ben ik vreemd??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

ben ik vreemd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-01 12:08

Ik ben er een week ofzo geleden achtergekomen dat mijn vriend weleens "een pilletje" slikt. Daar was ik dus niet zo blij mee. Ik heb t er dus met hem overgehad ook dat ie t had moeten vertellen enzo. Hij zei dat ie t me niet verteld had omdat ik dan zou denken dat ie aan de drugs zou zijn enzo (volgens mij ben je dat dan ook maar owkey). Hij heeft mij belooft dat t bij die paar keer zou blijven en t niet meer zou doen, de laatste keer was hij er erg ziek van geworden, ik was daarbij maar wist niet dat ie pillen op had en hij zei dat ie gewoon moe was. Maar goed, nu waren we gister dus met n hele vriendengroep ik de stad aan t rondslenteren (stuk of 10) en toen zag ik dus dat er n vriend van mn vriend aankwam. Mn vriend ging meteen op m af en ze gingen ergens afgezondert staan,toen zag ik dat mn vriend aan die jongen geld gaf.Ik weet dus niet waar t voor is maar ik ben bang dat dat weer voor pillen is want ik ken die jonge wel n beetje en hij is niet zo'n lieverdje (die vriend van mijn vriend dan he Haha! )
maar is het gek dat ik dat nu over mn vriend denk, of vinden jullie t gek dat ik m niet meer erg vertouw????Ik wil m egt vertrouwen want t is een jongen uit duizenden en k wil m ook egt niet kwijt maar t gebeurde gewoon opeens dat ik daar aan dacht, is dit vreemd?
REACTIES PLEASE!!!!!!

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 12:14

Nah... als ik merk dat mijn vriend aan de drugs is, hoef ik hem niet meer. Maar goed doet er niet toe..

Ik vind het niet raar dat je je vriend niet meer goed vertrouwt. Vraag hem eens waarvoor dat geld was? Maar de vraag is of hij dan we de waarheid spreekt...

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 12:19

Tja... persoonlijk zou ik het vreselijk vinden als m'n vriendin aan de drugs zou zijn. Want mijn gevoel zegt me dat als je af en toe een pilletje slikt dat je dan aan de drugs bent. Als ik het goed begrijp wil hij er gewoon mee doorgaan of niet?

Het enige wat je nu kunt doen denk ik, is het hem nogmaals vragen of hij toen weer heeft geslikt. Als hij eerlijk is dan verteld hij het je. Ik kan me nu goed voorstellen dat je een stukje vertrouwen kwijt bent. Tja... het is misschien l*llig om te horen, maar nu hij weet dat jij het van hem weet zal hij het misschien verborgen houden voor jou en het toch blijven doen. Maar misschien is het een jongen die jou ook niet kwijt wil en die pillen op wil geven omdat jij er zulke problemen mee hebt.

Ik kan er ook niet meer over zeggen omdat ik je vriend niet ken. Het is vrij moeilijk om dan zijn karakter te bepalen. Het enige wat helpt is er constant over praten als je denkt dat hij weer heeft geslikt. Het kan dan misschien als zeuren of niet-vertrouwen overkomen, maar een zaak als drugs-gebruik is toch vrij ernstig en ik vind dat daar niet genoeg over gesproken kan worden. Blijven praten zou ik zeggen...

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-01 12:26

zijn karakter is vrij gesloten, op jonge leeftijd is zijn vader bij hem en zijn moeder weggelopen en hij geeft zichzelf niet snel bloot, niemand weet precies hoe hij in elkaar zit, heel zonde want t is echt een leuke jongen. Ik vind t ook heel erg dat hij "aan de drugs" is. Maar wat maarten al zei, dat de kans er is dat ie t nu gaat doen zonder mij in te lichten en daar ben ik zo bang voor!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 12:33

Hij moet eerlijk kunnen zijn zonder dat jij heel erg boos wordt (dan gaat hij stiekem doen) maar jij moet voor jezelf grenzen stellenen deze duidelijk kunnen maken. Pillen zijn gevaarlijk omdat je niet kan zien wat ze er in hebben gestopt! Ik wil al niet dat mijn vriend rookt (ik heb astma en er flink last van + trauma's van een asociale vader die in huis bleef roken ookal werden wij er thuis ziek van) Hij rookt heel af en toe een sigaret bij een kampvuur, maar ik wil het niet zien en dat weet hij. Maar hij zegt het wel als ik er naar vraag (wordt ik sdus ook niet meer boos om) Tja... Wil jij hier its mee te maken hebben? Wil jijde gevolgen zien? Of valt het allemaal wel mee?...

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-01 12:43

nee ik wil absoluut niets met pillen en al die andere oliebol te maken hebben, roken vind ik wel owkey maar ik heb daar verders geen erge ervaringen mee maar drugs vind ik toch van die zooi!! Ik wil er zelf ook absoluut niet in meegesleept worden en ben bang dat dat op den duur toch zal gebeuren... ik wil dus dat ie gewoon en eerlijk is en stopt maar misschien is dat (te) veel gevraagt!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 12:48

Als hij heel erg om je geeft dan kapt hij er echt mee. Zo simpel is het. Het is ab-so-luut niet teveel gevraagd of je vriend met die pillen wil kappen. Jij hebt er problemen mee, zo simpel is het. In een ernstig geval als dit moet jou vriend zich aanpassen aan jou, daar ben ik vrij strikt in.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 12:48

Als jij merkt dat ie het niet bij een laat mot je er mee kappen. Ik heb zelf ook zoeen gehad die aan de drugs was ze hebben alleen maar problemen en ze slepen je er ook mee in......

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 13:24

Ik weet uit eigen ervaring dat pillen verslavend kunnen werken. Met name geestelijk. Ik weet niet hoevaak en hoelang hij er al mee bezig is, maar het is zeer ongezond. Met name voor je hersenen en je lever. Ook als je het 'maar' 1 keer per maand doet.

Je zegt dat niemand weet hoe hij in elkaar zit, nou daar zal ik dan maar eens achter komen. Anders kom je later voor leuke verrassingen te staan. Gesloten mensen met een moeilijk verleden, zijn vatbaarder voor dit soort dingen. Meestal kunnen ze niet goed omgaan met emoties enz enz. Dus dat maakt ze vatbaarder voor de slechte dingen in het leven zoals gokken roken pillen en metname drinken. Ik weet het niet hoor, maar misschien is dit wel een fase waar hij doorheen moet met die pillen. Als hij nog erg jong is, dus zeg 21, dn heb je grote kans dat hij ervanzelf mee kapt. Maar als hij het al lang doet, dan is die verslaving aanwezig, klaar.

Krijg hem maar aan het praten, jij hebt ook recht op de waarheid.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 14:36

Ik vind het niet zo raar dat je je zorgen maakt om hem (want dat is t volgens mij). Het beste kun je hem heel eerlijk zeggen dat je het niet fijn vindt dat hij het doet, en dat je je zorgen maakt. Als hij dat niet kan waarderen, tsja... Hij zou blij moeten zijn met zo'n vriendin!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 14:47

Als hij om je geeft stopt hij ermee en als je merkt dat hij er stiekem mee doorgaat weet je genoeg denk ik, dan is hij echt verslaafd en verkiest de drugs boven jou. En liegen is iets wat helemaal niet in een relatie hoort of je nou problemen hebt ofniet je hoort niet je toevlucht te zoeken in de drugs. En als hij denkt dat het onschuldgi is heeft hij het mis, drugs is drugs.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 14:57

Denk dat je het beste met hem kunt gaan praten en vraagt of ie ermee wil stoppen. Vertel hem gewoon dat je je zorgen maakt. Als ie echt om je geeft stopt ie ermee. Als ie er niet mee stopt en het toch (stiekem) blijft doen, raakt ie er verslaafd aan, vooral mensen die zo gesloten zijn en zo'n verleden hebben zijn hier heel vatbaar voor.. En misschien kom je er anders ook wel in terecht, en dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 17:26

Ik zou hem een maand de kans geven om ermee te kappen, als hij dan nog niet ermee gestopt is, zou ik hem grandioos dumpen. Ik heb er dan geen medelijden meer mee. Als die pillen belangrijker zijn, goed dan. Natuurlijk voel je je dan wel poedersuiker, maar wat denk je waar hij je in mee kan slepen??? Ik heb zat verslaafden gezien (in politie-mini-carriere) en bedenk goed waar je je mee inlaat.
Denk er eens heel goed over na en bespreek het met iemand die je kan vertrouwen (ouders of een goede vriend(in) die er nuchter tegenaan kijkt)

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 19:13

hey ik heb je een pb'tje gestuurd
groetjes

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 20:28

Mijn vriend gebruikt ook drugs.
Ik wist van te voren dat hij dat deed.
Ik persoonlijk vind het niet erg,hij doet het niet dagelijks.
Hij doet het met mate,en weet donders goed waar hij mee bezig is.
Hij slikt geen pillen,nu er weer zoveel aan dood gaan.
Ghb doet hij niet is gevaarlijk.
Ik vind dat als je er op zo een manier mee om kan gaan als mn vriend is het niet erg.
Hij doet het alleen als we een avondje gaan stappen ofzo,en dan doet hij het ook zo dat niemand er wat van merk.
Maar je moet wel sterk in je schoenen staan en er zelf vanaf blijven.
De verleiding word grott als het konstant in je buurt is,je ziet hoe iemand er van geniet.Ik zelf heb daar nu geen problemen meer mee.
Maar het is ieder voor zich hoe ze daar over denken.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 20:47

Nee jij bent niet vreemd, alleen maar verstandig aan het redeneren. Als hij er nu al over liegt dan wordt dat niets met hem. Dat gaat van kwaad tot erger. Hou hem maar goed in de gaten en anders dumpen die hap. Jij bent veel meer waard!!!!!!!!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 22:24

en sta er goed bijs til dat er steeds meer van die pillen op de markt komen waar je dus zomaar dood van kan gaan. de illegale pillen bedoel ik dan. hij zegt dat ie niet aan de drugs is maar iedere pil is drugs. als ie echt eerlijk is kan ie 2 dingen doen. of hij stopt en zegt het tegen je als ie ooit een fout begaat of hij stopt niet en maakt het uit. klinkt hard maar ik zou t niet goedkeuren. je hebt er niets aan als jij hem straks dood in zijn bed vind door verkeerde pillen. ik wens je veel wijsheid toe. groetjes lonneke

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 22:32

nee je bent zeker niet gek, ik zal mijn ervaringen niet delen met heel internetwereld, maar echt meisje: pas op, er kunnen zulke problemen van komen!!!!!!!!!!! Het begon bij mijn ex ook met een blow, maar nu.........nou laat maar.
Ik ben wel erg anti-drugs getint hoor, dus ik geef een "gekleurd" beeld.
Maar het is nu eenmaal zooi!!!!

Praat erover met hem. Denk zelf goed na en laat je niet overhalen om het zelf ook 'ns te proberen.

Sterkte en laat even weten hoe of wat.
Groetjes,
Ingrid

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 22:41

is helemaal niet gek hoor meid!
ik zou zelf ook bang zijn, dadelijk wordt je er zelf ook ingesleept.
ik denk dat jij je gevoelens daarover eerlijk aan hem zou moeten vertellen, en als hij echt trouw aan je is vertelt hij ook eerlijk of hij nogsteeds slikt en niet stiekemdoorgaat.
succes he. en als je ermee zit, je mag me pb'en
pb is er niet voor niks he.

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 22:44

helemaal niet vreemd!
ik zou precies hetzelfde doen en voelen!
jij moet gewoon doen en denken wat het beste voor je is!
als je hulp wil(ook al ben ik maar 13 ik kan je vast wel helpen)
pb je maar!

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-01 16:38

Wat n lieve reacties van jullie allemaal!! en marije dat je 13 ben is helemaal niet erg hoor, ik ben zelf ook nog maar 14 en mn vriend is 17. Nou hij heeft dus gister weer pillen geslikt en dat moest ik van mn beste vriendin horen, later vertelde die het me zelf ook, we waren aan t uitgaan en hadden een superavond, tot hij t me vertelde.... Ik was er kapot van, helemaal stuk. Hij zei dat hij t zelf ook heel erg vond en later kwam er een vriend van mij en hem naar me toen dat hij had staan janken in de wc omdat ie bang is om me kwijt te raken, k vind t zo erg en wil m absoluut niet kwijt. Ik ontliep m die avond n beetje omdat ik niet echt goed wist hoe ik er mee om moest gaan en hij deed precies tzelfde. Toen ging ik op een gegeven moment naar hem toe en vroeg wat er was toen zei hij dat ie zich niet meer durfde te vertonen bij me en dat ie t vreselijk vond dat ik m zo moest zien. Mn beste vriendin is naar hem toegegaan en heeft gezegt dat ie me kapot maakt met zn pillen en dat t zo niet goed gaat. Hij heeft de rest van de avond niets gezegt en ik heb eigenlijk niet zo'n behoefte om m te spreken. Zijn vrienden zeggen dat ie t zelf moet weten maar de rest zegt dat ie rekening met mij heeft te houden, maar jah ik merk ut vanzelf wel weer hij heeft me belooft t niet meer te doen maar dat heeft ie de vorige keer ook belooft......

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 17:34

Dumpen die hap, dit maakt je kapot en de hele wereld zit nog vol leuke jongens die niet gebruiken.Kijk maar eens goed rond en je hebt nog tijd genoeg *LOL*

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 17:48

divana schreef:
Wat n lieve reacties van jullie allemaal!! en marije dat je 13 ben is helemaal niet erg hoor, ik ben zelf ook nog maar 14 en mn vriend is 17. Nou hij heeft dus gister weer pillen geslikt en dat moest ik van mn beste vriendin horen, later vertelde die het me zelf ook, we waren aan t uitgaan en hadden een superavond, tot hij t me vertelde.... Ik was er kapot van, helemaal stuk. Hij zei dat hij t zelf ook heel erg vond en later kwam er een vriend van mij en hem naar me toen dat hij had staan janken in de wc omdat ie bang is om me kwijt te raken, k vind t zo erg en wil m absoluut niet kwijt. Ik ontliep m die avond n beetje omdat ik niet echt goed wist hoe ik er mee om moest gaan en hij deed precies tzelfde. Toen ging ik op een gegeven moment naar hem toe en vroeg wat er was toen zei hij dat ie zich niet meer durfde te vertonen bij me en dat ie t vreselijk vond dat ik m zo moest zien. Mn beste vriendin is naar hem toegegaan en heeft gezegt dat ie me kapot maakt met zn pillen en dat t zo niet goed gaat. Hij heeft de rest van de avond niets gezegt en ik heb eigenlijk niet zo'n behoefte om m te spreken. Zijn vrienden zeggen dat ie t zelf moet weten maar de rest zegt dat ie rekening met mij heeft te houden, maar jah ik merk ut vanzelf wel weer hij heeft me belooft t niet meer te doen maar dat heeft ie de vorige keer ook belooft......


Als hij je echt wil houden dan doet hij het niet meer, dan stopt hij ermee en blijft ie bij jou

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 19:56

Heej Sas,
Eindelijk ff de tijd om te bokken en een reactie te geven Knipoog
Wij hebben er al uitvoerig overgesproken, maar onthoud 1 ding ga nu niet je zelf naar beneden halen.
Je bent absoluut niet vreemd meissie
Jij maakt je zorgen om je vriend en dat zou iedereen moeten doen in jouw geval.
Dat van dat liegen: Bedenk ook dat het voor hem moeilijk het is te vertellen aan jou.
Ook al ben je zijn vriendin.
Moeilijk om te accepteren en in mijn ogen mag jij er iets van zeggen.
Praat veel met hem en zorg dat jij je koppie helder houd en niet denkt van het zal wel aan mij liggen.
Bied aan te helpen om er vanaf te komen, hoe moeilijk dat ook is.
Dit is ff een klote tijd maar probeer er voor te vechten en laat hem zeker niet gaan. (zonde want het is een schatje Lovers )
En ja....... zoals ik al zo veel tegen je heb gezegt (ga het nu weer zeggen Knipoog
Ga veel met hem praten niet iets forceren maar steeds met kleine beetjes en steeds verder
Heel veel succes ermee en bellen he meis, ook al is het midden in de nacht ik sta altijd voor je klaar.
Liefs Tamaar

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 21:14

Klinkt heeeeeeeeeeel hard. Maar dat hij zich zo rot voelt is alleen maar goed. Nu heeft hij eindelijk door wat hij verd*mme (sorry voor deze krachtterm) aanricht. Misschien dat hij daardoor eindelijk tot inzicht komt! Ik kan me voorstellen dat je hem niet kwijt wilt en dat hij (als hij geen pillen slikt) een prima gozer is. Daarom moet je er nog steeds voor gaan als hij ECHT bereid is om te kappen met die sh*t!!

Laat hem nog maar even peentjes zweten! Blijf met hem praten, negeer hem niet (want om genegeerd te worden is vreselijk)