Welke kippen nemen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Welke kippen nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:04

Mensen met kippen-ervaring hier? Knipoog

Mijn vader gaat binnenkort beginnen met het maken van een kippenhok. Het wordt een groot hok met een bodemoppervlak van 9 á 10 m2.

De grote vraag is nu nog; Welke soort kippen moeten we nemen? We willen het liefst lieve, rustige kippen (en niet al te luidruchtig i.v.m. de buurt Haha! ).

Welk ras zou je ons kunnen aanraden? Lachen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:12

Citaat:
Ligt er aan wat je wilt. Wil je sierkippen of kippen voor de eieren? Indien je ze voor de eieren wilt zou je bv ISA kunnen nemen.

We willen ze eigenlijk niet echt voor de sier (al is het wel leuk als ze een beetje mooi zijn natuurlijk Haha! ), maar ook niet specifiek voor de eieren (maar dat is natuurlijk ook mooi meegenomen Knipoog ).

Citaat:
Wij hebben Noord Hollandse Blauwe. Opzich ben ik niet zo'n kippenmens maar het zijn wel vrij rustige, en lieve kippies. Het zijn wel joekels hoor . Haha! Je kan ze ook aaien en komen altijd gezellig kijken als je in het hok bent, en ze eten uit m'n hand.


Deze dus? Haha!
Zien er wel leuk uit idd. Ik zal ook eens op marktplaats kijken wat nog 'te verkrijgen' is hier in de buurt. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:00

En het zijn niet van die herrieschoppers? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:07

Ach, dat is zoals ze het noemen, 'één pot nat'. *LOL* Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:19

runningkawa schreef:
het zal vast aan de vrijdag middag liggen, maar waarom dacht ik bij het zien van de titel van dit topic direct aan dit topic? Haha!

[KH] Zambiaan pleegt zelfmoord na seks met kip

Dat heb ik ook gelezen, was dat nou wel of niet waar? Scheve mond


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:25

Kuikentjes. Lovers

Helaas woon je een beetje te ver weg. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:30

Een Krieltje heb ik al (mijn hamstertje heet Krieltje Knipoog ) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:32

Als ik mijn ouders kan overhalen kom ik ze halen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 07:28

maudy schreef:
wij hebben 3 australorp krieltjes.

Kan ik m'n foto's naar iemand opsturen die heel goed is in uploaden? Schijnheilig

Het zijn leuke zwarte kipjes met een mooie groene gloed over hun vacht. Je kunt ze zo oppakken en ze rennen naar je toe als je in de tuin loopt Lovers Ik heb ze in de buurt van Apeldoorn gehaald. Die jongen zei nog dat ze pas een half jaar oud waren, en dat ze wel al af en toe een eitje hadden gelegd, maar vanwege de verandering van omgeving zou het wel een week of 3 kunnen duren voor het eerste eitje kwam. Komen we thuis, doen we de achterklep open, ligt er een eitje in de doos! Pling

Hoezo op je gemak! *LOL*

Relaxt ja. Cool Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:36

Cowgirl schreef:
Ik houd van groot Haha!

Mocht ik ooit de ruimte hebben dan komen er Brahma's of grote Cochin kippen, ik vind ze zo geweldig.

Maar mocht je een goede daad willen doen ga dan eens naar een legbatterij, daar kun je ook kippen krijgen die voor de batterij niet geschikt meer zijn.

Da's een goed tip! Als het hok klaar is ga ik dat zeker doen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, Flippertje, GoogleAdsense, judith_irene, Marcella, Mrskiwi, Mutsie93, nano, Pferdchen, PlukenKrul, xxxmh en 62 bezoekers