Leuk museum? Kaartjes gewonnen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Leuk museum? Kaartjes gewonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 16:51

Ik heb met: Bingo mee met Ron en Andre........ Haha! 2 gratis museumkaartjes gewonnen. Ik wilde eigenlijk graag naar een soort Dinosaurier-museum ofzo, jeweetwel met botjes enzo.
Ik ben eigenlijk helemaal geen museummens (hoeveel M-en? Haha! ) maar wie weet er voor mij een leuk museum of een aanradertje?

Geen kamasutra-ideeen aub want ik ga met mijn moeder. Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 18:59

Eum, ik ben in november naar het Kroller-Muller museum in Otterlo (geloof ik Verward ) geweest. Is een beetje het standaard type museum. Schilderijen van veel onbekenden, maar ook van Vincent van Gogh. Er is ook een beeldentuin met een park. Ik vond het wel leuk, maar je moet ervan houden.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 19:10

Naturalis in Leiden schijnt erg leuk te zijn.
Ik rijd er iedere dag langs maar ben er nog nooit geweest Bloos .

En dan ga je daarna uitwaaien langs het strand in Noordwijk en tot slot Fitz rijden in Lisse Knipoog
En dan weet ik ook nog een erg goed pannenkoekenhuis met heerlijke sateetjes, kortom, je dagje uit is al voor je uitgedacht Haha! !

ff off topic: hoe was de hengstenshow gisteravond? Heeft Stravinsky zich nog een beetje gedragen?

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 21:23

naturalis is erg leuk , veel verschillende tentoonstellingen. ik ben er 3 of 4 jaar geleden twee keer geweest en dat was erg leuk ! Lachen

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 13:50

Hahaha........ja Stravo was braaf, misschien beter over PB? Knipoog

En versta jij onder een museum ook Fitz? Haha! Klinkt wel leuk! Tong uitsteken

Wat is Naturalis in Leiden, wat voor museum is dat? Ook met Dino's?

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Leuk museum? Kaartjes gewonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 14:03

Suzanne F. schreef:

Ik ben eigenlijk helemaal geen museummens (hoeveel M-en? )


3 M'EN :d:d:d:
slim

Maar ik zou ook naar Naturalis gaan, das met Dino's ja.
En waarom geen Kamasutra, das anders heel spannend hoor Haha!:D:D:D:D neeeehhh, lijkt me niet zo'n goed ideetje voor jou en je ma Knipoog

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 14:05

Ik zou naar het Groninger Museum gaan, ik ben ook geen museummens, maar die vond ik echt helemaal top! Vooral de gave foto's die daar hingen en ze hebben er wisselende exposities.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 14:06

Naturalis is leuk. Het heette eerst het natuurhistorisch musem, inderdaad met veel botjes enzo, en ook een dino. De grote wereldbol die er hangt is geplaatst door het bedrijf waar mijn vriend werkt. Je ziet er wat over op www.bruns.nl (nederlands -> projecten -> educatieve instellingen -> tweede blokje) en op www.naturalis.nl

Overigens is Nemo in A'dam ook heel erg leuk. Veel natuurkundige en scheikundige proefjes, ook heel veel kinderen }> . Er is een prachtige collectie met 'ingemaakte' dieren (sorry weet even niet hoe je dat noemt, in zo'n fles met sterk water dus) en ook veel botjes. Een beetje het oude Evoluon zeg maar. PS Een aantal exhibits (Codenaam DNA; magisch metaal) zijn dus ook van dat bedrijf.
www.e-nemo.nl
www.bruns.nl (nederlands -> projecten -> musea -> eerste blokje)

En ook heel mooi schijnt is de tentoonstelling over lichamen die nu in Brussel is. Daar heb je dus niets aan, maar ik ga er volgende week naar toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 20:12

Wat dacht je van het condoommuseun in Amsterdam. Dat is weer eens iets heeeeeeeel anders Cool

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 23:33

In Normandië (moet je overigens wel een stukje voor reizen Haha! ) is een héél mooi museum over de tweede wereldoorlog (D-day e.d.)...

Maar je moet daarbij dus geïnteresseerd zijn in D-Day én je moet van reizen houden Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-02 10:16

Haha.......dat van Normandie is dus niet van toepassing, we gaan het in 1 dagje doen!
En Jippie, het condoommuseum lijkt mij wel geinig maar mijn moeder vind dat waarschijnlijk niet zo boeiend. Haha!

Tot nu toe denk ik aan dat Naturalis, met die botjes en die dino. Misschien naar Fitzroy's pannenkoekenhuis en dan een rondje Fitz...... Knipoog

Als iemand nog leuke ideeen heeft hoor ik het graag.
Wat is dat Avifauna precies? Daar heb ik ook weleens van gehoord.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 10:31

Avifauna is een vogelpark in Alphen a/d Rijn. Het is eigenlijk geen museum.
De laatste keer dat ik er geweest ben, vond ik het nu niet bepaald interessant of je moet "vogelgek" zijn.

Voor de rest PB ik je. Haha!