Jong + vaste relatie: wat vinden jullie?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:18

Bekende discussie, vooral met jou...

Ik heb er absoluut geen problemen mee... Ik heb het gevoel - ja, nog steeds - dat het gewoon goed zit tussen ons, ik heb er totaal geen behoefte aan om iets met iemand anders te hebben... Een goede vriendin van me loopt een jaar op mijn achter, die heeft nu 4 jaar een relatie met een jongen die 9 jaar ouder is dan haar. En ook zij hebben geen behoefte aan iemand anders... Moet er overigens wel bijzeggen dat ik van te voren een paar keer wat kalverliefdes van een week of zo gehad heb...

Maar het voelt gewoon goed... Kan wel wezen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb... Ik flirt graag, doe ik ook... Maar tot daar en verder ga ik niet, wil het gewoon niet...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.



Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:22

SP, ik ben het met je eens dat 'De Ware' een moment is... Maar zolang je dat gevoel blijft houden, wat dan? Ik vind Rob nog steeds 'De Ware', en dat terwijl we jong waren en een vaste relatie hebben Lachen Mijn vriendin en haar vriend vinden elkaar ook nog steeds 'De Ware'...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:27

Ben het alweer met SP eens... Goh Scheve mond

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:42

pniekepnak schreef:
(...)maar iemand die niet zo'n 'losbol' is als ik, iemand die heel rustig is en niet van veranderingen houdt, die zou gek worden van zo'n leven als dat van mij! En andersom zou ik gek worden van zo'n leven als zo'n persoon leidt!


Ook hier ben ik het helemaal mee eens... Zou absoluut niet in (bv) Misja's schoenen willen staan... Zij wsn ook niet in die van mij Haha!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:44

Maar dan vraag ik me zomaar even af... Wat mis ik dan?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 16:16

Again: wat mis ik dan..? Iedere zaterdagavond uitgaan en me bezatten? Iedere week bij een ander om de nek hangen? Mijn geld vergooien aan uitgaan ed? Ik weet het, ik stel het nu heel erg cru... Maar ik ben nooit een uitgaanstiep geweest... Dus ik vraag me echt af wat ik mis...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 16:57

Misja schreef:
En Pervinco, met wat je mist bedoel ik niet het wekelijks bezatten, elke week om de nek van een ander hangen etc.. Dat is wel erg cru gezegd..

heb het meer over die dingen die je als puber doet: je grenzen verkennen, verleggen, bijstellen, erover heen gaan, leren, fouten maken, een eigen identiteit ontwikkelen, jezelf leren kennen in allerlei sutuaties, en leren waarom je wie bent.. Ik denk dat je dat in mindere mate doet of kunt als je een vrij serieuze leeftijd hebt op jonge leefdtijd. Dan wordt je denk ik een stuk gevormd door degene met wie je die relatie hebt..?

Zoals ik zelf al zei, was het idd wat cru geformuleerd... Snap bovenstaande ook wel, maar toch vind ik dat dat voor mij niet echt op gaat... Ik heb echt mijn eigen leven buiten de relatie om, nou ja... Ik vind dat ik een eigen leven heb Lachen

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:07

KellyenXena"]
[quote="Prima schreef:
Je moet eens bij jezelf te raden gaan waarom je nog in deze relatie zit. (is het angst om alleen te zijn, of bang voor verandering?)


Of omdat je nog steeds hartstikke gek op elkaar bent Knipoog
[/quote]

Juust... Ben echt niet bang om alleen te zijn...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:15

Kijk, dat vind ik dus weer kortzichtig... Dat iemand blijbaar voor ons kan bepalen wat wij voelen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:12

Akke schreef:
Als je zo vroeg een vriendje krijgt roep je harder dan hard dat het bij jou wél goed gaat. Maar mooi niet dus. Ben eigenlijk nooit met vriendinnen gaan stappen om maar een voorbeeldje te noemen. Weet nu eigenlijk nog steeds niet hoe het is om mannen te versieren in de kroeg Clown

Punt waarop het fout is gegaan; ik ging hbo studeren in den bosch en hij ging fulltime werken in de bouw. Terwijl mijn wereldje bleef groeien, stond dat van hem al stil.

Bovendien groei je nog veel te veel als je zo jong bent. En daar kom je pas achter als het te laat is.

Kan gewoon niet goed gaan.


Toch wel... De voorbeeldjes die jij aanhaald bv:

Ik ben vaak genoeg wezen stappen met vriendinnen, ook een paar keer met vrienden. Soms was mijn vriend er bij, andere keren niet. Ik heb zelf ook een tijdje op het HBO gezeten, studeer nu nog steeds... Hij heeft een eigen bedrijf. Vind de kloof alleen maar kleiner geworden sinds dat ik van de middelbare afben.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:57

Dat is dus ook relatief... Had voordat ik Robert leerde kennen al meer dan genoeg zorgen aan mijn kop... Heb andere zorgen gekregen, maar die worden wel iets draagelijker gemaakt...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:01

Ik heb inderdaad andere zorgen gekregen, maar de zorgen die ik had voordat ik Robert leerde kennen waren niet vergelijkbaar met deze zorgen... In negatieve zin. Maar wil ik er niet over kwijt, dat is me iets te persoonlijk... Maar onbezorgd was ik absoluut niet... En DIE zorgen, die heeft Rob een stuk draaglijker gemaakt...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:05

Die problemen die aangehaald worden zijn problemen die bij vlagen voorkomen. Ik geef je gelijk dat een relatie wel wat onbezorgder zou mogen zijn (anderzijds... ik ben 20 en heb een aardig verantwoordelijk baan, hij is bijna 24 en heeft een eigen bedrijf...). Maar mijn leven zonder Robert, op mijn 15e, was verre van gemakkelijk... Dat kan ik nou niet 'onbezorgd en vrij zijn' noemen.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:50

Amberto schreef:
maar is het kiezen voor een vaste relatie?! Ik vind van niet. Het gaat goed of het gaat niet goed. Wat ik probeerde te zeggen in mijn vorige stukje is dat ik er dus niet voor gekozen heb (in tegendeel!), maar dat ik er nu wel een heb en nog gelukkig ben ook!


Inderdaad een heel goed punt... Toen ik Rob leerde kennen had ik echt geen vaste relatie met hem... We waren gewoon vriendje en vriendinnetje. Toen we ruim een jaar verder waren... Sja, dan wordt het vanzelf wel een vaste relatie...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:03

Ik had op de basisschool ook al een relatie van anderhalf jaar... Clown Als ik het uitmaakte mocht ik zijn veulen niet meer verzorgen Scheve mond

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 06:13

Mooi gesproken Fasel

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 08:33

Vind jij het erg serieus dan? As i said... Als ik het uitmaakte mocht ik zijn veulen niet meer verzorgen... Er staat niet voor niets een Clown achter 'relatie van anderhalf jaar'...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Kairos, Wolken en 8 bezoekers