Abortus

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 17:25

Je zegt het al: ongewenst!
Ik hoef geen kinderen, ben ik nog lang niet aan toe, moet er echt niet aan denken! Bovendien zal het verrekte lastig worden om mijn studie af te kunnen maken met een kind erbij, als ik mijn studie niet af kan maken dan heb ik later dus een minder goede baan, minder geld etc. etc. En dat wil ik helemaal niet!!! (Ja, ik vind een goede baan met een goed salaris later belangrijk en daar hoef ik geen preek over!)
Stel dat het zover komt dan kies ik op dit moment toch echt even voor mezelf en niet voor een kindje. Dat trouwens nog helemaal geen kindje is als je er op tijd bij bent, een klompje cellen heeft echt nog geen gevoel, denk niet dat ik me daar schuldig over zou voelen als ik dat weg laat halen.
Bovendien lijkt het me voor zo'n kind ook niet prettig om terecht te komen bij een moeder die hele andere dingen aan haar hoofd en hele ander prioriteiten heeft dan de zorg voor een ongewenst kind. Beide 'partijen' worden er dus geen haar beter op. Op dit moment zou een kind echt niets toevoegen aan mijn leven, alleen maar last veroorzaken en dat lijkt me geen goede basis! Misschien dat ik daar later heel anders over denk, maar ik wil eerst m'n eigen dingetjes goed op de rails hebben voordat ik de verantwoordelijkheid van de zorg voor een kind aan wil gaan.

Maar: voorkomen is nog altijd beter dan genezen! En er zijn tegenwoordig zoveel methodes om een zwangerschap te voorkomen dus je bent wel verrekte onhandig bezig geweest als je toch zwanger raakt! Foutje kan gebeuren, maar daar bestaat ook nog de moring after pil voor, dus ècht zwanger raken terwijl dat niet de bedoeling is vind ik eigenlijk behoorlijk stom.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 29-01-02 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via



Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 17:34

Esmee, dan heb ik een vraag voor jou: hou denk jij over abortus als het leven van de moeder in gevaar wordt gebracht door de ongeboren vrucht. Bijvoorbeeld bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 18:15

Esmee"]
Het is ook pijnlijk, maar dit is niet te vergelijken met een abortus bij een ongeplande zwangerschap!
[/quote]

Ik vergelijk het er ook niet mee, het kwam alleen ineens in me op.
Maar als een gewenst kindje jouw leven in gevaar zou brengen, ben je dan nog steeds zo stellig tegen abortus? Ik zelf zou het wel weten! Maar jij ook?

Het standpunt van de Christenunie (copy-paste uit mijn verslag dat ik ooit gemaakt heb over prenatale diagnostiek en selectieve abortus)


In de wet wordt vastgelegd dat abortus provocatus (inclusief 'over-tijd'-behandeling) slechts is gerechtvaardigd wanneer het leven van de moeder wordt bedreigd.



[quote="RSN schreef:
Je hebt het hier namelijk wel over een leven van iemand (ook al is het nog maar een baby) waar je over beslist!


In het stadium dat je nog een abortus kunt plegen is een baby nog niet levensvatbaar, je hebt het dan ook niet over 'leven' in de zin van een persoon met gevoelens en gedachtes, het kindje beseft het echt nog niet, maar over een klompje zich snel delende cellen, in die zin leeft het dus wel, maar daar kan ik me niet zo druk over maken. (sorry, ben medische bioloog, kijk daar misschien wat 'zakelijker' tegenaan *LOL* )

Citaat:
Ik denk ook dat wanneer je het zou laten weghalen, dat je er dan later er een ongeloofelijke spijt van zult krijgen.


Ik denk van niet, als je er wel spijt van krijgt, dan heb je je beslissing niet weloverwogen genomen en stond je ook niet volledig achter je eigen beslissing en dan ligt daar al de fout.

Citaat:
Wanneer jullie zeggen dat je er nog niet klaar voor bent omdat je anders geen carriére kunt maken, dan vraag ik mij af of een eigen kind of je carriére belangrijker is!


Op dit moment mijn carrière, absoluut! Ik zeg niet dat ik nooit kinderen wil, maar nu in ieder geval niet, nu kies ik voor mezelf! Heb niet voor niets al zo lang op school gezeten en zoveel moeite er voor gedaan, dan zal ik er eindelijk eens van profiteren ook!

Citaat:
Op dit moment zul je misschien wel denken dat je toekomst hierdoor in duigen valt, maar onthoud wel goed dat je hiervoor heel veel liefde terugkrijgt.


Voor hetzelfde geld krijg je een ontzettend kreng van een kind! En krijg ik meer liefde van een kind als ik dat op mijn 20ste krijg als ik het niet wil dan wanneer ik het op mijn 30ste krijg als ik het wel wil?

Citaat:
Ik denk persoonlijk zelf dat ik liever een slechte baan heb en dat ik het gevoel heb dat ik alles voor mijn kinderen over heb gehad, dan ten koste van mijn kinderen een topbaan!


Dat zal bij mij nooit ten koste van kinderen gaan, want die heb ik niet. En als ik ooit besluit dat ik wèl kinderen wil (vooropgesteld dat ik ze kan krijgen!) dan is dat een weloverwogen beslissing waar ik dan ook achter sta en dan zal mijn baan absoluut niet ten koste van mijn kinderen gaan, dat is iets heel anders dan een onverwachts kind waar je helemaal niet achter staat en alleen maar voor zorgt omdat het moet, terwijl je het veel liever anders zou zien.

Citaat:
Ook een mening van mensen die zeggen dat ze er niet voor kunnen zorgen kan ik zelf niet helemaal begrijpen. We wonen hier in een goed ontwikkeld land en overal valt een uitkering voor te krijgen.


Maar wil je wel van een uitkering leven? Ieder dubbeltje 3x omdraaien voordat je het uitgeeft, terwijl je zonder kind je studie af had kunnen maken en niet van het minimum hoefde te bestaan.

Citaat:
Ook vind ik dat wanneer je absoluut nog niet klaar bent voor kinderen, neem dan gewoon de nodige maatregelen. (natuurlijk blijft er dan nog een kans, maar die moet je dan maar voor lief nemen)


Die neem ik niet voor lief, als die kans mij treft, dan neem ik maatregelen!

Citaat:
Wanneer mensen het niet eens zijn met mijn meningen, dan mogen ze gerust hierop reageren, want ik heb ook niet de wijsheid om over zulke zware beslissingen te oordelen.


Genoeg gereageerd? *LOL*

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 20:26

gomir schreef:
Ik ga toch maar weer met Margreet mee voor de verandering *LOL*


Ja, doe eens gek *LOL*

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 10:03

Ik zie dat ik gequote word, maar er wordt toch hopelijk niet van mij verwacht dat ik een topic dat al meer dan een jaar oud is nog ga reageren he?!

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 10:30

Nee, maar ik heb er gewoon geen zin in Haha!
(Lekker constructief! *LOL* )

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie