Jong + vaste relatie: wat vinden jullie?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:09

Misja schreef:
heb het meer over die dingen die je als puber doet: je grenzen verkennen, verleggen, bijstellen, erover heen gaan, leren, fouten maken, een eigen identiteit ontwikkelen, jezelf leren kennen in allerlei sutuaties, en leren waarom je wie bent.. Ik denk dat je dat in mindere mate doet of kunt als je een vrij serieuze leeftijd hebt op jonge leefdtijd. Dan wordt je denk ik een stuk gevormd door degene met wie je die relatie hebt..?



Hartstikke oneens!
Ik verken en verleg nog dagelijks mijn grenzen, leer van mijn fouten, ontwikkel mijn eigen ik. Waarom zou het vaststaan dat ik me daarbij laat leiden door mijn vriend? Dat is echt de grootst mogelijke onzin. Ik ben [b]mezelf[b], overduidelijk! Ik bepaal zelf wel wat ik doe, ben niet afhankelijk van anderen. Ik heb een eigen leven, naast mijn leven met mijn vriend. Denk dat dat voor meer mensen geldt. Beetje kortzichtig, die stelling van je, sorrie.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 07:50

Misja, jij hebt het wel over iemand van 14 en ik over iemand van negentien, maar het verhaal is in feite hetzelfde. Ik was vroeg redelijk volwassen, heb nooit echt gepuberd. Keek met verbazing naar de 'kinderen' om me heen. Ik was een jaar of achttien toen ik me begon te interesseren voor jongens. Ook later dus dan de meiden tegenwoordig. Kreeg mijn eerste zoen op mijn achttiende, daarvoor had ik ook nergens behoefte aan. Ben voor de eerste keer uitgegaan toen ik al verkering had met Sypheron, ik was (en ben nog steeds) niet echt een uitgaansmens. Het trekt me allemaal niet. Sypheron is mijn eerste vriend en ja, degene met wie ik ga verloven. Ik heb dus net als een 14-jarige in feite geen ervaring in wat dan ook. Dus ik mag wel degelijk stellen dat ik volgens jullie veel gemist heb.
Zelf voel ik dat helemaal niet zo. Ik kan nog steeds uitgaan als ik wil, why not? Ik heb er echter helemaal niet vaak behoefte aan. Mocht er een dag komen dat ik wel zin heb om uit mijn dak te gaan, trek ik mijn vriend mee en ga ik met hem. Ik heb wel lol hoor.
Ook op het gebied van jongens heb ik dus maar bar weinig gezien. Spijt? Heel heel soms. Dan vraag ik me weleens af hoe het had kunnen zijn met een ander. Feit is dat ik me dan afvraag of het wel beter kan dan ik nu heb. Zolang ik ervan overtuigd ben dat dat niet mogelijk is, wat is er dan mis? Ik weet dondersgoed dat ik best andere jongens krijgen kan, dat heb ik ook de afgelopen jaren wel gemerkt. Ik wil ze gewoon niet, heb er geen enkele behoefte aan.
Als je degeen tegenkomt met wie jij je verdere leven wilt delen, hoe snel in je jeugd dan ook, dan weet he het gewoon. Tuurlijk heeft ook deze persoon nadelen en heb je soms flinke ruzies en sta je op het punt te zeggen 'zoek het fijn zelf uit verder'. Het zou niet gezond zijn als dat niet zo was.
Sorrie dat je mijn eerste post verkeerd begreep, had er niet voor niets sorrie bij gezet.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 08:11

Ik vind zelf 14 ook veeeeeeel te vroeg. Zelf was ik achttien en kon toen perfect voor mezelf bepalen wat ik wel en niet deed, wilde of kon. Ik kijk met grote verbazing naar mijn nichtje die zich op haar zestiende gedraagt als een sl*t. Ik had zoiets nooit gekund. En mijn tantes vinden het geweldig dat ze op een avond met weet ik hoeveel jongens zoent en al met verscheidenen het bed heeft gedeeld. Wat is daarvan in vredesnaam de toegevoegde waarde??? *rolt met haar ogen*

Wat jij zegt, op je veertiende een relatie krijgen die op je 22e uitgaat lijkt me nog niet zo erg. Ik ben nog net geen 22, maar mocht het nu uitgaan, ik red mezelf toch best hoor! Loop echt nergens op achter, daar zorg ik ook wel voor. Wel belangrijk bij zoiets is, dat je nog vrienden hebt en deze door je relatie niet verwaarloosd hebt. Ikzelf heb twee schatten van vriendinnen, beide met een serieuze relatie. Zij zijn echter veel 'huiselijker' dan ik. Contact is dan ook erg moeilijk te onderhouden. Met mijn ene vriendin heb ik al jaren een erg close contact, we missen elkaar vreselijk als we elkaar een tijd niet zien, dus als het echt te erg wordt, maken we als de donder een afspraak om bij te kletsen. De andere vriendin kom ik nog weleens met Roy, aangezien hij goed kan opschieten met haar vriend. Ik zou nooit, maar dan ook nooit een relatie kunnen hebben, terwijl ik mijn vriendinnen niet meer zag. Ik zou doodongelukkig zijn dan.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 08:20

I know Lov, haalde alleen een voorbeeldje aan . Gelukkig is niet iedereen zo.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 08:28

Dat dat als voorbeeld gepakt wordt, wil nog niet zeggen dat iedereen zo kortzichtig denkt hoor Knipoog.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:34

Daar heb je een punt Amberto! Je 'kiest' er inderdaad niet echt bewust voor vaak. Het is iets dat je overkomt. Ik had ook niet verwacht dat mijn eerste relatie zo enorm serieus zou gaan wezen toen ik een jaar of achttien was.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, anjali, capriz, Gianti, Josien_, Kmbrly, kosseh, Leonyr, maj0, N_B_N, ryukapple, Saaams, sollair310, Vinny12511 en 55 bezoekers

cron