Te góed opgevoede kinderen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Te góed opgevoede kinderen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 14:35

Toen ik op mijn 15e nog op een manege stond,kwam er eens een meidje naar me toe die me aansprak met 'mevrouw' en 'u' .. Ben altijd al een jaar of 5 ouder geschat dan ik echt ben,maar was toch even schrikken!

Vandaag weer zoiets,sta met scooter bij de pinautomaat,komt er een groepje van die jochies aan...Vragen eerst beleefd, 'wat voor merk scooter is dat mevrouw?' Waarop ik door de schrik niets kon uitbrengen. En later 'weet u hoe laat het is?' ... En dan te bedenken dat ik me van alles in mijn hoofd haalde omdat ik net (redelijk wat) geld had gepint!

Dat kinderen beleefd en netjes opgevoed worden,helemaal mee eens..Maar dit is toch echt weer het andere uiterste!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:42

tis ook niet snel goed he...

ik vind het juist beleefd, beter dan: he k*twijf, wa hebbie voor een scootuuuuuurrr?

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:45

Mijn neefje en nichtje worden ook zo opgevoed. Ik ben maar een paar jaar ouder dan hen, maar ze noemen mij ook u... Kan ik ook niet zo goed tegen... Sowieso vind ik mezelf nog te jong om u genoemd te worden... Haha!

Maar net wat DePennyBitch zegt, ik vind die jochies wel beleefd...

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:51

Persoonlijk hoeft "U" zeggen van mij niet, maar vind het toch wel erg beleefd staan.
Lijkt mij juist een verademing, overal opgevoede kinderen Haha!

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:52

Ik ben ook zo opgevoed... Ik hoor echt vaak: Wat ben jij maar beleefd... Vorral een docent op school zegt me dat altijd, omdat wij op school een nogal brutaler mentaliteit moeten hebben volgens docenten. En dan zeggen ze altijd weer: komt zeker omdat je Limburger bent (ik studeer in eindhoven...)

Maar ik vind het gewoon een kwestie van fatsoen Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:55

Te goed opgevoed? Je kunt ze nooit TE goed opvoeden....Lips are sealed

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:57

En het kan dat je misschien toch wel ouder uitziet... Mijn vriendin, die iets jonger is als mij, en ik waren laatst winkelen en toen vroeg me naderhand iemand: Wie was die mevrouw wat bij je was? Ik moest wel even lachen toen, ze is pas 17 dus ja Lachen

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:58

Ik hoor ook vaak dat ik zo netjes praat en eet (gewone tafelmanieren).
Maar ik ben er gewoon blij mee, dan hoef ik me niet te schamen. Laat anderen maar lekker aso zijn.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:59

ik ben ook zo opgevoed, maar het was voor mij een shoq toen ik op mijn 14e door een 80-jarige u werd genoemd. ik kan er nog steeds niet aan wennen. gelukkig mag ik van de meeste volwassenen die ouder dan ik zijn, gewoon jij zeggen, ook al krijg ik nog wel eens commentaar van mn moeder als zei hoort dat ik tegen een 40-jarige buurvrouw ofzo jij zeg....
maar tegen oudere onbekend mensen zeg ik nog wel vaak u, al respecteer ik hen meer als ze zeggen van: zeg maar jij.
In het fries hebben we een tussenweg, in plaats van jo (u) en doe (jij) zeggen de kinderen hier de voornaam van de oudere persoon. Onze buurman, uit amsterdam afkomstig, snapte dat eerst niet dat dat een tussenvorm van jij en u was. mijn buurkinderen (gemiddeld 8 jaar jonger dan ik, ik ben 22, gebruiken ipv jij ook mijn voornaam, bijv. heeft nynke ook een zweepje voor mij? of moet ik voor nynke ook even een hindernis maken? vind ik wel lollig, heb ook wel tegen hen gezegd dat ze gerust jij mogen zeggen, maar dat durven ze niet....

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:00

Juist fijn, van die beleefde kinderen

Ik wordt ook steeds vaker mevrouw genoemd en met u aangesproken, vreselijk vind ik dat Haha!
Ik ben juist altijd veel jonger geschat. Maar ach, zolang er af en toe nog om mijn legitimatie gevraagd wordt om te checken of is wel 18 ben (ik ben 23) is het goed Haha!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:01

Ik denk eerder dat het jouw "probleem" is.
Weet ook nog wel dat er iemand voor het eerst mevrouw en u tegen mij zei en ik voelde me echt al een oud wijf Haha!
Je wordt even met je neus op de feiten gedrukt..

Net als de dag waarop je geen plakje worst meer van de slager krijgt, maar daar was ik wel blij mee.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:04

haha dat had ik laatst ook, ik was klaar met mn werksupermarkt) en daar stond n hele groep van die irritante puberjongetjes buiten met een enorm grote mond, en ze stonden dus mn scooter(yamaha aerox nogal populair bij dat soort jongetjes Knipoog ) uitgebreid te bekijken, dus ik loop naar mn scoot, haal hem van slot en toen begonnen de vragen, is die scooter van u mevrouw? Bloos! had vanalles verwacht wat ze zouden zeggen maar dat niet, en toen vroegen ze nog hoe hard ie liep en nog wat scooter-vraagjes, en alles netjes met mevrouw en u enzo, en ik ben toch echt pas 21!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:05

Supertje schreef:
Juist fijn, van die beleefde kinderen

Ik wordt ook steeds vaker mevrouw genoemd en met u aangesproken, vreselijk vind ik dat Haha!
Ik ben juist altijd veel jonger geschat. Maar ach, zolang er af en toe nog om mijn legitimatie gevraagd wordt om te checken of is wel 18 ben (ik ben 23) is het goed Haha!


haha, ik ben laatst in een vlaag van verstandsverbijstering naar een kroeg gegaan met de gem. leeftijd 16-21. (ik ben 25)
Bij de deur werd op mijn ID gevraagd (min. leeftijd was 16..)
Mijn ego was gestreeld en ik heb er hard om gelachen.

Dat doe ik trouwens nooit meer.
Het enige wat je daar nog kan gaan doen is drinken.. En als er dan zo'n 19 jarig knulletje op je af komt, zeggen dat je 25 bent en dan kijken hoe hard hij wegrent. Haha!
( wat trouwens ook meeviel. Ze renden helemaal niet weg.. op een oude fiets.. Bloos! )

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:23

essie79 schreef:
Net als de dag waarop je geen plakje worst meer van de slager krijgt, maar daar was ik wel blij mee.


Ja dit was in het begin best schrikken... Die kindjes naast je kregen dat wel en jij niet... Huilen

Maargoed ik was dan ook weer trots dat ik ouder was geworden Haha! En ja, voor je het weet heb je je rijbewijs haha Knipoog

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:24

Toen ik 15 was en een bijbaantje had in de supermarkt (kassa) had ik een keer een foto gevonden van een man met baby. Dat soort dingen hadden wij op de kassa hangen, voor als de eigenaar die foto kwam ophalen. Waren er toch een heleboel mensen die dachten dat ik een foto van MIJN man met MIJN kind had opgehangen..... ik was GVD 15 jaar!!!!

En nu... zie ik er uit als 23 ofzo, terwijl ik toch al 30 ben.... jippie

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:26

ik wordt trouwens ook vaker 18 geschat dan 21 hoor, en mn zusje van 20 wordt vaak 23 geschat haha
maar ik ben 1.80 wrsch dat die puberjongetjes van 1.50 me daarom spontaan mevrouw noemden Clown

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:00

Ik wordt iid vaak ook jonger geschat dan ik ben, maar daar kan ik prima mee leven Haha!

Toch netjes die kinderen Knipoog
Maar extreem goed opgevoed kinderen kan ik me ook aan ergeren. Zo heb ik een keer bij kinderen opgepast. De kinderen waren erg lief, dus ik bood ze na een tijdje een snoepje aan (zijn overigens allemaal verantwoorde snoepjes daar Knipoog) Antwoord dat ik kreeg van de kinderen: "Nee, wij mogen van mama geen snoepje na het eten". Van zulke kindeen krijg ik toch een beetje de kriebels Schijnheilig
Ik had daar ook een beetje het gevoel dat ik gecontroleerd werd door de kids Scheve mond

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:02

Ik vind het netjes hoor als ze gewoon beleefd zijn. En als je niet wilt dat ze u zeggen dan zeg je dat toch gewoon! Ik heb er geen problemen mee,
Laatst werd ik ook mevrouw genoemd, zeg dat ze me gewoon loes mogen noemen want zo oud voel ik me nog niet. Maar vind het netjs en heb er geen problemen mee.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:02

Beleefd vind ik heel belangrijk, respect ook........ maar daarnaast mag Sanne van mij best wel eens ondeugend zijn hoor Haha! Haha! zal het nooit goedkeuren.......... maar inwendig moet ik dan zooooooo lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:04

heerlijk zo'n kinderen
Mogen die ouders andere ouders niet eens een opvoed cursus gaan geven Haha!
Blij dat er nog zo'n kinderen zijn, jammer dat het er steeds minder worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:05

En Kim
Ontdeugend is wat anders als hondsbrutaal en vernielzuchtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:05

Gebeurt mij ook wel eens!
Ook toen ik in groep 8 zat en 12 (!) was, vroeg een jongetje uit de kleuterklas beleefd aan me: "Wilt u die frisbee even geven?" (Die frisbee was namelijk over het hek, en ik was aan de andere kant van het hek)
Toen d8 ik wel even van " Bloos " zie ik er zo oud uit dan?
Maarja in ieder geval beter dan: "Ey geef die frisbee effe dan"

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:08

runningkawa schreef:
hondsbrutaal en vernielzuchtig.



nope, die knoppen zitten er niet op Haha! Haha! Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:08

runningkawa schreef:
En Kim
Ontdeugend is wat anders als hondsbrutaal en vernielzuchtig.


....en een grote bek geven tegenover ouderen.

Bij ons in de flat worden er regelmatig geintjes geflikt. Afgezien van het feit dat het gewoon een zooi is in het trappenhuis, worden de wanden en de trottoirs met stoepkrijt volgekalkt. Trottoirs is niet erg, daar is die krijt voor. Maar van de week wemelde het er van de swastika's. Weten die kinderen wel wat ze daar neerzetten ? (ligt al helemaal gevoelig in de week rond bevrijdingsdag).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:09

Houden zo
Natuurlijk mag een kind grenzen verkennen, ook wel eens overschrijden, dat hoort bij kind zijn.
Maar sommige ouders hebben geen grenzen meer lijkt wel.
en daardoor vallen de nette kindertjes al snel op.
Maar gelukkig zijn ze er nog