Teken beet -> Blijkt besmette te zijn :\

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Teken beet -> Blijkt besmette te zijn :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 19:09

Een paar weken terug had ik een teek in mijn arm.
Ik gelijk helemaal in paniek naar mijn moeder Bloos Die hem er met een speciale teken tang uit heeft gehaald. Paar dagen wat zalf gesmeerd op een plekje dat je amper kon zien Tong uitsteken En daarna niet meer naar om gekeken en aan gedacht, tot een paar dagen terug.

Warme weer = korte truitjes zonder mouwen en toen kwam er dus een grote rode vlek naar voren. Iets boven de oorsprongelijke plek waar dat rot beest zich had vast gebeten.

Ik heb over het algemeen altijd al problemen met wondjes, maar dit heb ik nog nooit gehad! Ik dacht gelijk weer aan die teek, en omdat i khet risico niet wilde nemen toch naar de dokter gegaan vandaag.

De rode plek had idd veel weg van een besmette teken beet, en daarnaast duurt het altijd wat weken voordat er iets zichtbaar is. 1+1 = dus dat het idd grote kans is dat het richting ziekte van Lymf gaat.

Klinkt erger dan het is hoor! Ik ben er lekker vroeg bij.
Twee weekjes een antibiotica kuurtje, en dan is het weer over. Is de plek dan nog steeds zo raar rood, is het waarschijnlijk een schimmeltje of iets anders, maar dan is dat teken gedoe in ieder geval uit gesloten.

Dat de plek op een andere plek zit dan de oorspronkelijke beet is ook niet raar, aangezien dat vaker voor komt bij tekenbeten. Zo'n vlek kan dan op een heel andere plaats verschijnen.

Een nadeel van de antibiotica is dat ik niet mag gaan zonnen. Gelukkig hoef ik niet helemaal in gepakt buiten te lopen, de dokter zei dat ik gewoon buiten bezig mocht zijn. Het zal best, maar ik zal toch vaker de schaduw op gaan zoeken, om zo'n vreselijkee huidirritatie te ontlopen.

Gelukkig komt het vast allemaal weer goed.
En mijn moeder zei nog zo leuk: "Ach, maakt niet uit joh een teek, gewoon ff in de gaten houden..." En ja hoor, de eerste teek die ik heb is gelijk raak Rolleyes

Overigens zou een bloedtest op de ziekte van Lymf niet helpen nu nog. Dat zou negatief uitslaan. MOcht zo'n test positief aangeven, ben je al te laat om het te behandelen met antibiotica. Ik ben er gelukkig lekker vroeg bij Lachen

Hier overigens een foto als een kleine mipressie van de rode vlek.
Op mijn linker arm, bovenaan. (let verder niet op mij, ik zat net dte roepen dat ik steek had Bloos )
Afbeelding Scheve mond Scheve mond

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:15

das een beste plek, zoals het eruit ziet...
de moeder van een vriend van me, heeft die teek te laat ontdekt en heeft de ziekte wel
je ziet haar gewoon langzaam aftakelen Scheve mond

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:16

aii..
das inderdaad best poedersuiker....
hopen dat het meevalt Ach gut
de plek ziet er best vaag uit.... van veraf zou je nog kunnen zeggen dat t een soort zuigzoen is... ( vind ik dan Tong uitsteken)

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 19:17

e_l_m_o schreef:
das een beste plek, zoals het eruit ziet...
de moeder van een vriend van me, heeft die teek te laat ontdekt en heeft de ziekte wel
je ziet haar gewoon langzaam aftakelen Scheve mond


Dat beeld zag ik ook helemaal voor me toen ik die teek in mijn arm ontdekte... Die verhalen van mensen die in roelstoelen zijn beland...

Ben blij dat ik er op tijd ben achter gekomen!
Als het niet zo mooi weer was geweest,en ik niet met korte mouwtjes had gelopen, had ik het mischien niet eens gezien nog... Mijn moeder zei opeens: "Wat heb jij nou voor een rode plek!"

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 19:17

Sani schreef:
aii..
das inderdaad best poedersuiker....
hopen dat het meevalt Ach gut
de plek ziet er best vaag uit.... van veraf zou je nog kunnen zeggen dat t een soort zuigzoen is... ( vind ik dan Tong uitsteken)


Haha, klopt!
Het maffe is ook dat hij steeds veranderd! De ene keer is hij klein, de andere keer groot, en veranderd ook van kleur. Ene keer heel rood, andere keer heel licht Scheve mond

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:19

Let goed op met die antibiotica hoor Ingrid!
Ik heb eens een peniciline kuur af moeten maken net voordat ik naar Pinkpop ging. En op Pinkpop kennelijk nog bijwerkingen, want ik hoefde maar even in de zon te zijn geweest en meteen had ik uitslag en jeuk! Heb toen met 30 graden in een spijkerbroek en fleecejack gelopen om maar geen jeuk te hebben, vreselijk!!! Scheve mond

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 19:31

Ja, zoiets zei de dokter ja. Dat ik ook een tot twee weken daarna met de zon moet oppassen.

Leuk he, zo met de zomer Boos!
Gelukkig ben ik niet zo hele zon fanaat, maar loop wel graag met korte broek en shirtjes Verdrietig

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:54

Tancreda4 schreef:
De rode plek had idd veel weg van een besmette teken beet, en daarnaast duurt het altijd wat weken voordat er iets zichtbaar is. 1+1 = dus dat het idd grote kans is dat het richting ziekte van Lymf gaat.

Dat heet toch de ziekte van Lyme? En niet van Lymf...
M'n broertje heeft het ook gehad namelijk, alleen hebben we bij hem nooit de plek kunnen vinden waar die teek heeft gezeten...
Maar hij werd er een beetje moe van geloof ik, maar jij bent er erg vroeg bij!!

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 19:58

Oh, kan ook zijn ja, ziekte van Lyme Bloos
Ik heb gelukkig verder nog geen symptomen. In ieder geval niet anders dan dat ik normaal al had Schijnheilig

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:56

Ja het heet de ziekte van Lyme, en gelukkig dat je er op tijd bij bent. Het kan namelijk een slopende ziekte zijn ,met zelfs ziekenhuis opname. Mijn moeder heeft het al ee ntijd en heeft erg last van haar benen. En daardoor moeite met lopen... Zij heeft informatie gevraagd bij de vereniging van de ziekte van lyme, ook op internet. En ze heeft info gekregen. Het probleem van deze ziekte is niet zozeer de gevolgen, maar meer dat de doktoren het probleem onderkennen. Als alle mensen met chronische vermoeidheid naar de dokter zouden gaan en zich lieten testen zou de helft lyme hebben! En dat terwijl het met antibiotica te verhelpen is, mits je de goede hebt!

Gelukkig ben je er snel bij en ik hoop dat het goed afloopt voor je! Als je meer wilt weten, moet je maar pb-tje sturen!!

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:00

Gelukkig ben je er snel bij ja!
Een vriendin van me heeft het 3 jaar geleden opgelopen in Frankrijk, heeft ze nooit geweten tot ze flink ziek werd. Dagen gehad waar ze niet uit d'r bed kon komen, ontzettend dicht op het randje geweest dat ze verlamt was geraakt, en nu is ze gelukkig redelijk beter, alleen d'r kraakbeen is compleet kapot.
En ze is sindsdien doodsbang voor alle soorten insectjes, terwijl ze ontzettend van buiten zijn houdt. Tsja Scheve mond

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:25

Sani schreef:
aii..
das inderdaad best poedersuiker....
hopen dat het meevalt Ach gut
de plek ziet er best vaag uit.... van veraf zou je nog kunnen zeggen dat t een soort zuigzoen is... ( vind ik dan Tong uitsteken)


Dat was het eerste wat in mijn gedachte opkwam *LOL*

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 08:56

Zullen er vast meer zijn als ze mij met zo'n rode vlek zien lopen. Hij is goed zichtbaar met die zonder mouwen truitjes die ik nu steeds aan heb *LOL*

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:58

Het is idd wel een vage plek. Gelukkig was je er vroeg bij.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:02

Zo te lezen kan de ziekte van Lyme dus echt erge gevolgen hebben, dat wist ik dus eerlijk niet!
Ik heb zelf nog nooit een teek gehad, lijkt me wel doodeng
Gelukkig was je er snel bij Lachen

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:07

nou das nie best... Ik heb nog nooit een teek gehad gelukkig maar. Enkel maar bij dieren eruit gehaald. Je moet een teek binnen 24 uur eruit halen. En niet met alcohol want dan laat die zijn gif los en ben je als nog ziek....

Sterkte en ik hoop dat het niet erger word...

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:43

mijn vader had er pas gelden 1 in zijn bovenbeen. Mijn oma zei dat je er verlamd kan van raken als je de teek te laat ontdekt of niet goed eruit gehaald heb

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:50

Volgens mij kan het als je het heel erg lang door laat gaan je zenuwstelsel, of spierenstelsel aantasten, een van de twee, ik weet het niet meer..

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:50

Zenuwstelsel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:12

Ik ken iemand die hierdoor verlamd is geraakt. Scheve mond (niet om je bang te maken hoor. Knipoog )

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:58

Liekjuh schreef:
nou das nie best... Ik heb nog nooit een teek gehad gelukkig maar. Enkel maar bij dieren eruit gehaald. Je moet een teek binnen 24 uur eruit halen. En niet met alcohol want dan laat die zijn gif los en ben je als nog ziek....

Sterkte en ik hoop dat het niet erger word...


Als de teek die ziekte heeft, word je toch sowiese ziek?
Of hij zijn maaginhoud nou uitspuigt of niet, zijn kop wel of niet blijft zitten en hoelang hij er heeft gezeten?

Teken zijn rara beesten?
Normaal krijg je toch een kring?
Geen vlek?
Maargoed, zoals ik al zei, het zijn rara beesten, en de verschijnselen zijn ook raar, verschilt per geval.

Mijn moeder heeft ook de ziekte van lyme gehad, voor zover ze weet geen teek, maar een ander insect heeft haar gestoken, is ook niet blijven zitten, alleen maar steken.
Knie werd dik en rood, zakte later af naar beneden.
Thuis naar de dokter (we waren toen op vakantie), en bleek dus de ziekte van lyme te zijn, daarna behandeld met antibiotica volgens mij.

Mei vorig jaar heeft er bij mij een teek in mijn rug gezeten, hoelang hij er al zat, weet ik niet, wel dat ik er nu nog steeds last van heb (jaar na dato dus).
Beetje dik en rood, maar vooral de jeuk.

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:39

Chrystal-gek: meestal krijg je pas kringen in een later stadium.
En volgens mij zijn er verder geen dieren die de ziekte van Lyme over kunnen brengen.... Verward

En als je nu nog jeuk enz. heb lijkt het mij toch wel es tijd om een bezoekje aan de dokter te brengen, dat hoort niet.

Maar Tancreda, ontzettend veel sterkte en ik weet zeker dat je er bovenop komt!
En een applausje voor het warme weer en je korte shirjte waardoor je het ontdekt heb! OK dan! Clown

lil_angel

Berichten: 51
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 18:05

Sani schreef:
aii..
das inderdaad best poedersuiker....
hopen dat het meevalt Ach gut
de plek ziet er best vaag uit.... van veraf zou je nog kunnen zeggen dat t een soort zuigzoen is... ( vind ik dan Tong uitsteken)


aahah jah nouw je het zegt, kvin het ook wel op een zuigzoen lijken Tong uitsteken

Gelukkig dat je er zo vroeg bij was Knipoog

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:17

Heeft de huisarts geen bloednonderzoek laten uitvoeren? Ik vind het een beetje vreemd dat ze "zomaar" 2 weken antibiotica voorchrijven. En erbij zeggen dat het, als het dan niet over is, wel schimmel zal zijn.....
Vaag...
Ik hoop voor he dat het iets eenvoudigs is, en dat je geen blijvende klachten overhoudt.

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:31

Ik heb dus ook een besmette teek gehad, maar dat zag er echt heel anders uit.
Ik had namelijk een hele duidelijke rode kring en dus geen vlek..