CLB..zou ik er voor gaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

CLB..zou ik er voor gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 14:10

Ik zit op het moment in een nogal moeilijke periode.
de reden, die kan ik op het moment niet vertellen, want het is heel erg moeilijk.
Het komt er op neer, dat ik het tegen niemand durft te vertellen, en ontzettend veel schrik heb dat er iemand achterkomt.
maar toch , wil ik er over praten.
Daarom dacht ik aan het clb (centrum voor leerlingenbegeleiding)
maar mogen zij het doorvertellen aan je oudesr?
( want dat wil ik al helemaal niet.)
En als ik er naar toe moet gaan, is dit tijdens de lesuren.wat moet ik dan tegen mijn vriendinnen zeggen?

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 14:18

Misschien kan je afspreken om na school te komen. En ik denk als je niet wilt dat ze iets aan je ouders vertellen dat ze dat ook niet kunnen maken.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 14:18

Ik heb er zelf geen ervaring mee... Maar als je uitdrukkelijk vraagt dat het niet aan de ouders verteld wordt, houden ze daar wel rekening mee volgens mij.
En aan je vriendinnen vertellen? Dat je naar de dokter moest ofzo?

Ik weet nu niet waar het probleem over gaat... Maar hou in je achterhoofd dat je ouders er zijn om je te steunen... dus misschien is het toch zo geen slecht idee om er met hun ook over te praten...
Misschien als je er met iemand over praat, dat je het zelf ook beter kan relativeren...

Moest het nodig zijn, mijn pb-box staat altijd open...

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 14:19

het is altijd tijdens de school.en ik kan niet 3 keer per week naar de dokter gaan Lachen

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 14:38

Ankiexxx, hoe is de band met je klastitularis? Dat zou op school je eerste aanspreekpunt moeten zijn. Als je die niet vertrouwt, is er misschien iemand aangeduid als leerlingbegeleider? Of idd rechtstreeks naar het CLB, kan je geen afspraak maken na de schooluren, bij ons op school (ik ben zelf leerkracht) zou dat wel kunnen denk ik, dus vraag het eens na of dat kan? Maar ik zou eerst de leerlingbegeleider aanspreken denk ik...

(wat je trouwens ook kan doen, is naar de huisarts gaan, die heeft geheimhoudingsplicht)

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 14:39

ik weet gewon dat mijn klastitularis het meteen aan mijn ouders zou vertellen.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 14:43

Ik weet natuurlijk niet waarover het gaat, maar dat lijkt me toch nogal sterk.

Stap dan maar naar die leerlingbegeleider toe, die moet je privacy respecteren, en zeg er expliciet bij dat hij/zij het voor zich moet houden...

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 15:41

Je kan ook naar het YAC (Jongeren Advies Centrum) stappen, daar zullen ze je ook wel verder helpen en daar houden ze het zeker voor zich!