Konijn

Moderators: Murthul, Dani, Leo, Muurp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:48

Mijn konijnen zitten gewoon het hele jaar buiten. Ze makeneen dikke vacht aan en hebben het echt niet koud. Je kunt je konijn beter in een tochvrij hok houden in de vrieskou als dat je hem 'lekker' bij de verwarming zet.

Een vriendje zal je konijn vast leuk vinden. Overweeg eens een konijn uit een opvang. Die zitten op het moment bomvol door als die mensen die hun dier dumpen voor de vakantie. Je kunt je konijn dan meenemen en dan kijken zij met welk konijn jouw konijn het goed kan vinden.

Bij de dierenwinkels zijn inderdaad weinig grote hokken te verkrijgen. Het beste kun je denk ik eens op marktplaats kijken. Daar kun je grote gebruikte of nieuwe hokken vinden voor vaak heel weinig geld.

Nog even over die kiezen, weet je zeker dat je konijn die korrels niet mag? Vaak is het zo dat ze ze wel mogen, maar juist niet kunnen eten. De kiezen van je konijn groeien trouwens niet te snel, maar scheef. Normaal slijten de kiezen af door het malen van voedsel. Doordat de kaken niet op elkaar aansluiten groeien ze op sommige plekken door zonder dus af te slijten.

Dustke: ik ken zat konijnen die nooit brokjes krijgen. Sommigen krijgen geeneens water. Alleen hooi, gras, groente en fruit. Zijn allemaal al oude konijnen. Een ervan is zelfs 9 jaar geworden. Ik vraag me af of brokjes wel zo nodig zijn. Is natuurlijk een goede verkooptruc zo. Fabrikanten zeggen ook dat likstenen van zout goed zijn, terwijl die juist hardstikke slecht zijn.

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:53

Precies
Zolang je maar zorgt dat hij wel verschillende dingen binnenkrijgt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie