van pre pay naar abonnement?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

van pre pay naar abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-01 18:45

Ik heb nu Hi prepay, maar ik zou misschien liever een abonnement willen, want ik bel best veel, en die kaarten zijn zo duur!
Kan dat als je gewoon je eigen telefoon houdt en hoe zit dat dan? En je hebt dan toch altijd een bepaald aantal gratis belminuten, hoeveel zijn dat er ongeveer?
Hopelijk kan iemand me helpen!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 23:24

Ik heb geen idee hoe dat bij kpn zit, maar bij dutchtone (daar werk ik namelijk) kun je gewoon overstappen.
De prijzen en dergelijke van abonnementen bij de kpn weet ik niet.
Mocht je een abonnement van dutchtone willen afsluiten dan pb me maar voor informatie. Kan je alles vertellen.......

Ik werk namelijk bij de klantenservice dus ik moet elke dag dit soort vragen beantwoorden. Ook voor uitleg van de rekening enz. kun je dus bij mij zijn. Als ik jou was zou ik de klantenservice van de kpn gewoon eens bellen, die zijn ervoor.
Weet alleen niet tot hoelaat ze bereikbaar zijn??? Dutchtone schijnt de enige te zijn die 24 uur per dag bereikbaar is. Gelukkig voor mijn portemonnee Haha!

Succes ermee

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 11:57

Is het niet zo dat als je een pre-paid hebt, dat je een bepaalde periode geen abonnement kan afsluiten? Dus dat je een jaar met je pre-paid moet rondlopen voordat het uiteindelijk kan... Dit was in ieder geval zo met mijn pre-paid.

Succes!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-01 12:09

Ja, dat weet ik dus niet, maar ik heb hem op zich al langer dan een jaar!

Heeft dutchtone wel overal bereik? Verward

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 21:40

Dutchtone heeft eigenlijk wel overal bereik. Helemaal 100% dekkend is het niet maar dat is bij geeneen provider. Als je je postcode geeft kan ik het wel opzoeken voor je.
Vooral in de grensgebieden zijn er wel eens wat plekken minder gedekt maar verder is het goed.

O ja om even op die andere vraag terug te komen. Je hoeft niet perse een jaar prepaid te hebben voor je een abonnement neemt hoor. Je hoeft niet eens je gegevens te laten registreren voor een prepaid. Wat jij waarschijnlijk bedoeld is de simlock. Die kun je inderdaad pas na een jaar laten verwijderen.
Je kunt niet zomaar een abonnementskaart in een prepaid toestel doen omdat er een simlock opzit. Er zitten namelijk twee locks op.

1. De operatorlock: dat wil zeggen dat je geen libertelkaart in een kpn toestel kunt doen.
2. De offerlock: dat wil zeggen dat je niet een prepaidkaart in een abonnementstoestel kunt doen en andersom.

Beide locks moet een provider na een jaar gratis kunnen verwijderen. Meestal gaat dit via schriftelijk aangevraagde unlockcodes.

Maar het is dus absoluut niet dat je geen abonnement mag afsluiten als je al een prepaid hebt!
Bij ons kun je gewoon naar een dealer gaan, en die regelt dan alles voor je en het wordt allemaal gelijk omgezet.

Hoe het bij de andere providers zit kan ik je niet vertellen helaas.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-02 12:06

he bedankt voor de informatie kaj, ik zal er over nadenken, en als ik nog meer info nodig heb ... wie weet krijg ik je wel aan de telefoon! Lachen

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 12:41

Ik had Telfort pre-paid (overal bereik), vaak beter dan libertel......
En ben overgestapt op Telfort Clarity 180. Abo met 3 beluren per maand voor fl 55 en een beetje.

Dit in combinatie met een nokia 3310 (gratis) en de entreekosten (gratis). Mobiel is zelfs veel goedkoper dan de vaste telefoon, die gaat er bij ons dan ook uit per 1-2-2002!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 22:06

Ja misschien krijg je mij inderdaad wel! Weinig kans want er werken zoveel mensen maar je weet maar nooit.

Als je nog geen dutchtone abonnee bent maar je wilt wel informatie dan hebben we daar ook nog een aparte infolijn voor.
0800-0550 dit is een gratis nummer. Deze lijn is officieel wel opgeheven maar er zitten nog steeds mensen en anders worden de gesprekken naar de frontline (naar ons dus) doorgeschakeld.

Nog even een reactie op het laatste berichtje hier: mobiel bellen is inderdaad vaak goedkoper dan een vaste aansluiting. Zeker als je het juiste abonnement hebt.
Wat ik wel een goede vind is de business 120. Het is wel bedoeld voor zakelijk maar iedereen mag het afsluiten.
Abonnement kost Fl. 50,- dan heb je 120 minuten gratis, de volgende 120 minuten zijn een kwartje per minuut en alles daarboven is twintig cent per minuut. Het enige nadeel is dat sms'en niet in de bundel valt bij dat abonnement omdat het is opgezet als zakelijk.

Maar ja succes met zoeken naar het juiste abonnement.
Tip: kijk eens op www.bellen.com

Dit is een site die aanbieders vergelijkt. Onafhankelijk dus niet bevooroordeelt. Sommige informatie klopt niet helemaal meer volgens mij.
Je kunt natuurlijk ook gewoon op de pagina's van de providers zelf kijken.
www.dutchtone.nl is net vernieuwd dus ik weet niet of het overzichtelijk is....

Kan helaas vanaf morgen even niet meer op internet want mijn computer wordt gerepareerd. Dus als je nog wat wilt weten: ik ben er helaas een paar dagen niet.