E-rijbewijs in één dag?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

E-rijbewijs in één dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-02 23:16

Ik ga 20 februari op voor m'n B, en wil zo snel mogelijk m'n E erachter halen (in april/mei ofzo). Hebben jullie ervaringen met zo'n 1-dags-cursus? En waar in Apeldoorn zijn die (goed) te volgen?

en nee, ik ben helemaal niet ongeduldig ofzo hoor! Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 00:03

Stuur anders even een PB naar Lielle, die heeft laatst haar E gehaald.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 00:11

he hallo
ik heb mijn E ook in 1 dag gehaald
ik heb het bij twin in utrecht gedaan
ik raad je wel aan om eerst even (indien mogelijk) te oefenen, het is een hoop geld en zonde als je zakt
veel succes
groetjes

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 00:13

Ik vind het te vermoeiend!
Ga maar eens 7 uur autorijden en dan nog geconcentreerd je examen afleggen.

Ik denk ook dat je beter eerst wat meer rijervaring kan opdoen met alleen de auto,
is de kans van slagen helemaal groot!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 08:02

ik ken je gevoel. ik doe zoals de planning er nu uitziet begin maart rijexamen voor mn B enja t is wle zo makkelijk als ik dan snel mn E heb want dan hoeft mn mams nooit meer voor me te rijden. maar ik wil eerst zelf wat weg ervaring hebben zodat ik niet bijna 1000 piek verspil aan iets waar ik bij voorbaat al weinig slagings kans van heb. dus ik hoop eind van de zomer dan maar rijlessen te nemen voor mn BE rijbewijs.
(waar les je trouwens?)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 09:01

Ik heb de uitgebreide 1 dags cursus gedaan, de hele dag les en de volgende dag examen. Zo ga je niet helemaal uitgeput op examen terwijl je geen maanden bezig bent. Ik heb trouwens gelest bij Blom in Ettren-Leur, maar die zitten ook op andere plaatsen in het land en ik kan ze van harte aanbevelen. Overigens zou ik je aanraden om een jaar te wachten en eerst met de losse auto meer ervaring op te doen. In de tussentijd kun je dan wel op eigen terrein oefenen met de trailer. Ik heb al 12 jaar mijn rijbewijs, en ik moet er niet aan denken dat ik direct na mijn B ook mijn aanhanger was gaan doen. Ik deed examen in een grote bus met een aanhanger van 6 meter erachter, 11 m alles bij elkaar. Daarvoor zou ik toen echt onvoldoende vertrouwen en ervaring hebben gehad.

PS www.verkeersschoolblom.nl (uit mijn hoofd)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 10:58

He wat kost dat eigenlijk, als je dat e-rijbewijs in een dag wilt halehn?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 11:18

Bij mij kostte het 950 gulden, was 1 dag, maar dat heb ik verspreid over 2 halve dagen. Wat Sjuimpje al zegt, het is veel te vermoeiend anders.

Ik zou trouwens absoluut eerst ervaring opdoen met het gewone rijden en niet meteen je E erachteraan, want je mist gewoon nog bepaalde rijervaring. Die krijg je pas als je een tijdje hebt gereden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 12:15

He, f 950,- heb ik er wel voor over. Zou dat bij het CBR mogelijk zijn dan?

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 12:18

Ook mij lijkt het absoluut verstandig om eerst eens een jaartje rond te crossen Schijnheilig met alleen een auto. Je zult zien dat je pas leert autorijden nadat je je rijbewijs hebt gehaald. Ik weet het, het klinkt opoe-achtig Cool , maar het is echt zo. En vaak ga je pas goed je spiegels gebruiken en goed over je schouder kijken als het eerst een paar keer bijna mis is gegaan. Je zou er toch niet aan moeten denken dat zoiets misgaat als je je paard in de trailer hebt staan?

Ikzelf heb ook pas dit jaar mijn E erbij gehaald, terwijl ik mijn A en B al sinds 1990 heb.

Zo'n versnelde cursus lijkt me opzich niet gek. Ik heb gewoon gelest, en het duurde behoorlijk lang voor ik op moest. De wachttijden voor het examen bleken zo ongeveer verdubbeld te zijn... Alleen als je wat onhandig bent met een aanhanger kun je beter geen dagpakket nemen. Misschien zou je eerst eens een proefles kunnen nemen, waarna je advies kunt vragen aan de instructeur.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 12:33

Ik ben gewoon naar een lesscholl gegaan,
gezegd dat ik mijn E wilde halen,
gemeld dat ik wel eens et een aanhangertje gereden had.
Ik heb toen een proeflesje gekregen waaruit ze konden opmaken hoe handig ik was.

Ze hebben toen gelijk examen aangevraagt (bij ons duurt het meestal 3 maanden eer je terecht kan),
vervolgens heb ik in de 3 maanden voor het examen vier lesjes genomen en ik heb het gehaald!
Volgens mij was ik toen (3 jaar terug) iets van 800 gulden kwijt.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 12:45

Ik heb gewoon bij de cd foongids wat nummers opgezocht van rijscholen bij mij in de omgeving en heb ze allemaal gebeld en toen de goedkoopste genomen! *LOL* (en het feit dat je in een BMW mocht rijden hielp ook wel Haha!)

Ik heb het ook in 1 keer gehaald. Voglens mij hebben rijscholen al examens gereserverd want ik hoefde niet lang te wachten voor ik een afspraak kon maken.

Desiree, hoe bedoel je of dat ook bij het CBR kan? Je rijdt toch altijd af bij het CBR??

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 13:02

Ik dacht dat je ook een eendaagse cursus bij het CBR kon doen, dus afgezien van het afrijden.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 13:06

Hebben degene die hun E al hebben ook veel geoefend met een aanhangertje? Die kans heb ik tot nu toe niet gekregen (zal toch eens mijn pa lief aankijken) maar het lijkt me toch wel dat dat in je voordeel werken. Mijn rijinstructeur zei altijd dat ik met "die sleephut" van m'n ouders moest oefenen Haha!
Maarre... loop je niet het risico om verkeerde dingen aan te leren? Ik wil toch ook graag mijn E halen, in ieder geval niet in 1 dag en ook de financiën houden het tegen, en ook nog mijn door teveel B examens ontstaande examenangst Huilen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 13:32

rijschool Apeldoorn doet dagopleidingen voor je E daar heb ik het ook gedaan (niet in 1 dag omdat je echt gaar bent na zo'n dag en je kan moeilijk een extra les pakken als het niet wil)
was 950,- piek van de zomer dus zal nu tegen de 1000 liggen denk ik (elke keer op 1 jan voert het cbr verhogingen in)

Ze raden je wel aan om na je B eerst een jaartje rondtecrossen zodat je ervaring op doet want met autorijden is het wel zo dat je het pas leert als je het papiertje op zak hebt.
Ik heb nu een half jaar mijn E en pas sinds maandag dat ik helemaal alleen op pad durf omdat ik me nu kan redden pas nu heb ik het idee dat ik met de combi kan rijden

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 13:35

Het rijden stelt niet zoveel voor en dat zou ik niet thuis oefenen,
dan zou ik me eerder bezighouden met rechtachteruit rijden en steken e.d.
Dat kan je niet leren van je instructeur daar moet je gewoon feeling voor krijgen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 16:29

Lielle schreef:
Ik heb de uitgebreide 1 dags cursus gedaan, de hele dag les en de volgende dag examen. Ik heb trouwens gelest bij Blom in Ettren-Leur, maar die zitten ook op andere plaatsen in het land en ik kan ze van harte aanbevelen. Ik deed examen in een grote bus met een aanhanger van 6 meter erachter, 11 m alles bij elkaar.

Dat heb ik vorig jaar ook gedaan en ook bij blom en ook met die bus en de aanhanger. Ik vond de bus niet fijn rijden, ik rijd liever met een personenauto.
Ik vond het ook wel lekker om een andere dag examen te doen, kun je alles nog eens even laten bezinken...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 17:11

Desiree,

ik betaalde fl 1095, all-in. Ik heb het aangevraagd bij de rijschool half november, en kon dus half januari op.

Naz,

ik had geen rijervaring met een aanhanger, maar wel veel met een losse auto. Ik ben er overigens van overtuigd dat mijn autorijervaring de doorslag gaf voor het slagen. Ik verknoeide nl een bijzondere verrichting maar slaagde omdat ik zo netjes gereden had. Wel heb ik thuis wat geklooid met bochtjes achteruit, maar dat leverde niet veel op (zie dus mijn verslag van mijn examen). Wel is het handig omdat je zo leert welke kant je op moet sturen om je aanhanger te manoeuvreren.

Mickey,

had je die bus met automaat? Ideaal voor manoeuvreren! Ik vond het wel fijn, maar had dan ook verder nog nooit met een aanhanger gereden.

Lielle

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 20:00

Lielle schreef:
Mickey,

had je die bus met automaat? Ideaal voor manoeuvreren! Ik vond het wel fijn, maar had dan ook verder nog nooit met een aanhanger gereden.

Lielle

Ik had inderdaad die bus met automaat, en het was wel handig dat je niet hoefde te schakelen en zo, maar ik vind een automaat niet zo prettig rijden. Ik schakel liever. Ik wilde ook telkens onbewust schakelen.
Ik had trouwens ooit één keer met een lege trailer gereden

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 21:12

Had je ook les van Jan? Beviel mij uitstekend. Ik ben gewend aan een automaat, dat heeft de auto van mijn vriend ook, en dat scheelt wel.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 22:44

Nee ik had geen les van Jan.
Ik had les van een oud-millitair. Ik weet zijn naam zo niet meer hoor.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 23:50

Hahahaha....ik heb ook al tegen carola gezegd dat je beter eerst een jaartje moet rondscheuren voordat je pas echt weet wat autorijden is...maar nee hoor die eigenwijs wil dat weer niet !!! Haha!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 18:51

Ga je je E halen Desiree ?
ik wil zelf ook mij E halen, ben toch altijd afhankelijk.
Niet dat ik op WD ga, maar het is altijd fijn om hem te hebben toch.....
Misschien ook iets voor mij, op korte termijn.