zere knie, iemand enig idee?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

zere knie, iemand enig idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 20:37

Ik heb nu al een paar weken nogal last van mijn knie.. Dit is denk ik ontstaan door het paardrijden.. Sinds een paar weken staan wij namelijk op een stal 20 min rijden van de duinen. Ik ben dus ook geregeld in de duinen te vinden en zit dan dus anderhalf a twee uur in het zadel en aangezien ik een renpaard rijd, zit ik altijd redelijk kort. (gewoon geen dressuurlengte) Maar nu is het dus zo dat die knie tijdens t rijden ontzettend pijn doet en dit wordt almaar erger. Ik heb er nu namelijk ook last van als ik fiets, aan steps doe of soms bij een trap oplopen..

Iemand enig idee hoe t dan kan zijn dat ik nu ineens last krijg van mijn knie terwijl ik daar voorheen nooit last van heb gehad? En verder ook altijd al kort reed als ik buiten reed? (korte beugels dus)

Wel heb ik al zolang ik me kan herinneren af en toe last gehad van mijn knieen tijdens t fietsen, maar láng niet zo erg! Dat was gewoon een vervelend gevoel, dit doet echt pijn en is maar 1 knie..

Onderschriftloos :Y)


SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 21:13

haha en ik een jaar daarvoor, dus voordat je dit berichtje plaatste, was het mijn geboortejaar! haha voegt echt wat toe! Haha!

Maar nee, dat is t ongetwijfeld niet, mssn is t iets van overbelasting of iets dergelijks? Ik heb er geen verstand van..

Maar weet je wat ik altijd vind van huisartsen? Die kunnen meestal toch niets vinden.. Of: kijk t nog maar even aan... Heb t daar niet zo op..

Onderschriftloos :Y)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 06:37

orion1996 schreef:
Pijn aan de binnekant of buitenkant van je knie?
Is je knie opgezwollen? Of kleine plekken opgezwollen?
Als je je knie buigt en strekt, kraakt die dan?
Doet je knie zeer als je buigt, of juist als je strekt?
Verdwijnt de pijn als je je knie strekt?
Wordt de pijn erger als je op die kant gaat staan met vol gewicht?


aan de binnenkant, nee niet opgezwollen voor zover ik weet en ook geen kleine plekken. kraakt ook niet, knie doet zeer wanneer ik buig, maar dus alleen wanneer ik er wat van heb gevraagd, oftewel, fietsen, paardrijden, traplopen en ja dan is t een verlichting om te strekken, maar zodra ik dan weer mijn voet in de beugel doe (dus buig) doet t weer pijn. En nee het wordt niet erger als ik erop sta, het is echt puur het buigen en de kracht die er dan van wordt gevraagd. nu als ik zo zit heb ik nergens last van. Zou ik nu gaan paardrijden, zou t direct weer opspelen.

En ik ben ondertussen 19 en al een poosje uitgegroeid.. Heb er verder nooit last van gehad, dus kan me niet voorstellen dat t een groeiprobleem is..

Onderschriftloos :Y)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 12:54

ow super orion!! Ik ben net klaar met werken, ach, niet zo erg, dubbel uitbetaald!

Onderschriftloos :Y)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 13:25

marijkestommy, dat is het idd, pijn bij belasting in een hoek. Maar mssn moet ik er maar wel mee naar de ha, want minder wordt t niet en schrok wel van je berichtje dat t alleen maar erger zou worden..
En tsja.. ik groei weliswaar niet duidelijk meer, maar ik ben nu 19, dus het 'jonge vrouwen in de groei'klopt wel een beetje.. Maar kraken doet t niet.

Onderschriftloos :Y)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 17:03

Idooltje schreef:
Ik heb precies hetzelfde. Naar de huisarts gaan helpt niet veel, want hij zegt alleen dat je er rustig aan mee moet doen of hij verwijst je door naar een fysio.
Voel als je 2 vingers boven je knieschijf legt en je buigt je been heen en weer het wel kraken, maar zonder geluid?
Het is grotendeels een overbelasting en het kan zijn dat het nog met het groeien te maken heeft.



ja het kraakt dan wel ja.. ik hoor het niet, maar voel het wel heel duidelijk. en idd, dat idee had ik dus ook al over de ha. Rustig aan doen of iets dergelijks waar je niets aan hebt..

en haagsemeid: dat heeft nu vrij weinig zin denk ik, aangezien ik hier al een paar weken mee loop.

Onderschriftloos :Y)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 18:41

jah is waar. Maar het is dus wel zo dat wanneer ik stil zit de pijn direct weg is. Even voor de duidelijkheid:

Zodra ik ga paardrijden en mijn voet in de beugel doe, voel ik mijn knie al protesteren. Zodra ik dan wat langer in die houding zit, gaat t pijn doen en zodra ik dan ga draven, dus meer druk, doet het echt pijn. Als ik m dan even strek is de pijn direct weg, tot het moment dat ik m weer buig en in de beugel steek. Zodra ik na t rijden naast mijn paard sta en wat passen loop, voel ik me nog wel even tijdelijk, maar na een minuut of 5 a 10 is ook de pijn weg.

Onderschriftloos :Y)


SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 21:37

ja en dat heb ik dus niet. Alleen wanneer ik hem echt belast.. Ga er maar even vanuit dat ik m overbelast heb.. zal vanzelf minder worden neem ik aan?

Onderschriftloos :Y)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 21:56

hmm dat zou ik ook niet weten nee! Snap sowieso al niets van verzekeringen en zo.. Maar ik kijk het nog een paar dagen aan en als het niet minder wordt zal ik toch een langs de ha gaan..

Onderschriftloos :Y)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 16:30

nou ik heb de 'mazzel'dat ik niet meer kan rijden, aangezien mijn paard weer met een probleem kampt waardoor hij niet meer kan rijden. En.. de pijn wordt al meteen minder.. Het enige waar ik mijn knie nu echt mee belast is het fietsen en ook hier merk ik dat ik er minder last van krijg. Ik merk dus idd dat rust erg belangrijk is.. Al zal ik niet echt rust nemen, maar minder belasten moet nu dus wel.

Onderschriftloos :Y)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie