Uitspraak tegen Murat D.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:27

Desiree schreef:
5 jaar? en die familie heeft levenslang en die leraar kreeg de doodstraf. Het geeft mij het gevoel dat het kennelijk niet zo erg was, wat hij hen heeft aangedaan.
Als je bedenkt hoeveel er weer afgetrokken wordt van 5 jaar.

HOe halen ze het toch in het hoofd om mensen voor zulke zware vergrijpen zo licht te straffen. HOeveel levens moet je dan in vredesnaam om zeep brengen om echt lang uit de maatschappij gesloten te worden?


Niets aan toe te voegen... ik vind de straffen absurd laag, om van te huilen. Wat mij betreft hadden ze er een nulletje achter mogen plakken...of liever nog letterlijk levenslang... want dat is idd wat Murat de familie van Wieren heeft gegeven... levenslang (en de doodstraf). Een jaar voor het leveren van een pistool vind ik ook te zot voor woorden... iemand die dat doet maakt zichzelf medeplichtig aan moord... en mogenlijk wel meerdere moorden. Stop die ook maar voor een jaartje of 25 weg... en het pistool verstoppen, dan zit er ook een steekje bij je los... dat duurt imo langer om 31 om daar van te 'herstellen'... 5 jaar strafkamp/tuchtschool lijkt me een redelijk gepaste straf... Ik weet het... ik ben niet (meer) zo heel mild...


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:59

BartVB schreef:
Levenslang? Wie gaat dat betalen dan? 20 jaar? 50 jaar? En dan? Wat moet je met de mensen die dan vrijkomen? Erg weinig kans dat die nog iets nuttigs kunnen doen voor de maatschappij. Doodstraf? Al eens gekeken hoe geweldig dat werkt in de US? Al eens gekeken hoe vaak er mensen (achteraf) onschuldig bleken? Makkelijk om te roepen dat 5 jaar te weinig is maar IMO niet echt heel doordacht Verward


Wat stel je dan voor? Opknopen kost het minst... weten we iig zeker dat deze persoon iets dergelijks nooit meer doet... (oke, het is wel wat radicaal, maar het maakt iig korte metten met de onkosten...)... Of anders misschien de kosten drastisch verlagen door de leefomstandigheden in de gevangenis minder "luxe" te maken... stel je maar eens een gevangenis voor in Thailand of weet ik veel waar... zou ongetwijfeld ook flink in de kosten schelen... Roepen dat 5 jaar te weinig is heeft imo niets met ondoordacht te maken, dat IS imo simpelweg te weinig... dat snertjong heeft gvd wel van 1 persoon het leven ontnomen en van een hoop anderen verwoest...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:21

miepmiep en youngster... lijken me goede plannen! OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, bonnielau, Brimi_Disa, Carr_friesje, Chantalla, Eliana, Fientj, Gittta, Googlebot, har166, Kirrietje, lazy, Lisselot, lovemyhorse1, luuntje, meniekske, MieLo, Mila17, ontherun, Soepblik, Suliko en 138 bezoekers