Wie heeft er konijnen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Wie heeft er konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-01 11:22

Wie hebben er allemaal konijnen? Ik heb wel een paar topics over konijnen voorbij zien komen, maar ik ben benieuwd hoeveel bokkers er zijn met een nijn (dat rijmt).

Ik heb er zelf 2, Missy (een gesteriliseerde voedster van 3 jaar) en Foggy (een gecastreerde ram van waarschijnlijk 5 jaar). Mis komt uit de dierenwinkel, Fog uit een opvang. Na veel gezondheidsproblemen van Fog ben ik ze aan het wennen aan elkaar. Helaas wil dit bonden nog niet zo lukken, Mis is echt heel bang voor Fog. Ze staan nu naast elkaar, hopelijk wennen ze zo aan elkaars luchtje.
Er is trouwens een hele leuke mailinglist over konijnen. Het adres is te vinden op www.konijnen.nl.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 11:32

iK HEB EEN HANGOOR! eEN WITTE MAFKETEL gOOF GENAAMT!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 11:49

Ik heb samen met Inge sinds vorige week een stalkonijntje Lachen
Het is een appaloosa konijne (wit met 2 zwarte vlekjes Tong uitsteken) en hij heet Nijntje!
(ja dat heb IK verzonnen *LOL* )

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 12:06

wij hebben ook een k-nen thuis. het is een vrouwtje genaamd Bob Haha! .
Ze heet Bob omdat ze een tatoeage in d'r oor heeft en nogal grof is (een echte tattoe-Bob Knipoog). Ze zit bij de 4 cavia's in 1 groot hok en is de baas over het hele spul.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 12:28

Ik hàd een hangoork'nijn. Hij heette Rambo en hij was enorm. Het zou een dwerg worden Verward , maar dan was het toch wel een uit de kluiten gewassen dwergje. Haha!
Na een tijdje moest ik hem laten castreren, want als hij los hupte ging 'ie achter de kat aan en probeerde hij erop te gaan zitten, terwijl poes 2 vanaf de tafel toekeek. 't Was werkelijk neffe de konijnen af! *LOL*
Twee jaar geleden met Hemelvaart heeft Rambo helaas de geest gegeven... Huilen .

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 12:35

Ik heb 7 konijnen.
Een daarvan is een hele grote franse hangoor, echt een sloompie.
De rest zijn van alles wat! Haha!

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:16

Ik heb een voskonijn genaamd Ivy, ik heb hem al een jaar, en loopt dag en nacht los in me huis. Gelukkig heb ik een africhtingscursus gedaan *LOL* en luistert hij gelukkig wel. Alles blijft gelukkig heel thuis en hij is zindelijk. Dus alles doet ie braaf in zijn kooi.

Hier is Ivy:

Afbeelding

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:20

ik heb een heel schattig konijntje, ze is een grijs voskonijntje. ze kan dood liggen en kusjes geven, lief he Lovers
alleen mijn ouders willen haar graag wegdoen... dus wil je een lief konijntje kan je hem zo ophalen.... het hok kan je ook overkopen voor 25 gulden.

groetjes liselot

Afbeelding

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:31

Ik heb een konijn, een wit met bruin om de oogjes en hier en daar een lichtbruin vlekje. Roger rabbit heet hij en hij heeft heel veel praatjes. Ik heb hem overgenomen van een jongetje dat hem van zijn ouders weg moest doen. Nou, roger is er verder goed mee. HIj is overigens inmiddels wel gecastreerd maar of het nu veel geholpen heeft. De volgende keer wil ik absoluut een vrouwtjes konijntje. MAar daar komt voorlopig niets van, want onkruid vergaat niet, d.w.z. roger rabbit is een taai en gezond konijn. Die wordt vast oud.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:33

Ik heb een konijn, een hele lieve van al 10 jaar oud..
maar toen ik net uit school kwam kwam hij niet uit z'n hokkie (hij heeft er een ren aan vast zitten) en normaal doet ie dat wel altijd, hij komt ook niet als ik hem roep.. maar ik durf niet te kijken in z'n hok, ik ben bang dat ie dood is Huilen

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 16:11

we hebben er twee

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 16:26

Ik heb 3 hangoordwergjes, Dommel, Molly en Sjors.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 17:26

ja ik heb er ook 1 dit is der mischien een beetje groot, een m'n kip staat er ook op maar anders moest ik helemaal die foto opnieuwe scannen dus dan zo maar Haha! :
Afbeelding

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 17:59

ik heb thuis 4 konijnen. 2 vlaamsche reuzen (pluisje en kruimeltje) en die hebben buiten een hok met een trapje waardoor ze zelf naar buiten de ren in kunnen, en dan heb ik nog een witte hangoor (moussi) en een konijntje waar ik het merk niet van weet (floepie) maar ze zijn allemaal even lief!! Lovers

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:08

Ireentjuh schreef:
Ik heb een konijn, een hele lieve van al 10 jaar oud..
maar toen ik net uit school kwam kwam hij niet uit z'n hokkie (hij heeft er een ren aan vast zitten) en normaal doet ie dat wel altijd, hij komt ook niet als ik hem roep.. maar ik durf niet te kijken in z'n hok, ik ben bang dat ie dood is Huilen

Oh jee, ik hoop voor je dat het niet zo is? Ik ken het, had ook ene heel ziek konijn en op een ochtend wist ik gewoon dat ze dood was..ben heel lang in bed blijven ligen.
Dat was Muis, een heel lief nijntje..Helemaal aan mij gehecht, als ze losliep kwam ze altijd naar me toe en ging tegen mijn been opstaan omdat ze op schoot wou. Een tijdje voordat muis ziek werd had ik een klein grijs konijntje erbij gekocht, Muffin. Een geval apart, heel 'moeilijk'konijn Haha! Altijd grommen, bijten en heel eenkennig. Heb inmiddels een heel goede band met haar en langzaam maar zeker begint de opvoeding effect te hebben, ze heeft sinds kort weer een klein vriendinnetje(niet zo klein meer eigenlijk), pebbles. Bruin met wit gevlekte hangoor, heel lief en vrolijk, heel brutaal en nergens bang voor. idd, iriitant!
Ze wonen met zijn tweetje in een heel grote ren achter in de tuin waar ze samen alles mollen!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:10

ik heb 5 konijnen en fok ermee!
de 1e kreeg ik 4 (mei 5) jaar geleden als jong bij een fokker (collega van me pa).
- Ze heet Delfie, en word in mei dus 5 jaar. Ben ongelovelijk wijs emt dr, op een gegeven moment, geloof toen ik dr 2 jaar had, kwam de dokter ermee aanzetten dat ze misschien weg moest, heb em tog tegen die vent zitten te schreeuwen Haha! toen zei die: nou misschien kan ze ook wel blijven Knipoog
- De 2e kwam toen delfie dode jongen kreeg en ik zo teleurgesteld was dat ik bij een fokker bij mij in de buurt een knijn had gekocht. Ik kreeg toen ook nog een drachtige voedster mee die ik mocht 'lenen' die zou met 2 weken jongen krijgen en die jongen mocht ik dan houden en 6 weken later moest de voedster weer trug.
Toen ik (een jaar??) later belde of ze te koop was (omdat ik dr zo'n schatje vond en een hok over had) maar ze was al 'weg' -> naar de slacht dus
Die voedster die naar de slacht is gebracht heete Bessie omdat ze zo dik was.
De voedster die ik gekocht heb heet Rabbi.
Rabbi is nu 3 jaar.
- de 3e kwam een jaar later toen Delfie dr jongen wel bleven leven, ze heet Della (vond dat de 1e 2 letters van dr moeder moesten komen). Met haar heb ik me 1e prijs gewonnen.
Is nu 2 jaar oud.
- de 4e en 5e zijn jongen van Della die Irene & Onno heten.
Onno heete eerst Anna maar toen ik er op de keuring achter kwam dat het een rammetje was en Ireen en On al 4 maanden bij elkaar inzaten Haha!
Ze zijn dit jaar geboren en dus ongeveer een half jaar oud.

De overige konijnen die ik gehad heb zijn:
- Snoopy (Rooky omdat Rabbi de meoder was dus de R), was net zoals Rabbi erg dominant in haar hokje maar Rabbi is buiten dr hokje erg lief maar deze neit bepaald Haha!
Op de keuring verkocht aan een beginnende fokker die mij nog een paar keer heeft gebeld over hoe het emt dr ging Lovers
- Bessie II, dochter van Bessie, is verkocht aan een kennis van me pa voor hun dochtertje, vor zover ik ehtw eet leeft ze nog steeds.
Ze hadden gezegd dat asl ik dr weer trug wou mocht ik dr weer ophalen, heb ook getwijfeld omdat ik dr zo miste, maar heb dr er tog laten blijven.

Nou dat waren me knijnen, ook al word Delfie aankomend jaar 5 jaar ze gaat weer gedekt worden omdat ik graag NOG een jong van dr wil.
Onno is te koop, die moet iig voordat delfie jongen krijgt weg (over half jaar).
dus liefhebbers??? Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:28

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Delfie

Afbeelding
Afbeelding
Rabbi, op beide foto's heeft ze die oortjes zo lief Lovers

Afbeelding
Afbeelding
Della, die laatste is zo lief, hihi, zo staan alle knijnen als ze me horen aankomen!!!!!!!! Lovers

Afbeelding
Onno aan het eten

Afbeelding
Onno & Irene
Onno links en Ireentje rechts

dat waren ze, heb geen foto van Irene alleen Verdrietig

-Maaike-

PS: het zijn Black and Tan's

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:39

Ik heb d'r 4
een dwerhangoor, in wildkleur; iejoor
een zwart baardkonijntje; Teigetje
twee "gewone"bruine dwergjes; naamloos en naamloos

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:59

2

een zwart dwegkonijn en een rus: Guus
Afbeelding

Koetie

Berichten: 272
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 20:11

Ik hebt er 1, een oranje, heet Billie. Is superskattig *LOL*

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 20:37

Wij hebben een zwart met wit hangoor konijntje, Koby.
M'n broertje is vorig jaar bij de laatste kwalificatiewedstrijd voor 't NK in Kootwijk naar Coby van Baalen gegaan om te vertellen dat ons konijn dezelfde naam heeft. Ze vond 't volgens mij wel grappig.

Lonnebol

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:23

Ik had en Franse dwerghangoor genaamd Flappie. Die is dood. Huilen Huilen
Haar dochter Vlekkie, een vullusbakkie is ook pas overleden. Verdrietig

Vroeger hadden we er 16, ze fokten als stieren, konijnenplaag..!! Haha! Haha!

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 15:02

Ik heb een madegasker kleurige hangoor genaamd: Hummie 4 jaar oud. Ik had een wit/zwarte hangoor genaamd Basje. Die is ongeveer al 4 jaar dood zij had 3 kleintjes gekregen genaamd: Junie (engels), snuutje, sientje. Helaas heb ik maandag te horen gekregen dat Snuutje dood is Huilen . Ik wil er graag nog een vlaamse reus bij.

Party!! Groetjes suzanne Party!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 15:13

waar laten julie die konijnen allemaal? Ik heb de mijne in een binnenhok zitten en daar past er maar 1 in (daarbij krijgen ze toch mot als ik er een bij zou zetten).