Kat 'afgekeurd'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Kat 'afgekeurd'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 20:39

Jawel, dit kan er ook nog wel bij... Zowel bij het kattenverleden als bij de huidige tegenslagen.

7 oktober werden er hier, zeer problematisch, 4 kittens op de wereld gezet, waarvan er nu nog 1 in leven is: Bongo. [VvdD] Ook hier kittens... Om een lang verhaal kort te maken: er bleek vanalles aan de moeder te mankeren, dit is niet direct de oorzaak van het overlijden van de kittens, maar indirect zeer zeker wel. We hadden enorm veel moeite gedaan om een mooie kater te vinden... Helemaal voor naar Amsterdam gegaan, hele lieve mensen, mooie kater, met een zeer indrukwekkende stamboom erachter. Met Bongo, en Dup, hadden we verder willen fokken als zij 2 nieren bleken te hebben (dan was de ene nier van mams nl niet erfelijk, geen ziekte dus).

De fokplannen moesten zo wie zo al van tafel omdat zowel Bongo als Dup katertjes waren. Maar die shows, daar wilde ik lekker mee verder gaan met Gina (moeder) en Bongo.

Vandaag moest Bongo naar de da om te laten castreren. Voor het eerst dat ik hem zo klaagelijk, en gepijnigd, hoorde miauwen... Ben een doetje geworden sinds ik met die katten werk Bloos

En toen het slechte nieuws... Hij had een tand die hem naar buiten groeide, drukte tegen de lip aan. Is zo goed als zeker geen melktand meer, blijvend dus. Gebit blijkt scheef te zijn en hij heeft een onderbeet... Wat dus kortweg betekend dat ik die shows kan vergeten.

Mijn god, wat baal ik ervan... Zo'n leuk beest... Lekker groot en robuust, mooi koppie en een neusje erop, goede vacht en bouw, lekker brutale uitstraling... Hij had echt ver kunnen komen, maar vanwege een stomme *piep* tand...

Heb in de auto eerst een potje zitten janken... Baal hier zo erg van...

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:47

geen goed nieuws dus Scheve mond
maar kunnen ze dan niks doen aan die tand? rechtzetten ofzo?
veel sterkte, maar je hebt de moeder toch nog he...

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:47

o wat erg, ja dat is flink balen, wat ga je nu doen met dat katje?

ik had het ook met konijntjes en dna baalde ik ook altijd heel erg maar goed, je hebt er wel een mooi katje bij!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 20:53

Bong blijft gewoon bij ons, net als Gien. Maar ook daar stop ik mee. We waren al een aardig eind op weg, maar aangezien ze gesterilliseerd is moet ik met haar ook weer helemaal opnieuw beginnen, in de castraten-klasse. Ik wil die 2 niet 16 tot 40 uur uit elkaar halen omdat Gien mee moet en Bongo niet eens door de pre-keuring heen zal komen...

Aan de tand valt niets te doen... Hij heeft er geen last van, dus trekken is imo geen optie. Zo wie zo al niet omdat ik daar op shows toch niet mee weg kom... Als het een melktand was geweest hadden we, zodra hij die tand zou wisselen, met een beugel aan de slag kunnen gaan, maar aangezien het al een volgroeide tand is is er helemaal niets meer aan te doen...

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:57

Beetje off-topic maar beugels voor katten? Ik wist niet dat die bestonden? Hoe doen ze dat dan, met van die slotjes ook? Lijkt me lastig werk...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 20:58

Ze bestaan ja... Worden ook veel bij honden gebruikt, bij ehm... Terriers... Weet alleen niet meer welke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 23:13

Balen joh... Wie weet kan je later weer eens aan het showgebeuren gaan denken. En geniet nu gewoon van Bongo en Gina als "gewone" katten Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 23:18

Dat hele showgebeuren komt ook wel.... Heb nog steeds een kitten + eigen nestje tegoed. Maar Bongo had zo ver kunnen komen op die shows... En het was stiekem ook een beetje mijn kindje... Ik was volgens mij zenuwachtiger dan Gina toen de grote dag aanbrak Bloos!

Ik baal er gewoon gigantisch van, kon het er gewoon niet ook nog bij hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:30

Mijn pers heeft een goedaardig tumortje bij haar oog, het ergste wat ik er persoonlijk aan vind is dat het onzeker is of het groeit en ze dr oog mss moet gaan missen, tentoonstelling vind ik persoonlijk erg onbelangrijk, als het beessie maar gezond is.
Maar ja....

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 21:35

Chica, het is echt niet zo dat die show belangrijker is dan de kat, anders had ik die tand er wel uit laten halen... Nu kom ik de pre-keuring niet eens door, als ik de tand zou laten trekken laten ze me wel binnen.

Het was gewoon even verschrikkelijk balen... Naar Amsterdam om de poes te laten dekken, poes blijkt inwendig een chaos te zijn, 3 kittens overleven de bevalling niet en dan dit ook nog eens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:39

Ik weet t wel...de gezondheid van je beesten gaat boven alles he...ik heb toen ook flink in de pizang gezeten toen ik dat bultje ontdekte....
Sterkte met dit alles.