wat doe je als een goede vriendin vaak liegt??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

wat doe je als een goede vriendin vaak liegt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 20:53

Huilen eeen vriendin van me liegt dikwijls. NEEM AUB EVEN DE TIJD OM DIT TE LEZEN, IK ZOU JULLIE MENING WILLEN HORENAl meerdere mensen os het opgevallen en die zeiden er nooit iets over tegen haar. Nu kun je natuurlijk gezellig met alle anderen meelullen en er grappen over maken, maar ik heb het haar dus verteld!! Daar heb ik heel lang over moeten doen. UIteindelijk heb ik gevraagd of ze in de avond bij me op de koffie kwam en ik heb haar die brief laten lezen waarin ik vertelde dat ik het erg rot vond om te zeggen maar dat ik dat VERPLICHT ben als vriendin. Ze pakte dit goed op en bedankte me dat ik het haar verteld had. ZUCHT al mijn spanning voor niets geweest.

Maar onze vriendschap is nooit meer geworden zoals die was. Ze vroeg of ik haar in de toekomst wilde attenderen als het weer voorkwam. Ze heeft toen een aantal leugens rechgezet maar naar twee weken was het weer verschillende keren raak Ik heb haar dit iedere keer zo vriendelijk en voorzichtig mogelijk proberen te vertellen om haar niet te kwetsen maar blijkbaar tevergeefs. Ze vertelde een andere vriendin van ons beide onlangs dat ze het zo vervelend vond dat ik haar nu iedere keer attendeerde als ik haar daar opwees. En of ik misscien jalours was ofzo? Dit doet me enorm veel pijn maar wat moet ik nu, haar laten liegen zodat iedereen over haar blijft praten.... Of ben ik haar verplicht om het te vertellen iedere keer als ik het merk of hoor als erover gepraat word Verward

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 21:03

mijn vriend zegt overeigens dat ik de vriendschap moet laten vieren. Hij zegt dat ik alles geprobeerd heb, en dat het nu aan haar zelf is of ze er iets mee doet. Ik heb het er bijna iedere avond over, het doet me zeer.

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:06

hmm lastig...

ik snap dat je ermee zit, maar in een geval als dit zou ik me afvragen.. wat is een goede vriendin die vaak liegt?

overigens vind ik het wel superknap van je dat je het haar wel gezegd hebt, want ik weet hoe moeilijk zoiets is..
En ik vind dat je het niet verplicht bent, natuurlijk niet. Ik denk dat je moet doen wat je hart je vertelt je te doen..

veel sterkte en succes dus! Ach gut

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:07

Vriendschap bouw je op uit vertrouwen in elkaar...dat kun je in dit geval niet op haar, want iedere keer moet jij er op bedacht zijn of ze misschien toch (weer) liegt. Kortom laat haar gaan, want dat is geen echte vriendin. Hoe hard het ook is...IMO heeft ze van jouw kans genoeg gehad. Eens is het over.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:09

Ineke2 schreef:
Vriendschap bouw je op uit vertrouwen in elkaar...dat kun je in dit geval niet op haar, want iedere keer moet jij er op bedacht zijn of ze misschien toch (weer) liegt. Kortom laat haar gaan, want dat is geen echte vriendin. Hoe hard het ook is...IMO heeft ze van jouw kans genoeg gehad. Eens is het over.



Helemaal mee eens.

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 18:13

DAnk je, ik denk dat ik het maar oppervlakkig met haar probeer te houden. Maar jullie denken dat ik gewoon afstand moet nemen

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:29

Mag ik vragen over wat voor soort dingen ze liegt?
Als het dingen zijn waar jij verder geen last van hebt zou ik het gewoon zo laten. Ze maakt het zichzelf er moeilijk mee. Is haar trieste leventje in feite.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:40

muiltje schreef:
. Ik heb het er bijna iedere avond over, het doet me zeer.


Zelf heb ik ook zo iets dergelijks aan de hand,maar van de week heb ik de ultieme tip gekregen van iemand:laat het je leven niet gaan beheersen.
En uiteindelijk was dat eigenlijk wel al een jaar het geval Scheve mond !Nu denk ik als mijn gedachtens er weer naar toe willen gaan:Kom op meid er zijn leukere dingen om aan te denken,en weet je het lukt ook nog. Haha!
Zoveel energie als ik er heb ingestoken en dat is wat jij ook doet eigenlijk,ze is het niet waard!

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:05

Ineke2 schreef:
Vriendschap bouw je op uit vertrouwen in elkaar...dat kun je in dit geval niet op haar, want iedere keer moet jij er op bedacht zijn of ze misschien toch (weer) liegt. Kortom laat haar gaan, want dat is geen echte vriendin. Hoe hard het ook is...IMO heeft ze van jouw kans genoeg gehad. Eens is het over.


Ben ik het mee eens!!

Persoonlijk heb ik een schurfthekel aan liegen en zal daardoor het vertrouwen een behoorlijke opsodemieter gekregen hebben.
Maar laat zeker je leven niet door zoiets beheersen.
Succes ermee Ach gut

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:27

Joh! Ik heb dit ook eens gehad vroeger met een vriendin! Ze loog echt ook over erge dingen zoals dat een vriend van haar was overleden, maar nee ik hoefde niet met haar mee als steun naar de begrafenis... bleek later nix van het hele verhaal waar te zijn! En zo waren er nog een heleboel van die gekke dingen waar ik dan achter kwam en dan voelde ik mij zo banketstaaf, want ik had haar wel geloofd en vertrouwd!
Ik snap precies waar je mee zit. Ik heb haar er ook mee geconfronteerd, maar ze ontkende dit. Later stond ze huilend aan de deur en kwam het hele verhaal naar buiten. Onze vriendschap is ook niet meer geworden wat het was en ik heb hem uiteindelijk verbroken.
Ik had het idee dat ik teveel mijn best moest gaan doen en ik heb het idee dat jij dat ook doet; zij verknalt de boel en jij redt haar steeds...
En dan krijg jij ook nog eens commentaar van haar kant! Wat zul jij je vervelend voelen hiermee zeg! Ik zou zeggen; denk ook goed aan jezelf, want volgens mij redt zij zich prima en zit jij met de nare gevoelens...
Succes ermee!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:48

Als je merkt dat je niet van iemand kunt geloven wat hij/zij zegt, moet je daar uiteindelijk je comclusies uit trekken. Hoe moeilijk het ook kan zijn.
Ik denk dat je vriend dan ook gelijk heeft als hij zegt dat jij inmiddels er genoeg energie in hebt gestoken en dat het nu aan haar is om daar iets mee te doen.
Doet ze dat niet is dat erg vervelend, maar kun je er niets aan doen. Hoe graag je misschien zou willen.

En ja het doet heel zeer als je een vriend(in) verliest doordat je er niet meer van op aan kan.
Maar soms moet je jezelf beschermen en er geen energie meer in stoppen. Die kun je namelijk wel beter gebruiken Knipoog

Kortom, de keuze is aan jou. Wil je haar nog als vriendin, wetende dat er een hoop leugens bij zullen zijn, of heb je geen zin meer in die leugens en neem je daarbij ook het feit dat de vriendschap dus zal verwateren.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:54

Ik denk dat je het beste een beetje afstand van haar kan nemen.
Ik heb zelf ook een vriendin die heel veel liegt (weet niet of ze dat tegen mij ook doet) Maar van haar ouders mag ze niet uit en dan het huis uit glippen, liegen dat je bij een vriendin gaat slapen enz enz. Ik heb het al een keer tegen haar gezegd en stond zelfs op het punt om het tegen haar ouders te vertellen omdat ik er niet meer tegenkon. Dit heb ik niet gedaan omdat ik vondt dat ik het tegenover haar niet kon maken. De laatste tijd zie ik haar erg weinig en als ik haar zie is het hartstikke gezellig.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:15

Ik heb zelf ook een vriendinnetje die zichzelf wrs weinig interessant vindt en daarom de dingen wat aandikt en wat opleukt. Ik heb daar geen problemen mee, haal een wenkbrauw op als ik het niet geloof. Maar als het zou gaan om ernstige dingen, zoals idd een overledene verzinnen oid zou ik me serieus gaan afvragen of deze vriendin wel spoort.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ernstig de leugens zijn..

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:26

ik heb ook een vriend die niet altijd de waarheid spreekt. wij zijn al zo lang vrienden dat ik eigenlijk wel goed doorheb wanneer hij liegt en wanneer niet. verder is het een goede jongen en zoekt altijd het contact weer op. het is niet altijd narigheid.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:01

Een vriendschap moet gebaseerd zijn op vertrouwen. Vertrouwen betekent dat je je voor elkaar kunt openstellen en alles met elkaar kunt en wilt delen. Vertrouwen is gebaseerd op de eerlijkheid van de mens. In andere omstandigheden kan een vriendschap niet ontstaan en voortleven.

Liefs

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 17:07

iemand vroeg over wat voor dingen het gaat. Tja over allerlei dingen dat ze 60uur werkt terwijl ze een 8tot half 5 baan heeft. Dat ze veel hoger geklasseerd is dan ze werkelijk ooit is geweest. Dat ze vaak dingen heeft die ik toevallig ook heb, en daarmee bedoel ik. Ik heb b.v een zwakke pols die snel overbelast raakt, heeft zij ook gehad. Ze omschrijft woorden van andere mensen alsof het haar eigen ervaringen zijn, ect ect. MAar daarnaast heeft ze een heel warm hart. Ze heeft weinig geld maar koopt wel iets lekkers voor andere bij de bakker. En dat soort dingen. Maar ik denk dat het ook een vorm van minderwaardigheidscomplex is. Ze doet zichzelf heel groot en goed voor alsof ze vanalles kan en heeft meegemaakt, maar zou ze dat niet vertellen uit onzekerheid....

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:24

Het soort leugens die jouw vriendin vertelt zou ik wel mee om kunnen gaan. Verzinsels als verkrachtingen enz. maakt het verhaal bijv. al weer heel anders. Neem de dingen waarvan je denkt dat ze niet waar zijn gewoon met een korreltje zout en wijs haar er niet steeds op. Ze weet zelf dondersgoed wanneer ze liegt, dat hoef jij haar niet te vertellen.

Ik vind het overigens wel heel eerlijk van je dat je haar erop gewezen hebt, maar 1 keer is genoeg. Zolang je verder wel lol met haar hebt zou ik het haar verder niet kwalijk nemen.

Nogmaals, het ligt wel aan de leugens die ze vertelt, overdrijven lijkt op liegen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:34

tsja t zijn opzich onschuldige dingen waarover ze liegt, maar wel vervelend, zeker als je zelf weet wat er wel/niet waar is
ik zou me er zelf mateloos aan irriteren, maar aan de andere kant, ze doet dit idd misschien wel uit onzekerheid, of omdat ze zichzelf minderwaardig voelt omdat ze in haar ogen misschien minder goed is dan de rest en minder geld heeft etc etc

ik zou t er nog een keer over hebben, of haar een brief schrijven, en dan vragen waarom ze liet en nogmaals zeggen hoe vervelend je het vind,e n ook dat anderen daardoor over haar praten

veranderd ze niet, dan is het aan jou de keus of je nog met haar om wil gaan, misschien kn je anders wat minder met haar omgaan zonder de vriendschap echt helemaal te verbreken.