Konijn

Moderators: Dani, Muurp, Murthul, Leo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

RealMaantje

Konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 19:14

Ik weet niet of dit wel bij Algemeen hoort maargoed.
Ik heb een konijn, en die zit in de zomer gewoon buiten en in de winter staat ze binnen.
Nouja normaal dus, mijn moeder wil d'r aankomende winter niet meer binnen hebben omdat ze al heel de bank kapot heeft geknaagd (en we waarschijnlijk een nieuwe bank gaan kopen).
Nu wil ik een nieuw konijntje erbij kopen misschien, als gezelschap zeg maar.
Zou dit kunnen? Ik bedoel, zouden ze wel bij elkaar in 1 hok kunnen (kunnen konijnen nog aan elkaar wennen, na een aantal jaartjes alleen te hebben gezeten zonder andere konijnen)?
Oja en trouwens mijn konijn eet geen konijnenkorrels (alleen maar hooi,peen en andere 'groentes' enz. vanwege problemen met d'r tanden.)
Ik weet niet hoe ik dat dan moet doen met dat andere konijn. Ook voor dat konijn meteen de korrels afschaffen of...?
Dan heb ik ook nog een ander vraagje. Ik wil dan, als ik een konijntje erbij zou nemen, een groter hok kopen maar ik zie bijv bij dierenwinkels alleen maar hokken van 1 m enzo. Dit vind ik dus eigenlijk te klein! Is het handiger dan om er zelf eentje in mekaar te bouwen ofzo?
Wie o wie kan me helpen...?!?!
(ik weet nog niet zeker of ik wel een konijntje erbij ga nemen, moet natuurlijk ook eerst met mijn ouders overleggen...)

RealMaantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 20:06

Bedankt voor jullie reactie's!
Miran: Ik zal meteen ff kijken op die site!
Dutske: ze kán wel korrels eten. Eerst mocht ze ook alleen maar van die korreltjes eten (niet dat gemengde voer met zonnepitten en allerlei andere dingen erin). Maar daarna had de dierenarts gezegd liever helemaal niet meer (vanwege d'r kiezen, die groeien teveel/te snel en die groeien dan d'r tong/wang enzo in)
Frank: Gaan ze gewoon heel het jaar door naar binnen en naar buiten? Of alleen in de zomer? (als je snapt wat ik bedoel?)

RealMaantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 20:07

Lisa_Melody schreef:
Konijnen koppelen lukt bijna altijd wel.
Hierover staat veel op www.konijnen.nl
Maar waarom ga je niet met je konijn naar de dierenarts? Tandproblemen zijn meestal wel te verhelpen....

Het zijn d'r kiezen dus... ze moeten om de zoveel tijd afgevijlt (tenminste als ik het goed heb, ik weet niet précies wat ze doen) worden. Maar dan nog mag ze die korrels niet hebben.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie