... maar red mij niet...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 18:41

Hee laui... je slaagt toch als je een 4 staat (met twee 7ens als compensatie?)
Verward Tentamengemiddelde is 'maar' de helft... de hebt dus nog de tijd om alles bij te werken tot aan mei, toch? Stel dat je dan een 4 staat en je haalt een 5, heb je al weer een 4,5 = 5. Tipje... zit heel hard 'My life' aan van Anouk of 'Survivor' van Destiny's child.. daar krijg je weer moed van. Lekker hard meebléren. Geloof me, ik weet hoe &%&^wiskunde is *heb t er niet voor nix uitgegooid) Ken je niet iemand die er erg goed in is die je voor je examen kan helpen??? Nog een tipje... heeel veeel opgaven oefenen voor je examen. Heeft mij door Ec1&2 heen geholpen war ik anders ook slecht in was....
Cool Succes en ik zal voor je duimen!


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 21:15

Op een bepaald moment heb je zo lang het maken en leren uitgesteld dat je, als je er dan eindelijk eens moed voor hebt om ermee te beginnen, je te erg achterloopt en het dus helemaal ontmoedigend is. Niet aflaten weten hoor!!!! Dan maar langzameraan dan de rest maar het is zonde om te zeggen 'ik kan het toch niet en kan mn achterstand nooit meer inhalen'... JIJ bent de enige die kan zorgen dat het gebeurt.. beter geprobeerd en mislukt dan niet geprobeerd toch..? Even heeel hard doorbijten. Wij zullen je wel mentally steunen... JE KAN HET JE KAN HET JE KAN HET....


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 17:48

Hey Rieja ik wil me wel uitleven op Eco1 voor je hehe.. Snap je het wel als je het antwoord ziet in de bundel? Als je nou eentje niet snapt moet je t maar ff neerzetten wieweet zie ik t licht Schijnheilig Ik heb echt heeeel veeel geoefend en als laatste examen 2000.. die vond ik zelfs makkelijk! Als wij nou zo'n examen krijgen???!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 21:03

Haha herle hap zo. Zal heel ff iets kort neerzetten(want ik moet nog 9 bladzijden dialogen leren frans voor morgen Knipoog )

De Multiplier: De schrik van ieder kind Extreme duivel Het belangrijkste wat het in feite is (leuk als je het kan uitrekenen maar denkt wtf heb ik daar nou weer aan) is: Het is een VERMENIGVULDIGER (keyword hehe) Mijn leraar legde het heel simpel uit. De mp betekent eigenlijk: Als de Overheidsbestedingen bv een mp van 5 hebben, dan betekent dat dus dat wanneer O 1 is, dan is het effect van die ene O, 5X zo groot. Bv als de overheid geld uitgeeft, door salaris aan haar ambtenaar te betalen, dan geeft die ambtenaar dat geld weer uit aan meubels bv, de meubelmaker geeft datzelfde geld uit aan de patatboer, die koopt op zijn beurt er een koffiezetautomaat van, etc. Die ene uitgave, van de overheid, circuleert dus 5x. Het lijkt alsof ieder persoon afzonderlijk een toename heeft van zijn inkomsten, maar in feite is het per persoon diezelfde toename, die echter 5x zoveel effect heeft. Zoiets onthoud ik altijd. Maar het allerbelangrijkste is dus dat je onthoudt dat het een vermenigvuldiger is. Stel, Y=C+I+O+E-M, en de multiplier van O is 5,, dat wil dus zeggen dat als de O met 10 stijgt, het uiteindelijke effect op Y 50 is (10x5)

Pff, hoop dat je me tot nu toe kan volgen hehe. Ik ben echt geen ster maar denk wel dat het erg aan je leraar ligt hoe je het uitgelegd krijgt en snapt waarvoor je iets doet. ISLM is makkelijk jah Lachen

Bij Elasticiteiten moet je eigenlijk vooral in de gaten houden dat het om een vergelijking gaat.
-> Als de PRIJS toeneemt met x, neemt de HOEVEELHEID toe met Y.
Dat delen, VeranderingP / VeranderingH
(als ik hem goed heb hoor, ff uit mn hoofd)
geeft de elasticiteitsWAARDE. Stel dat de prijs van sigaretten verandert met 5, en de verandering van de hoeveelheid is dan 10, dan is de elasticiteit (5/10) 0,5.
Nouja, tot zover. Denk dat ik meer kan vertellen over een opgave hehehe. Clown
Ik ga weer ff Starmaker kijken en dan weer leren.. blégh wordt nix met mn frans, ik heb gewoon geen inspiratie meer. Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie