Kunnen zielen bij ons komen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Kunnen zielen bij ons komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 11:10

Steeds vaker voel ik me heel warm en fijn dan is het net of mijn broertje even bij me is.
Eerst hield ik het voor me want het is net of ik niet helemaal spoor Lachen
maar naarmate ik erover praat blijken er meer mensen te zijn met deze ervaring dus deel ik het ook met jullie, wie weet zijn er mensen die met mij over deze waarneming kunnen praten. Ik hoor het graag via pb.


Bezoek

Dood is een vreemd woord,
Het is iets wat ik niet vaak heb gehoord.
Nu het jouw betreft is het een ander verhaal,
In mijn leven is het een mijlpaal.
Niets is meer hetzelfde gebleven,
Ik moet zonder jou verder leven.
Als ik op sta voel ik me gezegend,
En sta ik stil bij wat jij hebt betekend.
Aankleden en wassen en op naar een nieuwe dag,
Dankbaar omdat ik nog leven mag.
Helaas dan zonder jou,
Maar dat betekend niet dat ik niet van je hou.
Soms denk ik heel sterk aan je gelaat,
En dan is het net of je even naast me staat.
Ik praat dan even met je en dan ga je weer,
Blij zeg ik dan tot de volgende keer.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:31

Diana_Mabel schreef:
Bezoek

Dood is een vreemd woord,
Het is iets wat ik niet vaak heb gehoord.
Nu het jouw betreft is het een ander verhaal,
In mijn leven is het een mijlpaal.
Niets is meer hetzelfde gebleven,
Ik moet zonder jou verder leven.
Als ik op sta voel ik me gezegend,
En sta ik stil bij wat jij hebt betekend.
Aankleden en wassen en op naar een nieuwe dag,
Dankbaar omdat ik nog leven mag.
Helaas dan zonder jou,
Maar dat betekend niet dat ik niet van je hou.
Soms denk ik heel sterk aan je gelaat,
En dan is het net of je even naast me staat.
Ik praat dan even met je en dan ga je weer,
Blij zeg ik dan tot de volgende keer.


Mooi... Lachen

Ik kan je ervaring niet delen... heb het zelf nog nooit meegemaakt.... maar om te horen dat je iemand toch niet helemaal kwijt bent geeft mij een beetje extra kracht denk ik, mocht ik het zelf meemaken... dank je. Jij en je familie nog veel sterkte gewenst Lachen

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:36

ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar (gelukkig) is er ook nog nooit iemand uit mijn naaste omgeving overleden. wel mijn opa maar toen was ik 6 dus dat heb ik niet bewust meegemaakt.
maar er zijn idd veel mensen die dergelijke dingen wel hebben meegemaakt, ik heb wel eens van iemand gehoord dat zij altijd het idee had, dat haar moeder haar hielp en geruststelde bij situaties die zij eng of moielijk vond. en het lijkt me mooi om zo'n steun te voelen, of het nou 'echt' is of niet, of anderen je nou geloven of niet Lachen

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:38

Ik heb ook wel eens het gevoel dat ik bijvoorbeeld word gevolgd e.d.
Maar of dat nou idd echt of nep is, is zo moeilijk te vertellen. Je weet het toch nooit zeker. Ik voel uit ervaring ook iedere dag gemis. Het is vreselijk en hoe hard het ook klinkt het leven gaat door en daar wil ik iig het beste van maken.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:49

Toen mijn neefje overleed (17 jaar jong, 3,5 jaar geleden) had ik steeds 'dromen' dat hij afscheid kwam nemen. Het beangstigde me vooral en durfde er met niemand over te praten. Later bleek dat mijn zus hier ook 'last' van had... Praten helpt, succes!!

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:04

ik heb er geen ervaring mee... maar kan me voorstelen dat het je een goed gevoel geeft.
sterkte nog!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:23

Ja, ze kunnen af en toe nog bij je zijn. Fijn dat je daar voor openstaat, en dat je het voelt. Hij komt om je te troosten...
En vergeet niet: iemand is pas dood alshij vergeten is...

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:26

Ik heb nog nooit meegemaakt dat er iemand 'bij' me was, maar ik geloof er wel in..... Vooral als je net iemand verloren hebt, kan ik me voorstellen dat dat heel veel troost geeft.
Heel veel sterkte in ieder geval nog en ik denk dan toch dat je broer echt nog wel over je waakt hoor. Misschien een teken om je te laten weten dat het goed met hem gaat....

Leo

Berichten: 50109
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:33

Hmm ja..

Ik geloof er zeker in..
Ervaring heb ik, al dan niet met 'personen'.

Mijn vorige hond, Boris (een collie), is bijna twee jaar terug overleden. Ik was toen 14, en ben met hem opgegroeid, hij is 13 jaar geworden..
Boris betekende vreselijk veel voor me, hij was mijn beste vriend, en heeft me zoveel 'geleerd'.
Ik was werkelijk kapot van zijn dood.. Ik kon nog niet zonder hem, nóg niet.. Ik had die ochtend afscheid genomen; kus op z'n neus, knuffel, en in tranen naar school gegaan. Op school hield ik het niet uit; ik móest bij hem zijn. Ik ging eerder naar huis, maar toen ik thuiskwam was m'n vriend al weg Verdrietig

Na bijna twee jaar ben ik nog steeds niet helemaal over zijn overlijden heen, maar in de verstreken tijd, voornamelijk in het begin, voelde ik zijn afwezigheid. Alsof hij me wilde troosten.. Nu nog steeds kan ik hem af en toe 'voelen', en ik heb het idee dat hij over me waakt Lachen En zo op die manier nog steeds mijn 'leermeester' is... Verdrietig Lachen

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:44

Ik heb geen ervaring met zielen, maar ik weet nog wel in het jaar dat mijn oma overleden was gingen we een week of 2.5 erna op vakantie. De hele reis naar Frankrijk en terugreis ook hing er een enorme ster in de lucht en overal waar we naartoe reden, hij ging mee. Misschien bestaat het wel niet, maar voor ons voelde het wel zo alsof mn oma er constant bij was

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:47

Ik stuur je een PB...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:06

ik ken het,,
toen mijna opa 2 jaar geleden stierf.
ik heb 2 of 3 keer gevoeld alsof hij bij me was..

dan lag ik huilend in bed,
en opeens voelde ik me zo raar,
ik werd rustig en het voelde alsof ik niet alleen was,zeker weten doe ik het niet,
maar voor mij voelde het net zo alsof mijn opa wilde zegge. : het is goed zo.. treur maar niet..

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:12

Ja dat kan! Overleden mensen komen vaker eens een kijkje op aarde nemen. Jou broer komt ook wel eens om de hoek kijken....
Voor hem is dit ook een verlies en ook hij moet dit verwerken en door hier zo nu en dan eens te komen is een onderdeel van zijn verwerkings proces. Je zal hem vast en zeker wel eens rondom je voelen.... zo niet komt dat zekerweten!!

Suzanne F.

Berichten: 49175
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:34

Ik heb wel dromen gehad over dat mijn vader mij opbelde en zelf ook verbaasd reageerde op zijn plotselinge dood. Hij zei dat hij niet lang kon praten maar dat hij wilde zeggen dat alles goed was.

Hem om me heen gevoeld heb ik nog niet.

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:40

Ik herken het wel. Mijn vader is november vorig jaar overleden. Ik heb nu heel regelmatig het gevoel dat er iemand is. Bijvoorbeeld als ik af sta te wassen heb ik het gevoel dat er iemand recht op me af komt gelopen en als ik me dan omdraai is er niemand maar heb ik nog steeds het gevoel dat er iemand is. Bizar.

We zijn toen mijn vader nog leefde ooit bij een paranormaal genezer (o.i.d.) geweest die mij vertelde dat ik heel ontvankelijk ben voor doden. Dus wie weet.....

Suzanne F.

Berichten: 49175
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:29

Saar4 schreef:
We zijn toen mijn vader nog leefde ooit bij een paranormaal genezer (o.i.d.) geweest die mij vertelde dat ik heel ontvankelijk ben voor doden. Dus wie weet.....


Dat zou ik ook nog wel willen, maar ik weet niet of ik t moet geloven.

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:32

mmoi man enne ik pb je Knipoog

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:27

Wow weer super verwoord zeg. Helaas kan ik het niet met je delen! Heel veel sterkte alsnog....

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 00:00

Meis, wat heb je dat verschrikkelijk mooi verwoord!

Leuk dat je vanavond even langskwam en sorry dat ik zo druk was Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 00:31

Ja, het kan zeker. Schrik maar niet als je soms plotseling schimmen ziet, het is niet eng.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 02:41

ja dat kan ,
ik ervaar het als een gevoel , warmte die je lijf in stroomt
maar ook idd schimmen
iemand zien uit je ooghoeken , die persoon ook echt herkennen
maar als je terugkijkt naar waar je hem/haar zag is de schim weg
1e schrok ik ervan ,
nu niet meer , voor mezelf ben ik eruit wat het is /wie het is
het is goed

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:01

Ja dat kan zeker...

Mijn opa (die 3 jaar geleden overleden is) is laatst afscheid komen nemen van me...
Ik heb na zijn dood eigenlijk nooit over hem gedroomd, maar nu zag ik hem in mijn dood sterven en heeft hij met me gepraat... na die keer heb ik hem ook nooit meer gezien..

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:27

Ik heb het nog nooit meegemaakt maar ik geloof zeker dat het kan. Ik vind je dus helemaal niet gek.
Wel fijn dat het je een goed gevoel geeft. Misschien kun je het zo steeds beter gaan accepteren en je het verwerken. Ik denk dat je broertje wil laten weten dat het goed met hem gaat en dat je niet verdrietig hoeft te zijn.