Commentaar op CV??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Commentaar op CV??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 11:37

Aangezien ik mijn CV echt nergens meer kon vinden (heb een PC crash gehad) heb ik maar een nieuwe gemaakt...

Op en/of aanmerkingen zijn welkom.

Persoonlijke gegevens:
Naam:
Voornamen:
Roepnaam:
Geslacht: Vrouw
Geboortedatum:
Adres:
Postcode/woonplaats:
Telefoon: 0183-
Mobiel: 06-
Burgerlijke staat: Gehuwd
Nationaliteit: Nederlandse
E-mail:

Opleiding:
1997-1999
De Rooi Pannen, Breda. Opleiding MBO-Gastvrouw, inclusief sociale Hygiene
1993-1997
Willem de Zwijger College, Papendrecht. MAVO

Werk ervaring:
sept.2002-sept 2003
C1000 v. Vuren, Werkendam. Voornamelijk cassiere en informatie balie. Verder ook alle voorkomende werkzaamheden.

Mei 2002-aug. 2002.
TPG post, Werkendam. Postbode. Zowel sorteren als bestellen.

April 2002-mei 2002.
Timeless, Gorinchem. Medewerker bediening (restaurant)

December 2001-April 2002
Albron Catering. Algemeen medewerker bedrijfscatering (via Olympia Uitzendbureau)

Juni 2001-september 2001
De Wit, Werkendam. Algemeen medewerker rozenkwekerij (knippen, buigen, pluizen)

Januari 2001-Juni 2001
WW, wel korte periodes voor diverse functies bij diverse uitzendbureau’s gewerkt.

Mei 2000-december 2000
Pancake BV, Woudrichem. Algemeen medewerker pannenkoeken restaurant.

November 1999-mei 2000
Café Havenzicht, Werkendam. Algemeen medewerker café.

September 1999-november 1999
Eetsalon de Hoogstraat, Werkendam. Algemeen medewerker cafetaria.

Juni 1999-september 1999
Golfpark Almkreek, Almkerk. Algemeen medewerker bediening.

Overig:
Bekend met windows XP, word, internet explorer, Outlook Express.
Nederlands goed in woord en geschrift.
Engels redelijk in woord en geschrift
Duits redelijk in woord, matig in geschrift

*wat dingetjes als huisnummer en telefoonnummers verwijdert, hoeft niet iedereen te weten. Staan er in het origineel natuurlijk wel bij*
Laatst bijgewerkt door Murthul op 23-12-14 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gegevens op verzoek verwijderd

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:55

Ik mis nog je overige interesses, hobby's. Die zet ik er altijd wel bij.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:56

ziet er netjes uit hoor. Zou ipv opleiding opleidingen zetten. Kan de opmaak niet zo goed zien maar zou de jaartallen onder elkaar zetten en dan de opleidingen onder elkaar (met tabs) lekker overzichtelijk.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:57

Oja zet de opleidingen (mavo b.v.) altijd eerst en daarna pas eventuele richting, instituut en plaats van het instituut.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:10

Indien relevant voor de baan waarvoor je solliciteert: geef aan uit welke (afstudeer)vakken je opleiding bestaat. Ik zet bij mijn opleidingen: diploma behaald in (jaar). Indien je talen in geschrift niet relevant is voor de baanwaarop je solliciteert, weglaten. aangezien je duits matig is komt dit niet echt positief over.
Ik zou niet zeggen dat ik in de ww heb gezeten. zeg gewoon dat je(diverse uitzendwerkzaamheden) hebt uitgevoerd.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:17

Het ziet er netjes uit hoor

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:18

Citaat:
diverse functies bij diverse uitzendbureau’s


Hier zou ik van maken diverse functies bij verschillende uitzendbureaus. Anders heb je twee keer diverse kort achter elkaar. En volgens mij is het zonder 's maar dat weet de spellingcheck wel.
Verder ga ik met Nanda mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:19

Nanda schreef:
Ik zou niet zeggen dat ik in de ww heb gezeten. zeg gewoon dat je(diverse uitzendwerkzaamheden) hebt uitgevoerd.


Dat zou ik dus niet doen, want je valt onherroepelijk door de mand. En wie bij mij in eerste instantie al liegt, maakt geen schijn van kans meer....
Er wordt gecheckt hoe het werkverleden in elkaar zit, onder meer voor het stukje "opvolgend werkgeverschap".
En waarom liegen? In de WW zitten is niet iets om je voor te schamen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:22

Het is in mijn ogen niet echt liegen. Meer niet de volledige waarheid vertellen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:32

Katja schreef:
Het is in mijn ogen niet echt liegen. Meer niet de volledige waarheid vertellen.


En daar kunnen ze je wel degelijk op pakken...

Om even een heel ander voorbeeld te noemen: als ik solliciteer voor aspergeplukker en ik vermeld niet dat ik last heb van mijn rug, mag die boer me er zonder problemen uitsmijten als ik in de Ziektewet terecht zou komen.

Ook dat van die WW gaat hiervoor op... Zoals Sonja al zegt: je valt onherroepelijk door de mand... Buiten het feit dat ze wsn de reden willen weten voor die WW, maak je nou niet bepaald een goede indruk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:39

Katja schreef:
Het is in mijn ogen niet echt liegen. Meer niet de volledige waarheid vertellen.


Dan ben ik blij dat ik de wereld niet door jouw ogen zie, want bij mij heet het toch echt liegen. En als iemand bij mij liegt over z'n cv, dan kan 'ie het shaken.
Geldt overigens ook voor het doen of een diploma behaald is en het blijkt niet zo te zijn. Dan geef ik een code mee bij de naam en is het spelletje afgelopen.
Als in een eerste contact al gelogen wordt, is dat geen basis om met elkaar in zee te gaan....

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:42

ik zou er nooit over liegen maar zou het denk ik ook niet in mijn c.v. zetten. Als ze er naar vragen zou ik e.e.a. uitleggen anders niets zeggen.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:55

Ik zou idd ook ww weglaten, nergens voor nodig om dat te noemen aangezien je in die periode ook hebt gewerkt. je kan het idd altijd vertellen als ze er naar vragen.

Ik heb op mijn cv de punten chronologisch staan van langer geleden naar meer recent. Dat vind ik persoonlijk duidelijker, maar dat is een kwestie van smaak denk ik. Verder zou ik het lekker strak lay-outen, en als je wilt opvallen is het handig om je CV op een net iets dikker dan normaal papier te printen.

Succes verder!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:56

Sonja"]
[quote="Katja schreef:
Het is in mijn ogen niet echt liegen. Meer niet de volledige waarheid vertellen.


Dan ben ik blij dat ik de wereld niet door jouw ogen zie, want bij mij heet het toch echt liegen. En als iemand bij mij liegt over z'n cv, dan kan 'ie het shaken.
Geldt overigens ook voor het doen of een diploma behaald is en het blijkt niet zo te zijn. Dan geef ik een code mee bij de naam en is het spelletje afgelopen.
Als in een eerste contact al gelogen wordt, is dat geen basis om met elkaar in zee te gaan....
[/quote]

Nou klinkt het gelijk alof ik alles met leugens aan elkaar plak.
Ik vind het niet noemen van iets in je cv iets heel anders dan een diploma verzinnen.
Zij heeft in die periode uidzendwerk gedaan. Iedereen weet dat je van wisselend uitzendwerk niet rond kunt komen dus in een eventueel gesprek zal er misschien naar gevraagd worden, dan is het moment om uit te leggen hoe het zat.
een vriend van me zit in een rolstoel en zette dat altijd in zijn brief.
Heel vreemd, hij kreeg nooit een uitnodiging. Nu laat hij dat achterwege en is al een paar keer op gesprek gekomen en heeft nu ook een baan.
Soms is het imo beter om niet gelijk het achterste van je tong te laten zien. Daar gaan veel mensen op personeelszaken ook wel vanuit.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:57

Ik zou op een of andere manier proberen je werk ervaring zo neer te zetten dat het lijkt dat je minder banen hebt gehad dan werkelijk is.

Dus bevoorbeeld:
1999 tot 2001
Diverse werkzaamheden cafe's/ restaurants.

Je liegt dan niet maar ziet er dan minder massaal uit vooral omdat de werkzaamheden toch aardig gelijk liggen. Met een gesprek zullen ze er wel naar vragen en dan kan je het uitleggen. Als ik namelijk zo'n cv tegenkom gooi ik hem opzij omdat er veel te veel losse banen op staan of dat nu aan jou of aan de ander ligt maakt niet uit. Gaat om de 1ste indruk.

De laatste banen kan je uitgebreider schrijven vooral als die op de te solliciteren functie van belang zijn. Vooral reden van stoppen baan of weggaan is heel belangrijk dat je dat goed op orde hebt. Bij faillissement helemaal.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:01

Stef heeft een heleboel werkervaringen van relatieve korte periodes. Ook de periode van ww is relatief kort. Tijdens de ww periode heeft ze ook via uitzendbureau's gewerkt. ik zou het ww-gedeelte dus weglaten. ik zie het niet als liegen maar meer als niet de volledige waarheid vertellen. Uiteraard moet stef niet tijdens een sollicitatiegesprek ontkennen dat ze ooit in de ww heeft gezeten als ze daar naar vragen.

Gezien de korte werkverbanden zal er tijdens een gesprek gegarandeerd gevraagd worden waarom ze zo vaak van baan wisselt. ik neem aan dat ze haar migraine (en of andere redenen) ook eerlijk verteld.

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:02

Ja wat Prisca zegt zou ik ook doen.
Niet dat t jou schuld is dat je veel banen hebt gehad, maar t staat wat beter als er geen waslijst met baantjes op je cv staat.

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:32

klopt. vaak wordt er gekeken naar hoeveel werkervaring je hebt en hoe 'trouw' je bent bij een werkgever. Als je veel verschillende baantjes hebt, kan het de indruk wekken dat je snel op een baan bent uitgekeken.
Wat ook kan is dat ze dan denken, is er wat met haar aan de hand, ze veranderd zo vaak van baan. Ik zou het een beetje generaliseren.

Ook zou ik het de WW weglaten en verwerken in de uitzendperiode. Als ze naar die periode vragen, kun je gewoon zeggen dat je af en toe wat tijdelijk werk deed voor een uitzendbureau. Soms zat daar wat tijd tussen, en dat is die WW periode dan. Op die manier valt het veel minder op als iets "ergs", wat helemaal niet het geval is, maar wel zo geinterperteerd zou kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:38

Stef, let even op dat je een keuze maakt met betreking tot hoofdletters. Als je Outlook Express in hoofdletters zet (O,E), dan ook met Explorer en Word Lachen. Probeer daar consequent in te zijn, dat komt iets netter over.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:51

Grotendeels eens wat er hier boven staat:

*Horeca-banen in een aaneengesloten periode vermelden in 1x,

*WW niet vermelden op je cv, maar ook niet verzwijgen als er naar gevraagd wordt.

*indien relevant: In het bezit van rijbewijs A/B/E

*Hobbys en interesses vermelden, daaruit kunnen ze ook opmaken wat voor type je bent.

*opleidingen alsvolgt: Opleiding, opleidingsinstituut, plaats, diploma behaald in (jaartal)

*ook opleidingen waarvan je (nog) geen diploma hebt kun je eventueel vermelden als je denkt dat het relevant is voor de functie.

*werkervaring hoeft niet altijd betaald te zijn. Kan ook vrijwilligerswerk zijn, of verenigingswerk.
Eventuele dingen als functies bij verenigingen (ouderraad, ruiterclub, buurtraad, VVE you name it) zoals penningmeester oid nu of uit het verleden kan je vermelden.

*Zet in je brief natuurlijk dat je altijd bereid bereid bent om je motivatie en CV mondeling toe te lichten. Zo dek je je bijvoorbeeld in voor de vraag over de WW.

Succes met het zoeken naar een baan!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:11

Volgens mij hoor je ook bij opleidingen erbij te schrijven dat je die met een diploma hebt afgerond.