belangrijk, belangrijk en nog eens belangrijk!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

belangrijk, belangrijk en nog eens belangrijk!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 21:51

Hooi!!!! LET OP: DIT MOET JE DUS NIET VERWIJDEREN!!!!
Er wordt een mail verspreid waarin staat dat er een nieuw virus is:> >>
> >>Onderwerp: VIRUS-WAARSCHUWING
> >>
> >>
> >> Een virus dat sulfnbk.exe heet, is in mijn computer gekomen door
iemand die mijn
> >>adres in zijn/haar adresboek had. Het wordt verspreid via het adresboek.
Ik heb ook
> >>jouw adres in mijn adresboek staan, dus het zou kunnen dat je misschien
nu
> >>hetzelfde virus in je computer hebt. Dit virus wordt niet opgemerkt door
McAfee en
> >>Norton. Gedurende 14 dagen doet het virus niets, maar daarna kan het je
gehele
> >>computersysteem beschadigen. Je kunt het virus gemakkelijk zelf
verwijderen voordat
> >>het enige schade aanricht op de volgende manier.:
> >>
> >> 1) ga naar start, Zoeken
> >> 2) Bij mappen en bestanden, type je de naam sulfnbk.exe
> >> 3) je moet zoeken in de C:schijf (harde schijf)
> >> 4) klik op zoeken
> >> 5) als het virus verschijnt (een zwart lelijk icoon met de naam
sulfnbk) MOET JE
> >>HET NIET OPENEN !!!!!!!!!
> >> 6) klik op de rechtermuisknop en verwijder het naar de prullenbak
> >> 7) maak prullenbak nu leeg
> >>
> >> Als je dit virus in je computer vindt, moet je dit berichtje naar
alle mensen
> >>doorsturen van wie je het adres in je computer hebt staan voordat het
schade aan
> >>kan richten.

EN DIT IS DUS NIET WAAR!!!!! HET IS EEN BESTAND VAN WINDOWS!!!
Dus pas op allemaal!!!!
P.S die pijltjes staan erbij omdat ik heb letterlijk gekopieerd heb!!
Laatst bijgewerkt door miesie op 30-01-02 22:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 21:59

hmmm hij stond er bij mij op en ik heb em verwijdert maar weet je zeker dat het een virus was. Mn pc is namelijk net fort knox, der kan niets in en uit zonder dat ik het weet.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 22:01

Dit is dus een HOAX, NIET VERWIJDEREN.
Het is een programma wat onder Windows draait.
Het is al een hele oude, dus nogmaals, NIET VERWIJDEREN

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 22:05

moet je nu mee komen, damn nu heb ik het al verwijdert. Leuk berichtje hoor.... Boos!

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 22:08

Hahaha dom mailtje zeg...
Dit is dus niet waar...
Sypheron ik had van jou eigenlijk niet verwacht dat je erin zou trappen?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 22:10

ik neem alle viruswaarschuwingen serieus omdat ik weet wat er gebeurd als je zo'n ding op je pc hebt staan. En alhoewel mn computer net een megakluis is, doet hij wel een beetje raar de laatste tijd, altijd oppassen dus. Maar volgens mij is dit bestand niet essientieel voor het draaien van windows zelf...

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 22:12

OH SORRY DOM, DOM, DOM IK WAS ER DUS VERGETEN BIJ TE ZETTEN DAT HET NIET WAAR WAS (WANT IK WAS TEGELIJKERTIJD EEN MAIL AAN HET TYPEN MET HET BERICHT DAT HET NIET WAAR WAS!!! DUS IK HAD ME FF VERGIST), MAAR HET WAS ZO GEHAAST DAT IK DAT VERGETEN WAS Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty MIJN EXCUUS!!!!!! IK WAS ZELF OOK ZO DOM GEWEEST DAT IK HET VERWIJDERD HAD!!!
Laatst bijgewerkt door miesie op 30-01-02 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 22:14

Probleem opgelost, ik heb het bestand van een andere pc hier gehaald. Iedereen die het bestand verwijdert heeft en het weer nodig heeft kan me pb-en dan stuur ik het door.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 22:31

Ik ben ook netjes met virus waarschuwingen en had hem laatst ook verwijderd. Een dag later kon ik HELEMAAL NIETS meer met de comp. Steeds vastlopen en niets willen openen of opstarten. Ik kon dus heel windows op nieuw instaleren. Frusty Frusty Frusty Frusty Ik was dus ook weer te snel ergens op in gegaan. Nu vraag ik altijd alles eerst ff aan anderen. In mijn klas zijn d'r genoeg die het zeker weten(heb je he, op een comp opleiding!)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 19:25

Ik had hem er een paar weken terug al afgegooid. Ik heb er niet zo heel veel last van gehad gelukkig, alleen hij was nog iets trager *LOL*
Mar dankzij sypheron werkt alles nu weer op normale snelheid en zonder spontaan afsluiten Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 23:02

Bijdehandje...nu heb je misschien ook de comp van anderen verziekt indien het een benodigd bestand is voor windows om een beetje normaal te functioneren...

Ik heb XP en kon het bestand overigens niet vinden Haha! Good news? Or bad news? Verward

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 13:54

Sypheron ik bedoel zo'n doorstuurmailtje is echt niet waar. Denk je nou echt dat iemand van Microsoft ofzo zo'n mailtje gaat doorsturen in het NEDERLANDS? Met ook nog zo'n babytaaltje en uitroeptekens? Verward
Sorry ik kan er nooit zo goed tegen als mensen zo'n mailtje geloven Haha!
P.S. Een virusbestand kan je heus niet vinden met 'zoeken' hoor. Als het echt een virus was geweest kan het niet gevonden worden met 'zoeken'.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 14:07

Felice, ga in de ICT Haha!:D
je weet er zoveel van af Knipoog

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 15:23

Neeeee dat is dus absoluut niet waar
Alleen als het gebruiksvriendelijk en extra makkelijk is kan ik er mee overweg! Dus niet een oude Windows of een ander besturingsprogramma Tong uitsteken

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 16:00

Felice schreef:
Sypheron ik bedoel zo'n doorstuurmailtje is echt niet waar. Denk je nou echt dat iemand van Microsoft ofzo zo'n mailtje gaat doorsturen in het NEDERLANDS? Met ook nog zo'n babytaaltje en uitroeptekens? Verward
Sorry ik kan er nooit zo goed tegen als mensen zo'n mailtje geloven Haha!
P.S. Een virusbestand kan je heus niet vinden met 'zoeken' hoor. Als het echt een virus was geweest kan het niet gevonden worden met 'zoeken'.


Jawel, dat kan wel. Het kan gewoon een vriend ofzo zijn geweest die iets op internet heeft gelezen en je daarvoor waarschuwd, het hoeft niet perse microsoft te zijn. Ik krijg wekelijks deze meldingen en ze zijn ook allemaal waar (die ik via email binnenkrijg dan he), ze komen van een vriend van me die ook een opleiding Hogere Informatica doet. Daarnaast is het ook onwaarschijnlijk dat de meldingen sowieso van microsoft af zouden komen, omdat microsoft bijna helemaal niets van virussen afweet, zo'n melding zal dus eerder van bedrijven zoals Norton en McAffee komen. Daarnaast is het wel degelijk mogelijk om sommige virussen op te sporen met de zoeken-functie. Zoals bijvoorbeeld de sub7 trojan, een van de meest gebruikte hackprogramma's voor zielige amateurs dat er maar is. Dit ding kan niet zo veel schade aanrichten, maar de 'hacker' kan wel prive informatie lezen en downloaden. Sub7 is te vinden op je pc als je zoekt naar: "kernel32.exe", let op geen "kernel32.dll" want dat is een bestand dat voor het functioneren van windows gebruikt wordt.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 18:50

Sypheron schreef:

Jawel, dat kan wel. Het kan gewoon een vriend ofzo zijn geweest die iets op internet heeft gelezen en je daarvoor waarschuwd, het hoeft niet perse microsoft te zijn. Ik krijg wekelijks deze meldingen en ze zijn ook allemaal waar (die ik via email binnenkrijg dan he), ze komen van een vriend van me die ook een opleiding Hogere Informatica doet. Daarnaast is het ook onwaarschijnlijk dat de meldingen sowieso van microsoft af zouden komen, omdat microsoft bijna helemaal niets van virussen afweet, zo'n melding zal dus eerder van bedrijven zoals Norton en McAffee komen. Daarnaast is het wel degelijk mogelijk om sommige virussen op te sporen met de zoeken-functie. Zoals bijvoorbeeld de sub7 trojan, een van de meest gebruikte hackprogramma's voor zielige amateurs dat er maar is. Dit ding kan niet zo veel schade aanrichten, maar de 'hacker' kan wel prive informatie lezen en downloaden. Sub7 is te vinden op je pc als je zoekt naar: "kernel32.exe", let op geen "kernel32.dll" want dat is een bestand dat voor het functioneren van windows gebruikt wordt.


ahaaa Haha! Haha! Haha! Tong uitsteken

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 22:40

Sypheron schreef:
Sub7 is te vinden op je pc als je zoekt naar: "kernel32.exe", let op geen "kernel32.dll" want dat is een bestand dat voor het functioneren van windows gebruikt wordt.


Dat bedoel ik. Ze geven niet voor niets dat virus die naam.
Maar goed, het kan best waar zijn, maar de manier waarop dat mailtje geschreven is, komt op mij niet echt geloofwaardig over, met van dat DUS LET OP ALLEMAAL!! Net zoiets als je dit niet doorstuurt krijg je heel veel ongeluk.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 23:16

Ik haat virussen en trojans.