober mijn eigen autoverzekering
(eerst op naam van mijn moeder gehad, omdat ik een eigen
nog niet kon betalen...als je jong bent betaal je enorm hoge premies)
Dus nu had ik een jeep gekocht en kon ik hem niet eens meenemen,
gelukkig wilden ze dan het risico wel lopen
en heeft de ANWB me een verzekering gegeven die vandaag om 17.00 uur weer afloopt!
Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen
Mijn moeder heeft al drie auto's op haar naam staan, dus dat valt af.
Nu gaan we kijken of de ouders van mijn vriend zo vriendelijk willen zijn Schijnheilig

Maar ik kan het nog steeds niet geloven....wat een gedoe...
Kreeg wel excuses dat ik fout was ingelicht,
want gisteren was het geen probleem en nu kon het ineens niet meer
Als ik dat geweten had, was ik eerst een verzekering gaan regelen....
Nu staat de auto met nummerbord afgeplakt in de wei,
verstopt tussen een 2-paardstrailer en een ponytrailertje Ach gut
Zo had ik mijn eerste dag met onze eerste jeep NIET voorgesteld Knipoog

* het is trouwens een daihatsu rocky 2.8 diesel, grijskenteken

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:04

Wat een flauwe kul!!!! Dat slaat toch helemaal nergens op.

Ik scheur zelf ook in een grijskenteken autootje die op m'n vaders naam verzekerd is. En ik sta er bij genoteerd als medebestuurder en bouw nu al een no-claim op(vertelde m'n moeder vanmorgen Tong uitsteken).

Ik zal wel even vragen of bij onze verzekerings maatschapij wel meteen grijskenteken verzekerd kan worden zonder schade vrije jaren op je eigen naam.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:08

Belachelijk!!
Ik had ook een auto op grijs, nooit problemen gehad met verzekeren! Ik was verzekerd bij centraal beheer Achmea.

Gefeliciteerd met je autootje, en succes met die klote poedersuiker verzekeringen!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 15:27

Dit is 'm Lovers

Afbeelding

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:29

Bij ff apeldoorn bellen[centraal beheer dus] kan het wel,je kunt de verzekering zelfs online afsluiten OK dan!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:59

Bij Aegon kun je gewoon grijs kenteken verzekeren, geen probleem.
ANWB doet het idd niet.
ER zijn meerdere maatschappijen die grijs kenteken niet verzekeren, maar de groteren doen dat wel.
Kwestie van even doorzoeken.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:38

Bij centraal beheer kan het idd wel!

Ik heb zelf ook een grijs kenteken en ik heb deze auto gekocht toen ik mijn rijbewijs nog geen twee jaar had.
Geen problemen gehad hoor!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:42

wat vreemd ja!
gewoon even de andere verzekeringen bellen !!

ik heb ook een jiep, maar die staat nog steeds op spap zijn naam. maar de verzekering staat op mijn naam zodat ik dus wel premie opbouw Knipoog

ik heb mijn vrachtwagen ook gewoon zonder problemen kunnen verzekeren, en die staat wel gewoon op mijn naam !

mijn vorige auto's stonden ook op mijn ouders hun naam, met mij als eerste chauffeur ofzoiets
en dus had ik ook een eigen verzekering !
en zo betaalde ik me dus niet blauw aan premie, maar bouwde ik wel premie op
vraag me niet hoe het precies zit, want dat weet ik niet Tong uitsteken
ik weet alleen wat ik dus nu net heb geschreven Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:45

Ik heb de mijne bij Orion Dierct verzekerd:
Was voor mij veruit de goedkoopste.
www.oriondirect.nl
0900-8077

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 19:23

mmmm...toch eens kijken dan bij andere verzekeringsmaatschappijen!
Is toch van de zotte dat het niet zou kunnen?!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:01

De eerste auto van mijn vriend was ook een grijs kenteken en die was echt wel verzekert, dat kon gewoon hoor.
Wel vreemd dit, heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:52

Ieks een Daihatsjoe Rocky Tong uitsteken (Ik ben Suzuki Samurai fan, dit is mijn vijand in het terrein Knipoog Tong uitsteken )
Nee grapje. Maar wel raar zeg! Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Bijna alle Sam's zijn grijskenteken (die van mij niet Knipoog ) maar ik wist dat helemaal niet.
Pfff, da's ook niet leuk zeg. Net je nieuwe autootje, kun je ern iet eens mee rijden Scheve mond

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:55

Hmmm de anwb is met meerdere dingen best vaag!
Joh probeer eens wat andere verzekeringen,ik heb ook een grijs kenteken(Nissan Patrol)
Toen ik hem ging kopen heb ik bij verschillende verzekeringsmaatschapijen geinformeert,maar nergens gehoord wat jij nu vertelt hoor!
Succes en ik zou me maar niet te druk maken,er zijn meer maatschapijen dan alleen de anwb!
Veel plezier met je nieuwe auto,mooi karretje hoor!
Lundi

jimie

Berichten: 35
Geregistreerd: 09-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:21

wat een raar verhaal, ik kon mijn auto gewoon verzekeren ( ook een Rocky) en het was mijn eerste auto!!! en net mijn rijbewijs snap er niks van of is er iets veranderd de laatste tijd en ook nog gewoon op mijn naam!!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:45

Je moet gewoon even rondshoppen bij diverse verzekeringsmaatschappijen. Er zitten grote verschillen tussen de diverse maatschappijen. Na een middagje bellen was ik het goedkoopste uit bij CB of OLM het groeneland. De ANWB houdt er zowiezo vreemde criteria op na. Met een grijskentekenauto valt het nog wel mee... Probeer maar eens een GTI te verzekeren Knipoog Haha! Ondanks 6 (inmiddels 14) schadevrije jaren en toen 65% no-claim krijg je je GTI niet verzekerd. Ze denken dat je een wegpiraat bent die het geluk heeft gehad dat ie nog nooit gepakt is ofzo Verward Andere eisen minimaal een klasse 3 alarm eventueel met sateliettracering (ik verzin het niet).... tsssss. zoveel was de auto niet eens waard. Bij de duurste was ik 1,5 keer meer kwijt aan premie als bij CB......

Er is ook een site waar je online diverse maatschappijen kan vergelijken, ik weet alleen de naam niet meer. (je kan er ook gelijk een verzekering afsluiten, misschien dat anderen de site nog weten)

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:50

Heb je rechtsbijstandverzekering? Dreig dan gewoon met een advokaat, moet je eens opletten hoe vlug ze worden.
Overigens zou ik nooit een verzekering van de ANWB willen, veel te duur en veel te slechte voorwaarden. Wordt lid van de ANVT (algemene nederlandse tereinrijders vereniging o.i.d.) dan kun je als lid van de club vaak heel goedkoop hele goede verzekringen krijgen.
Mijn Land Rovers zijn verzekerd voor rijden op besloten terreinen, deelname aan (snelheids)wedstrijden, ook op de openbare weg, zolang het maar door een vereniging wordt georganiseert. Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen bij een gewone verzekering!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:07

Idd, ikke, ik ben ook lid van de ANVT! Echt handig Lachen
Ff offtopic: Kom jij ook naar Aywaille eind augustus?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 01:12

Wat een maffe situatie, ook zuur als je denkt eindelijk je droomauto te hebben. Ik heb een grijskenteken, maar betaal voor geel, ook zoiets. De laadruimte is bijna 1 centimeter te kort, waar hebben ze het over????
Zou toch even met andere verzekeringen bellen maandag hoor, of je gewoon via internet aanmelden(nadat je hebt uitgerekend waar degoedkoopste is met de meeste mogelijkheden haha). Succes!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 08:37

Kimberley77 schreef:
Wat een maffe situatie, ook zuur als je denkt eindelijk je droomauto te hebben. Ik heb een grijskenteken, maar betaal voor geel, ook zoiets. De laadruimte is bijna 1 centimeter te kort, waar hebben ze het over????Zou toch even met andere verzekeringen bellen maandag hoor, of je gewoon via internet aanmelden(nadat je hebt uitgerekend waar degoedkoopste is met de meeste mogelijkheden haha). Succes!


dat had ik dus ook

mijn auto tje gekocht als grijs kenteken en heeft jaren op grijs kenteken gestaan , nu is hij laatst gecontroleerd door een overactieve
leerling agent (toen mijn man m een keertje geleend had om naar de stad
te gaan) bij een parkeer kaart controlle notabene

nu is hij dus uit de grijs kenteken cirquit(lang leve de wet wijziging van een paar jaar geleden)
hem een centimeter hoger maken is duurder dan het verschil door die paar jaar in geel te rijden Boos!

nu heb ik een oldtimer , 3 wieler , die wil ook bijna niemand verzekeren
want t is een motor etc etcterwijl die wet ergens midden jaren tachtig al veranderd is
maar ik heb er een gevonden die t wel doet
komt de oude eigenaar van je kan m ook op mijn verzekering laten staan hoor , ik betaal m nog ook voor je *LOL* OK dan!

maar ff weer ontopic : kijk ff verder voor de verzekering
(heb alleen wel hele slechte ervaring met apeldoorn, ze hadden me vergeten te verzekeren en reed dus al 3 jaar betaald onverzekerd door!)

er zijn er zat die t wel doen!

succes

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:18

Bij Univé proberen. Loopt onze verzekering voor onze grijs kenteken auto ook. Zij zijn zeker niet duur.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:34

ik heb ook problemen gehad mijn auto met grijs kenteken te verzekeren, zat met mijn vorige auto bij de ANWB, nu zit ik bij de OHRA en bij mij heeft het niets met leeftijd te maken, want ik ben al tegen de 50 Haha!

Om de zoveel tijd komen er ook berichten dat het grijs kenteken "eruit" gaat, ik heb wel eens in paniek een auto snel verkocht, maar nu maak ik me niet meer zo druk.... ben al weer op zoek naar een andere, want deze Multiplaag laat me regelmatig staan Scheve mond

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 10:57

pfff.... net even bij orion offerte-aanvragen ingevuld voor al onze auto's....scheelde de helft in premie of nog meer!
Ben benieuwd naar de offertes, ga even verder zoeken op internet en nog meer offertes aanvragen (= toch gratis)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 11:40

Die groenland verzekering was even duur als de ANWB !
Tot nu toe vind ik orion wel erg aanlokkelijk...., heb meerdere offertes aangevraag via internet, dus ben benieuwd!
Een autoverzekering, kun je toch elk moment beëindigen...toch?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:16

nickyu probeer overwater-huizinga eens

ze hebben een website , die weet ik zo niet precies

maar zij doen heel makkelijk en goedkoop oldtimers verzekeren!
mijn ex vriend had 5 tractors verzekerd voor 75 gulden per jaar!!
en mijn vr8wagen is voor 260 gulden met jaar verzekerd, en ook voor inzittenden !
ik mag alleen niet meer dan 5000 km per jaar rijden Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:09

Anke schreef:
Een autoverzekering, kun je toch elk moment beëindigen...toch?


Alleen bij verkoop van de auto, anders heb je meestal toch wel een opzegtermijn.

Wat raar dat ze bij de ANWB geen grijs kenteken verzekeren, is het voor bedrijfsmatig gebruik ofzo? Of gewoon helemaal niet? FBTO bijvoorbeeld verzekert wel grijs kenteken, maar niet voor bedrijfsmatig gebruik.