Hoeveel rijlessen na zakken van examen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Hoeveel rijlessen na zakken van examen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 09:50

Ik wil weer gaan bellen naar de rijschool, zodat ik binnenkort weer voor de derde keer examen kan doen. Tussen het eerste een tweede examen heb ik geen rijlessen genomen, omdat ik er van overtuigd was dat ik goed kon rijden Frusty
Nou vraag ik me af hoeveel rijlessen jij genomen hebt tussen de examens. Vermeld er ook even aub bij hoe lang de rijlessen duurde, hoeveel rijlessen je in totaal had genomen en in hoeveel keer je geslaagd was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 09:54

Eehm, bij mij duurde het een week of 2-3 heb toen ongeveer 1 keer per week gelest van 1 uur, en de laatste week, twee lessen van twee uur. Heb in totaal zo'n 30 uur les gehad. Maar dat was zo enorm lang, omdat ik eerst 18 uur gelest had, en toen een pauze had in m'n lessen van een maand of 3-4 waardoor ik alles weer kwijt was, en weer opnieuw moest beginnen. Dus vandaar zoveel lessen Bloos! Tweede keer ben ik gelijk geslaagd, eerste keer niet, door me te druk te maken over de examens.

Overleg het eens met je rijschool, en heel veel succes! Rijden moet je bijhouden, anders verlies je het Lachen Maar daar was je zelf nu ook wel achter Knipoog

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 10:03

Maya schreef:
Rijden moet je bijhouden, anders verlies je het Lachen Maar daar was je zelf nu ook wel achter Knipoog

Ik zal ook zeker met mijn rijschool overleggen, maar ik ben niet de rijkste!
Mijn laatste examen was in september 2003, dus ik ben er behoorlijk uit. Ik denk dat ik dan nog even moet doorsparen..................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:10

Auwtsj... dat is idd een enorm gat, ik weet niet hoelang je daarvoor gelest hebt? Maar ik vrees dat je weer flink wat lessen moet gaan nemen...

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 10:16

Tussen het eerste en tweede examen zaten twee weken. Daarvoor leste ik 1 รก 2 keer in de week.
Ik zat zelf te denken aan 6 lessen van 90 minuten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:19

Het is bijna een half jaar Scheve mond Ik weet het niet zo... je kan het allicht proberen, maar ik denk dat je meer lessen nodig hebt. Maar misschien zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen in de zaal?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:20

Ik ben er ook een tijdje tussenuit geweest en dat is idd niet bevordelijk voor je rijstijl. Ik denk dat ik bij elkaar wel 50 lessen heb gehad, maar ik ben toen wel in 1x geslaagd. Lachen

Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:23

Was net gezakt voordat ik op vakantie ging, was toen 5 weken weggeweest en heb daarna nog 3 lessen gehad en ben geslaagd Haha!

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 11:50

Ik zou tussen 2 examens gewoon elke week les blijven nemen.
Maar ik lees dat je al een poos niet meer hebt gereden?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 12:15

Ik ben twee weken terug gezakt. Maar heb besloten om tot mijn tweede examen (zal ca. een maand duren) 1 uur per week te blijven lessen. Ben bang dat als ik dat niet doe m'n examen nooit gaat lukken, liever nu een uurtje te veel les (en dus wat meer centjes kwijt) dan nog een keer zakken.
Daarbij kreeg ik mijn vorige les te horen dat de beheersing van de auto goed was, en ik het ook allemaal wel wist maar af en toe toch een kruispunt te snel naderde (waar ik ook op gezakt ben) dus dat het enige wat kon helpen oefenen was..... Tja, als ik dat hoor denk ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt door te blijven lessen.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:31

Ik heb met 2 examens en 35 lessen m'n rijbewijs gehaald. Na de eerste keer gezakt te zijn ben ik gelijk opnieuw examen aan gaan vragen, en zodra het bekend was wanneer dit zou zijn zou ik gebeld worden. Ik had dus 2 weken niks gedaan, en toen werd ik gebeld dat ik 2 weken later alweer examen mocht doen. Dus toen heb ik nog 2 lessen en 1 uurtje voorrijden gehad voor de tweede keer. Ik had lessen van 60 minuten Lachen

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:52

ik zou 1 uur in de week blijven lessen,gewoon om het gevoel een beetje erin te blijven houden

sucses trouwens!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:01

Ik moest wachten tot er weer plek was in die tijd ben ik gwoon gaan lessen elke week een uur.

Ik had het gwoon wel nodig om te blijven lessen voor me zelfvertrouwen.

gr

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:57

Ik ben maandag gezakt Boos! en neem nu nog 4 lessen van een uur (op aanraden van instructeur, als iemand gezakt is doen ze in princpe 4 tot 8 lessen)

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 00:25

Ik deed geloof ik 1 lesje tussendoor en vlak voor het examen zelf nog een uur.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:10

heeeel veel lessen voor mijn eerste examen (50 ofzo, was alles behalve een natuurtalent!) en tussen mijn eerste en tweede examen iets van 7 lessen in 9 weken (van 1 uur) gehad ofoz. In ieder geval regelmaat houden. Ik heb ook pas het idee dat ik pas heb leren rijden na mijn rijbewijs, en daar zijn heeeeel wat uurtjes overheen gegaan.

Het is duur, maar toch even doorbijten, want hoe langer je pauze duurt, hoe meer lessen je voor je 3e examen nodig hebt!

(kan je niet stiekem op een parkeerplaats met iemand gaan oefenen ofzo, dat scheelt ook weer een paar lessen! Lachen )

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:25

nadat ik gezakt was, gelijk opgegeven voor nieuw examen (2 mdn wachttijd) en tussendoor lessen, stuk of 8 dus nog gehad van 1,5 uur.