Konijn

Moderators: Dani, Muurp, Murthul, Leo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Duhelo
Moderator HK, MWS, JHK, JH, YRT, JITP, VVDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:25

waarom eet ze geen korrels?als ze er geen kan eten kun je het gewoon in het hok zetten hoor
ga es zien bij hokken voor buiten, ik heb een gevonden van 120*60*80 of 120*80*60,ik weet het effe niet meer
140 Euro,is duur maarja

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:39

ik zou dan het andere konijn ook zonder korrels zetten, of ze dan scheiden, bv een ander hokje, waar je 2 keer per dag een kleine hoeveelheid korrels geeft
je kunt ze zonder in leven houden, maar dan moet je wel een vitamine en mineralenpreparaat kopen
anders kunnen ze tekorten krijgen
dus vitamine EN mineralen he!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:11

brokken zijn inderdaad niet nodig
maar in die brokken zitten veel voedingsstoffen, en de mensen die denken dat ze hun konijn in leven kunnen houden op hooi,wortel en appel hebben gelijk, maar na een jaar kan het beest niet meer lopen van het calciumgebrek, ziet hij niks meer door vitamine A gebrek, zit hij vol gebreken, en na 2 jaar ligt die dood
als je ze geen brokken wilt geven, dan moet je alleszins zorgen voor veel variatie, en ook nog graag vitaminedruppels

desiree: van het ma,nnetje castreren, dan moet je het vrouwtje ook castreren (dus alles eruit, niet doorknippen!)
het vrouwtje kan als ze niet gedekt wordt baarmoederkanker krijgen, en ook,als zij zin heeft om te paren, en het mannetje kan niet (llogisch,hij maakt geen hormaan meer aan), dan kan ze het mannetje tot bloedens toe toetakelen, soms met de dood tot gevolg
dus ofwel geeneen castreren, ofwel beide,
dat is 1 van de redenen dat mijn ram alleen zit, kzou het liever anders zien,maarja...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie