Honden -> telepathie, 6e zintuig?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Honden -> telepathie, 6e zintuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 16:04

Ik was gister met vrienden bij mensen en daar hebben we het de hele tijd over honden gehad.
Het schijnt zo te zijn dat honden de thuiskomst van hun baas kunnen aanvoelen bijvoorbeeld. Of zoals een dochter van die mensen vertelde, zij hadden eerst een hond, dat meisje lag flink wat kilometers verderop in het ziekenhuis en net op de avond dat dat meisje het erg zwaar had in het ziekenhuis, lag die hond thuis te piepen en te janken. Ik vind het erg bijzonder.
En ik ben er van overtuigd dat honden kunnen aanvoelen wanneer iets "niet ok" is. Mensen die zich bijvoorbeeld anders voordoen dan ze zijn of die met verkeerde bedoelingen jou benaderen.

Mijn hondje is hartstikke lief en dol op mensen. Maar je moet niet mijn slaapkamer opkomen als ik slaap, dan is ie niet zo schattig meer Haha! Verder heb ik pas 1 keer meegemaakt dat Binky iemand niet mocht. Toen diegene de kamer binnenkwam begon hij te grommen en te blaffen. Achteraf blijkt ook dat diegene niet zo leuk en aardig is als diegene zich voordeed.

Meer van dit soort ervaringen? Of geloof je er totaal niet in?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:09

ik geloof het best
ik denk niet alleen honden overigens

maar ik ken wel meer van zulke verhalen ja idd..

pingu
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Belgisch limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:33

ik geloof er ook in. Mijn ma heeft eens gehad, toen ze alleen thuis was, dat er een man de hele tijd voor ons huis heen en weer reed en uiteindelijk onze oprit op reed. mijn ma vertrouwde het niet omdat het al laat was en ze niemand meer verwachtte. ze heeft de hond binnengehaald voor ze de voordeur opendeed. de man beweerde dat hij plannen bijhad ivm het werk van mijn pa, maar hij had niets bij, toen hij zogezegd die plannen ging halen, heeft mijn mama de halsband van de hond losgelaten (die al de hele tijd aan het grommen was, terwijl die dat anders niet deed) en hij ging pijlsnel achter die man aan (terwijl hij normaal altijd braaf langs mijn ma bleef zitten)ik denk dat ze die avond geluk heeft gehad dat ze de hond bij zich had.Sinds toen voel ik me toch wel wat veiliger bij de gedachte dat de honden er zijn als ik alleen thuis ben....

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:35

Het is bewezen dat het zo is.
Ik vind het ook een mooi verschijnsel.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:41

honden hebben idd ook echt wel mensenkennis *LOL*

onze deense dog helemaal !!!!
mijn beste vriend jelle was meteen okej
mijn nu net ex-vriendje robert was ook meteen okej
maar mijn oom die 1x per jaar de belastingaangifte komt brengen ... Lips are sealed
oehh dan veranderd die dog in een monster !

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:52

k geloof er zeker wel in..
Niet eens alleen bij honden.

br0ken_me

Berichten: 69
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:06

Ik geloof der ook wel in.. Nog wel meer verhalen van gehoord.. heel appart maar ik denk dat der wel meer dieren zijn die dit hebben..

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:09

Mijn vzpony heeft dat
Laat bijna iedereen er wel op (maak er geen gebruik van, ik berijd m lekker alleen Knipoog), maar net 1 meisje uit mn klas niet dat was een rodeotocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:33

Klopt. Katten hebben dit trouwens ook (en bovendien, iedereen heeft een zesde zintuig, het ligt ermaar net aan hoe ver die ontwikkeld is). Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:54

Ik hoor er meerdere verhalen over, niet alleen bij honden.
En ik geloof ook dat het zo is, sterker nog het is idd bewezen.

Ik ben iig heel erg blij met mijn mond, doet tegen niemand lelijk, dus als ze buiten toch opeens gromt of een kant niet op wilt luister ik er maar naar, je weet nooit he.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:29

Absoluut, ik maak het zelf mee met mijn hond.
Ik ziek, hij ziek.
Vandaag terug gekomen van weekendje vakantie, mijn oma die op hem paste (en op de andere hond) zei tegen de middag iets in de trant van, komen ze eraan, tegen hem, en toen ging hij kijken daar waar wij aan zouden moesten komen en toen we dus thuis waren, stond hij daar dus te wachten.
En hij was zo enthousiast, hij wist niet wat hij (als eerste) moest doen.

Overleden hond van mijn oma en opa was helemaal van de wijs als zij op vakantie gingen, en tegen de tijd dat zij weer kwamen, ging hij helemaal gek doen, en dan wisten wij dus dat zij ieder moment weer konden komen.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:37

Ik geloof er ook allemaal wel in. Kijk maar eens bij die hulphonden. Voor mensen die epileptie hebben. Die honden voelen zo'n aanval ook aankomen en brengen dan hun baasje in veiligheid.
Zelf heb ik ook een hond, doet normaal geen vlieg kwaad, echt een iedereensvriend. Tot ik een paar maanden terug nadat de kroegen bij ons gingen sluiten de hond ging uitlaten.
Ik werd lastig gevallen door een kerel, en ik was blij dat ik mijn hond mee had. Ze trok haar lippen op, en kreeg echt een kwaad blik in haar ogen. Zo had ik haar nog nooit gezien. Maar als die kerel 1 stap mijn richting op had gedaan, had ik niet voor de gevolgen in gestaan.

Verder voelt zij ook altijd heel goed aan wanneer ik me niet lekker voel, wanneer ik in een dip zit, en dan vrolijkt ze me altijd weer op Lachen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:42

Ik heb toch de indruk dat veel dingen af te lezen zijn aan lichaamstaal en dat honden daarop reageren. Maar er kan inderdaad best een soort zesde zintuig zijn....

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 22:47

Dat denk ik ook wel Arwen, dat veel dingen af te lezen zijn aan lichaamstaal. Maar laatst was ik op een stal waar op dat moment 4 honden losliepen. Komen er drie mannen erg luidruchtig binnen. Eentje negeert de honden, de ander roept "Ik vind het eng!!" en de derde staat stil in een hoekje wat te bellen maar was niet bang voor de honden. En toch moesten de honden die derde hebben. Dan zou je eerder denken dat ze nr 2 zouden benaderen?

Ik heb het verder nooit meegemaakt met mn eigen hond behalve die ene keer.
Met welke dieren hebben jullie het meer meegemaakt dan, katten? paarden?

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 01:03

Net nog zoiets meegemaakt.. Had toenstraks dit tropic ook al gezien maar niet gereageerd, maar doe het nu maar wel ff Knipoog

10 minuten geleden: Ik zit op mijn kamer te bokken Schijnheilig
Mijn raam staat open, mijn kamer is aan de straatkant dus ik hoor alles wat er in de straat gebeurd..
Mijn hond ligt naast me te slapen. Ze ligt altijd bij mij, als ik even naar beneden ga blijft ze altijd lekker liggen, maar nu niet.
We hebben onze aanhanger in de straat staan, staat met een ketting aan een boom vast..
Ineens hoor ik zachtjes die ketting rammelen.. Er is iemand bij onze aanhanger
Dus ik loop zo stil mogelijk naar beneden om niemand wakker te maken, pak m'n sleutels en maak de deur open..
Ik loop naar buiten en ineens schiet mijn hond langs mij, richting man die aan de ketting staat te klooien..
Hahaha die wist niet hoe snel tie weg moest komen *LOL* Haha!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 07:02

Zo was er bij mij tante nog eens een oud vrouwtje wat 2 honden had. In de nacht dat dat vrouwtje overleed hebben die honden de buurt bij elkaar geblaft en gejankt!

Beesten kunnen net zo goed paranormaal zijn Misschien nog wel beter als wij dat kunnen.