ernstig zieke moeder...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

ernstig zieke moeder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 14:33

hoi allemaal,

zoals jullie aan een aantal reacties etc van mij hebben kunnen merken gaat het erg slecht thuis.
mn moeder is of overgevoelig of bordeliner...
daar zijn ze nog niet achter,maar dat is ook niet het belangrijkste.
het is gewoon vreselijk iemand waar je zoveel om geeft zo te zien wegkwijnen.
ze heeft 6 weken in een inrichting gezeten,om haar te stabiliseren.
het ging goed,maar nu gaat het weer bergafwaarts:ze is bang,vergeetachtig,onberekenbaar.
nu heeft ze dag therapie,waarin het "dagelijks"leven zoveel mogelijk word toegepast...
gesprekken(individueel en groeps),beweging,creativiteit.
het leek te helpen,maar het is gruwelijk zwaar,voor haar en voor ons(dr vriend en ik)
vandaag is een goed voorbeeld van alledag:ik ging even met mn moeder een truitje halen voor vanavond.
ze moest eerst de auto laten keuren en die werd voor de 2de keer afgekeurd,ze was al een beetje boos.
ze kwam thuis en begon te vertellen over de therapie van gister,dat het zo vreselijk oneerlijk was enzo(er was iemand die afscheid nam,en heeft mn moeder van alles voor de voeten gegooit wat niet waar was,mn moeder komt dit in het dagelijks leven ook veel tegen,en kan hier dus slecht mee omgaan)
ze werd steeds verdrietiger naarmate ze vertelde...
even het huis schoongemaakt en we gingen op pad.
best snel geslaagd voor een truitje en ong even in 2 winkels gekeken.
toen moesten we de parkeertijd betalen...
ze had alleen briefjes van 50 euro,en dat pakte de automaat niet.
we moesten wisselen,maar ze maakte zich al weer erg druk om het feit dat niemand tegenwoordig zomaar wisseld.
nou,ik heel simpel:dan kopen we een zak notjes,hebben we dat ook weer vor pasen.
het notenwinkeltje is verhuisd,en daar raakte ze nog erger van in paniek.
zak nootjes gekocht en naar de automaat....
het briefje van 5 was gekreukt en ging dus niet in het gleufje,ze werd helemaal woest!!!(ik heb betaald)
toen moesten we naar de auto,en mn moeder dacht dat we op 1 stonden.ik wist het niet meer,ik ben maar bijrijder ey...
dus daar stond ie niet,mn ma al hele scenario's dat hij gestolen was enzo,en dat ze gewoon vergeteen was dat we naar boven waren gereden.
we komen thuis,ze verteld het tegen dr vriend en ze stort gewoon op de bank in elkaar!
ze ligt nu te slapen,hopen dat dat een beetje werkt...

sorry voor het lange verhaal,mar moest het gewoon even kwijt.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 14:45

goh hey, dat lijkt me heel ingewikkeld, ik zou niet weten hoe je zoiets kan aanpakken volgens mij doe je het wel goed door niet mee te stressen en gewoon simpele oplossingen te vinden door bv nootjes te kopen.

zou t niet kunenen dat ze meer stresst door t feit dat jij er misschien wel rustig onder blijft etc? een weekje naar andere omgeving met zijn drietjes misschien optie? moeten jullie alle 3 jullie weg vinden in de nieuwe omgeving en voelt ze zich misschien niet onzeker omdat jullie ook moeten wennen? weet t eigenlijk niet, veel sterkte en succes!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 14:55

jeetje wat erg, ik denk wel dat jij goed reageert {rustig gebleven, andere oplossingen zoeken} heel veel sterkte Ach gut

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 15:12

ik heb een hele goeie vriendin met borderline en ik herken het wel een beetje, ik denk dat je heel goed reageert door zo rustig te blijven en met oplossingen te komen. Heel veel sterkte gewenst want ik begrijp enigzins hoe machteloos jij je voelt.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 16:17

jee zeg wat moeilijk voor je zeg, maar je reageer goed, hopelijk komt er gauw een oplossing, heel veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 00:53

Hoi Timilon,
mijn moeder was ook om niks van de rel, er waren veel spanningenz e was ook spychisch niet in orde en het sloopt aan een gezin het is heel zwaar.
Ik hoop dat je je moeder een beetje kan begrijpen ze zal het erg zwaar hebben. Zelf heb ik helaas ook een jaar geleden de diagnose van je moeder gekregen, dus wat jij verteld, van die simpele dingen een drama maken, komt me heel bekent voor.

Ze kan met therapie gerust nog wel een dragelijk leven leiden, maar het blijft zwaar helemaal genezen bestaat niet.

Maar met goede therapie en pillen kan je al aardig ver komen.

Als je behoefte heb om te mailen oid mag je me altijd aanspreken.

Sterkte groetjes Chiqa