Hebben jullie problemen met een los lopende hond?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:36

Pervinco schreef:
Anderen weten niet dat jouw hond niet agressief is en goed luisterd. Om nou te zeggen 'niemand mag erop af rennen en hem aaien', het zijn kinderen... Als je dat niet wilt moet je hem aanlijnen. Je mag je hond overigens ook niet op de openbare weg los laten lopen voor zover ik weet...

En wat dat braaf zijn betreft, ook in combinatie met die kinderen... We hebben een colli gehad, echt een goedzak was dat. Totdat ie een keer, zomaar? een kindje aanviel... En het een paar maanden later weer deed. Waarom? Geen idee... Hij lag op de plaats, beiden keren liep het kindje hem gewoon voorbij... Ze zijn allebei in het ziekenhuis terecht gekomen. Sta je dan, met je oh zo lieve hond...

Dus omdat andere honden niet luisteren moet een welopgevoede hond aan de lijn? Dat vind ik bepaald niet rechtvaardig. De wet komt bepaalt niet op voor de belangen van honden. Dus hou ik me ook niet aan de wet.
Mijn hondje mag lekker loslopen. Zij bijt ook niemand en gaat ook niet zomaar naar iemand toe.

Ik vind veel kinderen zich aanzienlijk slechter gedragen dan een hond, dat die moeders daar maar eens iets aan doen!

Trouwens een aangelijnde hond kan net zo goed bijten hoor. En ik trek lekker niet terug! Moeten die kinderen er maar van af blijven en moeten die moeders ze maar leren dat honden geen speelgoed zijn maar levende wezens die op een normale manier benaderd moeten worden.

De hond is de betere mens



Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:59

Mijn hond kan er toch niets aan doen dat mensen bij voorbaat bang voor haar zijn? Moet ze daarom maar gestraft worden en moet ze dan altijd maar aangelijnd? Vind ik een belachelijk idee.

Maar een hond die groot en lomp is en op andere mensen afgaat, dat is een ander verhaal.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:16

Ethelate schreef:
En als mijn hond wordt aangevallen door een andere hond, ben ik blij dat hij los loopt (of ik laat hem los)


een andere hond behoort jouw hond niet aan te vallen. Die hoort aangelijnd te zijn. Honden die aanvallen of uitvallen moeten niet los. Maar helaas doen mensen dat wel. VAndaar dat mensen met lieve honden nu ook een hoop gezeik aan hun kop krijgen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:55

dana schreef:
ik heb er nooit problemen mee(met honden in het algemeen, heb zelf geen hond), maar een hond los laten lopen mag niet. Ik zou een riem meenemen en de hond even aan de riem doen als je lanns die huizen komt. Zo kun jij je hond gewoon voor de rest van de weg los laten lopen, en krijg je geen gezeik met die mensen en de politie (want die mensen bellen de politie natuurlijk met het verhaal dat hun dierbare kinderen bijna zijn aangevallen door dat monster)

Mijn dierbare hond wordt ook wel eens belaagd door kinderen. Zullen we het daar eens over hebben?

Overigens, bij ons in de buurt is er wel iemand die zijn grote hond (zo te zien aan de uitwerpselen) gewoon op de stoep laat scheiten. PIS woest kan ik daar om worden. Omdat ik me ook daar aan erger, maar ook omdat andere mensen MIJ als de mogelijke dader kunnen aanzien als ik met mijn hondje loop te wandelen. EN zulke figuren hebben ook altijd geluk, want niemand ziet het ooit gebeuren. Als ik het zag gebeuren dan ging ik er meteen op af! Zulke figuren bezorgen hondeneigenaren ook een slechte naam.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:22

Ik vind niet dat honden overal aangelijnd moeten zijn (en daar komt het eigenlijk wel op neer, want in de woonwijk mag het nergens, en in het bos OOK al niet). Maar je moet WEL hondenbelasting betalen. Ik vind de wet erg anti-honden. Hondenbelasting is ook ingevoerd om 2 redenen:
- het nemen van meerdere honden te ontmoedigen
- pure geldwinning voor de hele gemeenschap, want het wordt NIET gebruikt t.b.v. honden.

Dit is voor mij de reden om mijn hond niet aan te lijnen als het effe niet hoeft. Overigens, ik let wel op waar ze poept, want poep is smerig. Daarnaast valt ze ook geen mensen lastig, en ook geen honden, een belangrijke randvoorwaarde.
Kinderen moeten van haar afblijven, want ze bijt. OOK als ze aangelijnd is. Als ze los is, probeert ze van kinderen weg te komen voordat ze bijt.
Ik waarschuw kinderen om haar niet te aaien, als ze dan bijt omdat ze niet luisteren, dan is dat net goed. Moeten ze maar luisteren. MIjn hond is geen pitbull en bijt niet door.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:29

Esther19 schreef:
ABsoluut geen problemen mee, asl de hond maar luistert.

Absoluut. Dit houdt mijns inziens in:
- dat hij niet mensen of honden benadert die dat niet willen (of in ieder geval komt als je roept)
- anderen aanblaft
- zich niet gedraagt als een ongeleid projectiel
- niet op de stoep gaat zitten poepen.
- Andere mensen of dieren aanvallen/bijten.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:48

Onder baasjes heb je ook veel figuren die eigenlijk ZELF OOK niet los over straat zouden moeten gaan.....

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:02

Diplodocus schreef:
Zolang de hond goed onder appél staat van de begeleider heb ik er geen problemen mee dat een hond losloopt Lachen

Groetjes Knipoog

Moet ie begeleider niet te lam zijn om daar OOK gebruik van te maken. Er zijn zoveel hondeneigenaren die aphatisch toe staan te kijken als hun hond iemand anders lastig valt...

Ik snap het niet tartuffo, waarom zouden mensen hun hond aan moeten lijnen indien die iemand anders niet benaderen?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:11

He malibu, eindelijk iets ECHT zinnigs! zoals je al zei, een hond kan weglopen en deze hond koos daarvoor. Aangelijnd kan hij dat niet, dus wat zeikt die moeder nou? Ze kan beter haar kinderen eens opvoeden!

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:18

Mensen heb je ook niet altijd in de hand. Moeten ze daarom bij voorbaat dan ook vast?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:21

Sorane"]
[quote="Desiree schreef:
Mensen heb je ook niet altijd in de hand. Moeten ze daarom bij voorbaat dan ook vast?


Sommige wel ja Knipoog
Maar Desiree je snapt toch zelf wel dat dieren nooit 100% te vertrouwen zijn?
[/quote]
Mensen nog minder! Mensen zijn namelijk OOK dieren.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:23

Of met jou niet.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:32

Sorane"]
[quote="Desiree"]Of met jou niet.
[/quote]

Zou kunnen. Maar ik ben niet degene die in dit topic heel onrealistisch bezig is Knipoog
Ontopic maar weer? Haha!
Ik heb mijn standpunt al gegeven in dit topic. Ik heb er geen problemen mee als die hond maar luisterd.
[/quote]

Dit antwoord staat lijnrecht tegenover je andere antwoord;
[quote="Sorane schreef:
[Sommige wel ja Knipoog
Maar Desiree je snapt toch zelf wel dat dieren nooit 100% te vertrouwen zijn?
[/quote]

Het laatste suggereert dat je honden bij voorbaat nooit los zou moeten laten.

Overigens ben ik niet onrealistisch bezig. Ik heb hetzelfde standpunt als jij: ze mogen los, maar ze moeten wel luisteren.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:34

Malibu schreef:
Mijn hond dook nu weg, maar hij had 'm ook in z'n been kunnen bijten terwijl ik 'm aangelijnd had.

Had ie dat maar gedaan! Dan hadden ze een mooi lesje geleerd, en ze hadden jou niets kunnen maken; jij hield de hond immers aangelijnd. En zelf daagden ze de hond uit. ZIJ waren de oorzaak, het gevolg zou dus ook voor hen zijn geweest. DAt vind ik erg terecht.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:56

sja sorane, ik vind ook dat je 2 zaken door elkaar haalt.
Ik sluit me ook volledig aan bij Draumpje, want die kan het een wel goed van het ander onderscheiden.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:04

Sorane"]
[quote="Desiree schreef:
sja sorane, ik vind ook dat je 2 zaken door elkaar haalt.
Ik sluit me ook volledig aan bij Draumpje, want die kan het een wel goed van het ander onderscheiden.

Gelukkig ben jij daar ook zo'n ster in! OK dan!
[/quote]
O ja? O. wist niet dat het daarover ging.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:18

MargaV schreef:
In deze context is het misschien wel interessant om de volgende "urban legend" te vertellen:

Een hond had een kind in het gezin aangevallen en echt erg in het gezicht gebeten. Hij was zeg maar echt helemaal wild geworden. De betreffende hond is toen afgemaakt, maar toen hij dood was werd ontdekt dat zijn oren vol met nietjes zaten...

Treurig verhaal. Misschien niet waar. Wel een extreem voorbeeld. Kijk, als je het over kinderen en honden gaat hebben, zijn beide niet 100% te vertrouwen en moeten beide goed opgevoed zijn, maar je kunt er de donder op zeggen dat de hond veel meer schade aan kan/zal richten dan het kind als het mis gaat. En daarom worden honden aangelijnd en kinderen niet.


Tenminste, dat denk ik dan hoor.


Kinderen moeten volwassen worden en hebben een mate van zelfstandigheid nodig om daarmee leren om te gaan. HOnden worden niet volwassen (in mentaal opzicht). Nooit. Wolven wel. Ik denk dat daarom kinderen niet aangelijnd worden. (overigens zou het aanlijnen van hele jonge peuters zo gek nog niet zijn, omwille van hun eigen veiligheid, want het zijn net ongeleide projectielen).

Maar ik vind het een sterk punt dat kinderen OOK onbetrouwbaar zijn. Ze kunnen de gevolgen van hun acties niet overzien. Maar ik vind ook dat ouders dat voor hen moeten doen. ZE moeten leren niet zomaar op vreemde dieren af te gaan. Ik denk echter dat het een gebrek aan desinteresse is: mensen geven niets om dieren, dieren interesseren ze niet, ze weten er daarom geen lor vanaf. Maar hun kinderen vinden ze vaak echter wel interessant.... En dan krijg je typische situaties als die van de topicstarter.

Ik denk dat mensen moeten accepteren dat ze in een maatschappij leven waar ook dieren aanwezig zijn. En dat is geen last, dat is juist een rijkdom. En ze moeten er op anticiperen, omwille van hun kinderen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:22

sja, wat billy zegt: het wordt NOOIt vanuit het gezichtspunt van de hond bekeken, want als dat wel gedaan zou worden, dan was het WEL heel erg.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:44

Ouders zijn altijd de schuld. En ze schuiven het HEEL vaak op de omgeving en niet op zichzelf. Dat zie ik in zoveel situaties gebeuren..... Ook als het helemaal niets met dieren te maken heeft hoor.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:49

Precies. en kinderen gaan er ook niet dood aan als je ze een flinke tik verkoopt als ze niet luisteren. Beter een tik die gecoordineerd is, dan een uitval in de vorm van een beet.
Veel kinderen moeten echt harder aangepakt worden. Ook voor hun eigen bestwil.

Vroeger liet ik mijn hondje altijd uit op een terrein die speciaal voor honden was om los te laten. Ik kwam daar na het eten altijd dezeflde mensen tegen, ook met hun hond. Iemand van hen vertelde mij ooit, dat mensen een poedel hadden. Die kinderen zaten het hondje te bewerken met een schaar, en die ouders zeiden er NIETS van. Heb helaas nooit vernomen hoe het afgelopen is. Of die hond is gaan bijten of zo.... In sommige gevallen zijn kinderen heilig, en dat is niet juist.

ik zou die hond meegenomen hebben....
Laatst bijgewerkt door Desiree op 03-05-04 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:52

Stel je eens voor Sorane, dat het kind iedere keer aan de kokende hete kop thee komt? Moet je die thee dan ook maar weggooien of zo? moet het dan ook een sport zijn voor het kind om tegen de waarschuwingen van de ouders in te gaan? Is de thee dan ook de schuld als het kind het uiteindelijk toch over zich heen krijgt?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:18

Sorane schreef:
Ik denk dat sommige mensen honden niet echt prettig vinden, maar er zijn zeker weten ook mensen die de schurft aan kinderen hebben. Er is toch wel een heel duidelijk voorbeeld van aanwezig hier op Bokt. Sorry maar kinderen zijn wel de toekomst! Honden niet. Hoe banketstaaflig het ook klinkt. Die hond gaat later niet voor mij zorgen als ik oud en grijs in het bejaardentehuis zit, zo'n kind mischien wel.

DAt heeft er allemaal geen zak mee te maken. Je bent gewoon niet realistisch.
Kinderen moeten worden opgevoed, alles moet ze geleerd worden. Maar het lijkt erop dat ouders hun kinderen liever in onwetenheid laten dan dat ze energie erin steken door ze dingen (af) te leren.

Als kinderen de toekomst hebben, en ze worden niet naar behoren opgevoed..... hoe zal de toekomst dan worden? Ja, paar elementen zijn al voelbaar: individualisering.

Als je ze daarentegen dierenliefde bij brengt, zullen ze bij gevolg ook meer respect opbrengen voor de mensen in hun omgeving. Zou de maatschappij daarvan niet aangenamer worden? En zou de maatschappij voor hen ZELF daarmee ook niet prettiger zijn?
Is dat niet wat ouders willen van hun kinderen, dat ze optimale kansen hebben om later gelukkige volwassenen te worden? Dan moeten ze daar wel werk van maken.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 03-05-04 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:20

Billy"]
Ik ben dol op kinderen, maar als ik de opvoeding van een hele hoop kinderen hier zie, word ik bang voor de toekomst.
Kinderen leren geen regels meer, kunnen doen wat ze willen en worden altijd de hand boven het hoofd gehouden.
Kan me niet voorstellen dat dat karakters vormt die nodig zijn om later in de maatschappij te functioneren.
[/quote]
sja, dat signaleer ik dus ook. ik vind veel kinderen dan ook onuitstaanbaar geworden. uiteraard zijn hun ouders de schuldigen, de kinderen zijn degenen echter die het over zich heen krijgen.

[quote="Sorane schreef:
[Ja miss hond jouw insteek weten we nu wel. Er valt met jou niet te praten. Jij vind dat jou hond heilig is en iedereen die er alleen al naar kijkt wil je het lieft van alles aandoen.
[/quote]

Sja miss kind, deze reactie zegt meer over jou dan over mij! Je bent gewoon emotioneel en reageert nu niet meer redelijk. Knipoog

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:26

ik denk jij.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:38

Mijn hondje kan zichzelf niet verweren .Als ze aangevallen wordt, dan spring ik voor haar in, en dat kan heel hardhandig zijn voor die andere hond. En dan moet die hondeneigenaar eens proberen te mauwen!

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, wemkelover, YandexBot en 190 bezoekers