Ik ben verschrikkelijk kwaad!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:23

Laat ik het zo stellen: ik hoop met heel mijn hart dat ze het niet menen. Mijn god zeg... Onvoorstelbaar

Waarom is een nest krijgen in godsnaam beter voor de kat? Dat is zo mogelijk de grootste onzin die ik ooit gehoord heb...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:35

Houden de mensen in kwestie er ook rekening mee dat als ze die kittens van de moeder afhalen de moeder wsn geestelijk een aardig harde opdonder krijgt? En dat ze boordevol melk zit die ze niet kwijt kan? Met alle gevolgen van dien...

Jakkes, sommige mensen zou je toch het liefst aan het hek van een asiel vast willen binden!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:56

Het spijt me zeer, maar 'kwaad zeggen dat ze de kittens maar naar haar toe moeten brengen' vind ik niet bepaald brutaal hoor... En als ze echt iets anders gezegt hebben, dan hadden haar ouders het haar vast wel verboden...

Trouwens, Sammm, hou er rekening mee dat kittens die zeer vroeg van de moeder afkomen een zeer minimale kans van overleven hebben.
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 19-05-04 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:59

Idd, maak het ze duidelijk dat ze er niet aan moeten beginnen... De gevolgen zijn veel te drastisch, de moeder wordt er niet gezonder op, eerder slechter. Dat beest krijgt een enorme oplawaai omdat haar kittens ineens weg zijn en zit met overvolle melkklieren. Tijdens de zwangerschap zelf kan er vanalles mis gaan. Etc etc. Kan iig flink in de dierenartskosten lopen! Katten in laten slapen kost overigens ook al snel 30 euro, een nest is gemiddeld 4 kittens groot... Tel uit je winst, 120 euro voor een dood nest. In het gunstigste geval...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:23

genoeg hoor... wat moet die da dan? Nee mevrouw, deze kittens zijn gezond, neem maar mee terug? Dan kunnen ze beter afgemaakt worden dan verzopen... Of gedumpt worden. Afmaken is tenminste nog redelijk genadig... Plus het zijn inkomsten, en er zijn teveel katten...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:28

Ook bij mijn poes en de Pers van mijn moeder is de baarmoeder verwijderd. Overigens vind ik het ook de grootste onzin die ik ooit gehoord heb Lachen Men, dan zouden we hier tientallen dode poezen gehad moeten hebben... Hebben we ook wel, maar niet aan kanker.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 14:40

IcePrincess schreef:
En ik denk ook niet dat een dierenarts zomaar jonge katjes laat inslapen zonder rede .


Nou sorry, maar als ik da ben en ik krijg dergelijke mensen over de vloer, dan zal ik (als 'ompraten' niet werkt) die kittens wel degelijk in laten slapen. Wat moet je dan? De kittens maar gewoon laten verzuipen oid? In die eed die afgelegd wordt staat ook dat je beesten onnodig lijden moet besparen. Is dat niet net wat je doet door ze uiteindelijk toch in te laten slapen?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:04

nickyu schreef:
(kittens direct na de geboorte weghalen is niet goed voor de kittens en zeker ook niet voor de moeder poes)en geen gezonde dierenarts maakt graag gezonde kittens af


Je zegt het goed: geen dierenarts maakt ze GRAAG af. Wilt niet zeggen dat ze het helemaal niet doen.

Het knuffelbaarder worden is ook onzin... Onze Pers is veranderd in een hele schichtige kat na haar nestje. Mijn eigen poes is van een zelfstandige kat, die zich niet liet aaien en dagenlang de hort op was, na castratie veranderd in een knuffelkont eerste klas...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Amazonbot, Animal, ardanwan, Axxy, beert, Dimphyl, Facebook, Gambler99, Groetje, Mars, MerleSimone, Mogamba1997, Piekosjj, saltshaker23, Valentinotje, Vjestagirl, Westhof, xPearl, xRaisin en 151 bezoekers