Ook zo beroerd na trekken van verstandskies??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Ook zo beroerd na trekken van verstandskies??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 12:50

Gister is mijn verstandskies getrokken en 2 gaatjes gevult maar voel me toch zo beroerd.Heel mijn kaak doet zeer,koppijn,pijn met slikken en ga zo maar door.Heb me gewoon ziek gemeld op mijn werk zo beroerd voel ik me.
Zou dat nou komen doordat die kies getrokken is?
Wie heeft daar ook last van gehad??
Ik heb wel vaker een kies laten trekken maar dat was een gewone kies en daar gad ik toch lang niet zo last van.En dat terwijl die verstandskies er makkelijker eruit was als die andere.
Ben er goed ziek van.Zit nu dus thuis te puffen in een warm hok terwijl ik op mijn werk airco heb.
Wie herkent dit?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:51

Ja... bij mij ging het behoorlijk ontsteken en ik heb er echt een paar slapeloze nachten van gehad, ik was er behoorlijk ziek van. Heb je ibuprofen?

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 12:52

Tessebes schreef:
Ja... bij mij ging het behoorlijk ontsteken en ik heb er echt een paar slapeloze nachten van gehad, ik was er behoorlijk ziek van. Heb je ibuprofen?


Ja dat heb ik maar ben bang dat dat dus niet werkt op het moment(heb er al te veel van geslikt de afgelopen maanden)Heb er al 1 voor de hoofdpijn genomen wat iets minder is nu maar weg nee dat niet.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:53

Nee nergens last van gehad, bij de laatste heb ik nog de stallen staan uitmesten en nog les staan geven. Ik heb gewoon mazzel gehad.

veel sterkte..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:54

Bij de laatste heb ik een paar dagen flink pijn gehad.
Bij de eerste heb ik niks geen last gehad.

Het kan dus zeker dat het daarvan komt.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:55

Bij de drogist kun je Sanalgin kopen. Dat is een van de sterkste pijnstillers die vrij verkrijgbaar zijn. Het werd mij aangeraden door de tandarts toen mijn verstandskiezen waren getrokken en ik gebruik het nog steeds af en toe bij erge hoofdpijn o.i.d.

Voor mijn onderste verstandskiezen ben ik bij de kaakchirurg geweest en toen heb ik nauwelijks last gehad achteraf. Geen idee wat voor medicijnen ik toen voorgeschreven heb gekregen, was in het buitenland.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:59

Bij de eerste had ik geen last, maar bij de 2de wel, maar die kant moest er ook uitgesneden worden en dat was een stuk meer rotzooi in m'n mond Tong uitsteken

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:54

Heb toen ze de mijne eruit hadden gehakt wel pijn van de wond gehad en dat straalde wel wat uit door mijn wang en hoofd maar om nou te zeggen dat ik er heel beroerd van werd, nee dat eigenlijk niet.

Vreemde reactie op de verdoving misschien

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:42

Ieieuuuww Scheve mond
Ik moet de 18e voor de 1e twee...en die moeten er ook uitgesneden worden.
10 Augustus moet ik voor de andere 2, die er ook uitgesneden moeten worden.

Hmmm heb ik iets om naar uit te kijken.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:07

Ik heb 2x verstandskiezen laten trekken. Een keer 1 kies, en 1x twee tegelijk. Na die ene ging ik 's avonds gebak eten op een verjaardag, en na die andere was ik gelijk erna wel even beroerd. Ik denk dat ik toen iets te snel weer overeind gekomen ben. Heb nog 1/2 uur in de wachtkamer gezeten met overgeefneigingen. Daarna was het over, en eenmaal thuis heb ik nergens meer last van gehad.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:10

Dit is dus niet goed voor mijn komende afspraak he dit topic ... ik moet binnenkort ook we zitten nog te wachten totdat kies nummer twee boven in door komt maar dan mag ik meteen een afspraak gaan maken om ze te laten trekken .... En zit er als een berg tegen op helemaal nu ik dit topic lees ...

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:22

Ojee, heb nog steeds mijn verwijsbriefje in mijn agenda zitten en dat al sinds januari, ik durf dus gewoon niet haha. Ben in maart geopereerd aan mn oor en dat is net de kant waar die kies ook weg moet, het doet af en toe nog behoorlijke pijn dus houd dat maar als excuus, wetende dat het weleens van die kies afkomt...Ga na de zomer wel, hihi.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:54

Ik vraag me weleens af, hebben jullie voor dat jullie verstandskiezen werden getrokken weleens last gehad?

Ik bedoel, word een verstandskies nou getrokken omdat er geen plek voor is/ geen plek om te poetsen/ of omdat hij wegrot of zeerdoet?

Bij mij komen ze nou aardig goed door (2 zijn er al helemaal), maar heb nog nergens last van gehad, volgens mij passen ze prima, en de tandarts heeft er ook nog niks van gezegd.. ik hoop eigenlijk dat ie er niks van gaat zeggen ook Tong uitsteken ben als de dood!

Wessel
Berichten: 6
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:29

Ik heb een paar maanden geleden 1 verstandskies laten verwijderen. Bij mij werd het eruit gesneden het was niet echt een lekker gevoel die verdovingen die ik kreeg hielpen niet echt ik bleef het voelen. Een paar uur later ging de verdoving hellemaal uitwerken ging steeds meer pijn doen werd er ziek van niet normaal meer nadat ik een nacht had geslapen ging het allemaal wel weer ik had veel asperine genomen en was er na een paardagen hellemaal vanaf gelukkig

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:25

denz schreef:
Ik bedoel, word een verstandskies nou getrokken omdat er geen plek voor is/ geen plek om te poetsen/ of omdat hij wegrot of zeerdoet?


Mijn bovenste verstandskiezen zijn preventief verwijderd door mijn tandarts toen ze helemaal door waren, in een periode dat ik om vage redenen vrij veel gaatjes had (ik was toen 20 ofzo). Ik zou er volgens hem toch meer last dan gemak van hebben.

Mijn onderste verstandskiezen mochten nog blijven zitten, die waren toen ook nog niet door. Mijn tandarts vond het wel verstandig om ze t.z.t. ook te laten verwijderen, aangezien er eentje 'plat' lag (met de wortels naar achteren). Was ook duidelijk te zien op de foto's. Een jaar of drie later kreeg ik er idd last van: veel pijn, bijna een ontsteking en ze zijn toen met spoed verwijderd door een kaakchirurg.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:46

Ik was een dropje aan het eten, en voelde ineens een enorm gat zitten. Ik schrok me echt rot. Het schijnt dat die kiezen poreuzer zijn, en dan kan er ineens een gat in vallen. Gebeurde wel vaker volgens de tandarts. Hij deed er in elk geval een stuk minder moeilijk over. De eerste kies is eruit gehaald omdat hij scheef lag, en de andere 2 vanwege dat gat, en omdat de tegenoverstaande kies anders teveel doorgroeit.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:49

Ik heb 2 verstandskiezen ['verplicht'] preventief laten verwijderen. Na de eerste kies had ik gewoon 's avonds weer gegeten, van de 2e was ik wel beroerd, en heb ik de hele avond in m'n bed gelegen.

M'n zus die had het een stuk zwaarder, daar moesten ze d'r kies er uitboren. Die had toen dus een hele blauw-gele kaak de dag erna, en ze heeft er 5 dagen echt pijn aan gehad...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 00:51

O ja, vreselijk he!
maar niet alleen trekken hoor,ik heb tot vorige week een week enorme tandpijn gehad door enkel een gevuld gat( herstellen van een gebroken vulling)

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 07:55

Ik heb 10!!! dagen last gehad, waarvan de eerste 7 gewoon echt zoveel dat ik niet goed sliep. Ik vond het een ramp en het was maar 1 onderkies.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:51

Ik heb dus vrijwel geen last gehad van het verwijderen: niet na het trekken en niet na het wegsnijden. Ik had bij mijn zusje al gezien hoe ziek je ervan kunt worden, die had ook helemaal een dikke blauwe wang (en dat tot twee keer toe). Maar bij mij viel het extreem mee. Na het wegsnijden moest ik nog wel een paar dagen voorzichtig doen vanwege de hechtingen en ik moest oppassen met vast voedsel (dat kon gaan rotten in die gaten), maar alles bij elkaar viel het me achteraf ontzettend mee! ...dit in tegenstelling tot het bezoek aan de tandarts/kaakchirurg zelf. Tong uitsteken

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:47

Nee, ik had totaal geen last. Alleen het bloeden wilde niet stoppen, maar pijn had ik niet.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 14:41

Nou we zijn dus een paar daagjes verder en de last wordt gelukkig minder.Heb nog wel moeite met eten maar das meer denk ik omdat mijn kaken wat gevoelig zijn door het open houden.
Gister bijna heel de dag op bed gelegen(heerlijk met dit weer) en vandaag gewoon het huis opgeruimd en ik moet zeggen de hoofdpijn is zo goed als weg.Dus morgen maar weer werken.
Ik denk wel dat ik het voordeel had dat de verstandskies meer en deel gat was en er zo uit was als ik zou die verhalen hier lees.
Gelukkig zitten die andere 3 nog goed en hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:00

Mijn kiezen zijn verwijderd omdat ze rot waren en ik er binnen niet al te lange tijd last van zou krijgen. En de tandarts vond het gaatjes vullen in verstandskiezen geldklopperij omdat ze toch zo weer rot zijn omdat je er met poetsen nooit goed bij kan.

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:30

Mijn verstandskiezen zijn 4 maanden geleden weggesneden en 3 dagen erna was ik echt doodziek, tegen de 40 graden koorts aan.
Wij dus naar het ziekenhuis, bleek dat ik door het weghalen van die kiezen een levensbedreigende bacterie had opgelopen die je hart en je nieren aan kan tasten, en dan schrik je wel even hoor. Verdrietig

daarna heb ik aan die heerlijke (ahum gat wat is dat smerig Bloos! ) antibiotica gezeten en verder niks aan over gehouden.
Ik kijk al uit naar de volgende behandeling over 2 weken.... Scheve mond