wie rijd er een kever? (auto)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

wie rijd er een kever? (auto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 11:22

en zou je mij iets meer willen vertellen over de voor/nadelen, kosten ed..

ik ben er namelijk over aan het denken een kever te kopen...

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:04

Ik wil ook dolgraag een kever, maar dat is nog even te kostbaar. Onderhoud schijnt best wel duurte zijn, de onderdelen. Ook wil het wel ens zo ijn dat hij niet wil strarten. In de zomer is dat wat minder erg, maar in de winter is dat niet zo leuk.
De verwarming doet het ook heel slecht in een kever en hij is "lek", dwz als het regent zijn de ramen vanbinnen ook nat en in de winter moet je de binnenkant van je ruiten ook rkabben.
Dit heb ik allemaal van verhalen van mensen die er een hebben en opgezocht op internet.
Ik wil er nog steeds dolgraag een hebben, maar wacht nog even, totdat ik wat meer speling heb met geld. Want voor de rest blijft het natuurlijk een superauto. Om kippevel van te krijgen.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:09

een van mijn vriendinnen heeft een eendje, erg leuk, maar maakt mer lawaai dan een gewone auto en is inderdaad wat kouder in de winter. Als je houdt van sleutelen aan je auto is zo'n oudje een leuke optie.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:11

Ja, maar het geluis is juist een van de charmes van een kever. Je herkent hem uit duizenden.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:12

Ik rijd wel eens OVER een kever denk ik Rolleyes

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 11:30

thanx

ja spokie, daar ben ik dus bang voor. dat er veel kosten aan komen. en zo technisch ben ik zelf nie Haha!
hmm toch nog maar ff goed over nadenken dan...

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:59

Hoi loulou
Ik heb een paar jaar in een oude Kever gereden, was ook altijd mijn droom. En het rijden was ook leuk, zolang ik reed. Ik had een best dure, goed opgeknapte kever maar stond toch nog vaak stil.... En das niet echt leuk, in de kou, donker of nat.
En aangezien ikzelf niet veel van auto's weet moest-ie elke keer weer naar een dure garage.
Ik mis het rijden nog wel hoor, het was gewoon een gaaf wagentje maar ben wel blij dat ik nu in een moderne auto rijd..
Denk er goed over na of je het er voor over hebt om een kevertje aan te schaffen! Succes....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:26

Ik heb er eentje gehad. Zag er super uit, maar helaas bleek na het wegbikken van een laag tectiel en siliconen kit dat de bodem in staat van ontbinding was, net als het bevestigingspunt van de voorwielophanging!
Laten lassen was voor mij niet te betalen (paar duizend euro) en zelf kon ik het niet. Helaas, maar daar ging keefje... hij is (met veel verlies) naar een hobby-ist gegaan, die wel zelf kon lessen en er nog wel wat in zag.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:31

Mijn vader heeft vroeger een aantal kevers gehad... (oudjes natuurlijk heh).... hij vond het RAMPEN auto's.... hij heeft zo vaak aan de kant gestaan!!! Heeft hem veel geld gekost.... ik wilde een tijd geleden ook super graag een kever... (had een oudje gezien, knalroze...!!!! ... mijn vriend vond het een homobak Tong uitsteken ) maar mijn vader heeft het dus afgeraden... ik ben ook helemaal eenden-fan... dat vond hij een "beter" karretje... onverwoestbaar... ja, kijk, ze moeten natuurlijk niet tegen je aan rijden, want dan ben je lettelijk zo plat als een dubbeltje... er zit geen "kooi" in een eend, wat tegenwoordig in iedere auto zit.
Weet je wat ik ook wel een leuk oud bakkie vind, een fiat 500!

Naja, ik wil je keuze niet beinvloeden.... suc6 met het maken van keus en ev. het kopen van een autootje

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:13

Ik heb 3 jaar lang een Kever cabrio gehad; echt een plaatje Lovers !
De mijne kwam uit Californie en was dus niet doorgeroest of wat dan ook.
Toch had ik er technisch gezien best vaak problemen mee Scheve mond .
We hebben er zelfs nog een gereviseerde motor in laten zetten, maar ergens trok hij de hele tijd stroom Verward .
Toen ik uiteindelijk voor de -tigste keer langs de Autobahn ben blijven staan, was voor mijn man de maat vol (die moest mij iedere keer weer ergens ophalen Clown ) en hebben we Käferlein verkocht Verdrietig ...

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 19:14

mmm ik ga steeds meer twijfelen of ik het wel moet doen...

bedankt voor de reacties iig!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:19

Doen!!!!

Er is niks beters als een kever!!!!
Ik heb met de mijne heeel veeel gereden, en heb maar twee keer met pech gestaan. Ik heb een hele oude uit 1967, lekt niet met regen, en hoef ook de binnenkant niet te krabben....
Die van mij is nog zes volt, en startte 's winters echt gelijk! Onderdelen zijn heel goedkoop, alles is heel makkelijk te vernieuwen.

Dit is mijn kevertje:

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0WwC5ApsaVtYqb7Vs0kHfFXi48FXx7noSg*WFV0gtgDcweVdbg6wIRInoW*yHH2vBWn9v9Nmmu0BTVyVf*tP2yDefwPWys3ZZHMrbqPTH6gQ4sEWdRuSPvW2uYh5gWjwcG55196c!oBs/Diverse%20Auto%20Foto's%20018.jpg?dc=4675477272371860004[/img]


Ik heb hem nog steeds, alleen rijdt ik er niet meer mee ivm de vele kilometers die ik rij elke week. Maar ik heb er heel erg veel mee gereden.
Heb van alles beleefd in dat ding, en met dat ding. Ze zijn onverwoestbaar.
Als je dingen weten wilt, vraag maar. Ik weet alles van die dingen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:23

mijn broertje is ook keverfan
heeft wel een stuk of 5 a 6 van die dingen gehad!
hij kan dan ook wel zelf sleutelen, maar knapt ze ook wel zodanig op dat ie niet vaak stilstaat!
okej tis alles behalve luxe in zo'n ding!
maar aangezien maatie iets aparts maar toch betaalbaars wilde Knipoog
onderdelen word je mee doodgegooid, met de juiste contacten
en dat geluid !!!
das juist het mooie eraan !!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 23:00

whaa frank nou ga ik nog meer twijfelen Haha!
ik vind ze gewoon heel leuk. maar ben nie zo rijk en ook nie echt technisch Scheve mond

moeilijk moeilijk

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:15

Mocht je een leuke Kever tegenkomen, die in een (redelijk) goede staat is, zou ik hem wel kopen hoor Lachen !
Heb je iemand die er een beetje verstand van heeft en die evtl. met je mee kan gaan om de technische staat te beoordelen ??

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:18

Een beetje jonge kever kost echt niet veel! Wat wil je uitgeven?

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:19

En voor technische raad kun je me altijd bereiken hoor!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:11

Onverwoestbaar Verward Droom lekker verder Frank. Van het merendeel van de kevers rot toch echt de bodem weg na verloop van tijd. Bij de 1302 en 1303 (die ik dus had) heb je McPherson vering wat ook zeer roestgevoelig is. Ja leuke autootjes, maar je kunt er een hoop ellende mee hebben.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:05

frank, mijn broertje heeft er dus een te koop
een kanariegele
welk jaar en type weet ik niet
is in prima staat, broerlief werkt nl bij Vwclassics, en weet dus wel hoe je zo'n beestje aan moet pakken,
voor ie m verkoopt geeft ie m nog een grote beurt en doet ie m door de apk
en hij steekt zijn hand in het vuur dat ie gewoon goed is, aangezien ik maartje wel te vriend wil houden Haha!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 12:33


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:06

loulou schreef:
http://michiel.sickcrew.com/pics/kever/ ... F0005.html

hier staan de foto's. nou kun je op een foto natuurlijk niet veel zien, maar wat vinden jullie ervan?


Eerlijk?
Hij zit goed in de lak zo te zien, waarschijnlijk een keertje overgespoten.
Echter lijkt het op die ene foto zo'n treeplank alsof de dorpel aan de buitenkant helemaal weg is en ik vind de roest voor de achterspatborden ook behoorlijk alarmerend. Ik zou heel goed de bodem laten na kijken door een expert. Dus even de brug op en flink bikken met een schroevendraaier.

P.S. Is die Karmann Ghia die ernaast staat te koop voor weinig? Haha!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 13:12

thanx, daar was ik dus ook bang voor.

maar goed na laten kijken zou ik toch zeker doen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:14

nogmaals, mijn broertje werkt bij de VW classics garage !
en hij verkoopt aan maat alleen een goede auto, anders krijgt ie ruzie met mij Boos! Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 14:03

crossmonster schreef:
nogmaals, mijn broertje werkt bij de VW classics garage !
en hij verkoopt aan maat alleen een goede auto, anders krijgt ie ruzie met mij Boos! Haha!


Ik zeg alleen wat is zie. Dat het jouw broer is, daar kan ik niks aan doen.
Ook garages rommelen aardig wat aan.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:58

Idd wat roest, net wat Tessa zegt. Hier en daar wat plekjes. Maar ja, dat hoeft natuurlijk niet veel te zeggen over de rest. Mischien is er al veel gebeurd aan de bodem.
Wat ik weer een beetje jammer vind, is het rolletjes gaspedaal wat in het eerste model kever hoort, het sportstuur en de niet originele koplampen. Hij heeft nog wel het stalen dashboard wat ik zo mooi vindt!

Ik weet niet wat ze er voor vragen, maar als het niet te veel is, zou het wel een leuke kever kunnen zijn om te beginnen. Maar ja, een foto zegt weinig!
Ga gewoon eens kijken, vraag of ze 'm even op een brug kunnen zetten. Laat je niet afschrikken door een beetje schuren en spuiten. Als leek kan je 'm zo best een paar jaar erdoor helpen. Je moet gewoon wat dingen gaan afwegen. Wil ik veel of weinig uitgeven. Dat is het belangrijkste. Als je veel uitgeeft kun je er 1 in nieuwstaat kopen, maar ja, dat is niet voor iedereen weg gelegt!