pup blijft binnen plassen, iemand tips?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:55

Sily schreef:
Al het medische uitgesloten?

In dat geval kan je hem eens met zijn neus er door heen halen, als je dat al niet geprobeert hebt.

Wanneer plast die in huis?
Als dit snachts is kan je een half uur na zijn laatste voerbeurt de waterbak weghalen, en daarna nog een wandeling maken.
Dus bv. 6 uur voeren, 7 uur water weghalen en 10 uur uitlaten, even simpel afgerond.

Als dit oevrdag is kan je het in ieder geval makkelijker voor jezelf maken door idd een rkant neer te leggen op een bepaalde plek en hem leren daar te plassen, niet ideaal, maar scheelt je wel een hoop gedoe door het huis heen.

Als die het overdag doet waar je bij bent goed in de gaten houden en meteen oppakken en naar buiten gooien als die gaat zitten.

Doet die het als je weg bent kan het ook nog een protest actie zijn.
Een supergroot flostouw of kluif kan dan misschien nog wat rust brengen?

Succes in ieder geval....zijn moeilijke dingen om eruit te krijgen.


Tja op het met de neus door het plasje halen krijg je altijd veel negatiefe reactie's.
Niets van aantrekken hoor, jij jou mening, zij hun mening.
Mijn honden zijn allemaal wel eens met de snoet door de plas geweest ( uiteraaard wel wanneer je het op heterdaad betrapt, uberhaupt straffen , ookal is het foei zeggen, bij een niet verse plas heeft geen nut ).
Mijn honden zijn er niks niet slechter van geworden, zijn allemaal hele vrolijke honden die absoluut niet bang voor de baas zijn.
En ze verstoppen hun piesjes ook echt niet hoor...

Vroeger, in de tijd van mijn opa, haalde bijna iedereen zijn hondje met de snoet door de pies, en ik heb dus nog nooit gehoord dat een hond daar slecht van word.

Let wel: ik bedoel eenmalig en niet bij een jonge pup!
Maar na een dikke 6 maand verwacht ik wel van mijn pup dat hij zindelijk is.
Mijn pup van nu 10 weken is natuurlijk ook nog niet zindelijk, en die word echt niet met de snoet door de pies gehaald...

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *



Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:04

Karin"]
[quote="Miep schreef:
Vroeger, in de tijd van mijn opa, haalde bijna iedereen zijn hondje met de snoet door de pies, en ik heb dus nog nooit gehoord dat een hond daar slecht van word.


Oh? Is dat zo? Deed bijna iedereen dat vroeger? Hmm... vroeger gebeurden wel meer dingen die we tegenwoordig niet meer zouden doen. Dit vind ik dus totaal geen argument.

Bij katten schijnt dit ook te helpen, zegt men. Nou, als mijn vader dat vroeger deed, dan werd ik laaiend, klein als ik was. Toen begreep ik al dat het totaal geen zin had. Zo'n beest kan toch de link niet leggen tussen een plas doen op de 'verkeerde' plaats en het feit dat-ie er vervolgens met zijn neus doorheen wordt gehaald? Verward

Bij de pup van mijn moeder ging het net zo als Maarten beschrijft: hond in de gaten houden en direct naar buiten doen als je het idee krijgt dat-ie moet plassen. En vervolgens uitgebreid belonen. En mocht het toch binnen eens misgaan: puppie had snel genoeg door dat-ie het dan op de krant moest doen.
[/quote]

en hoe weet je dan, als je het nog nooit zo gedaan hebt, dan het dier die link niet legt?

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:09

Kan ik hier wel een heel verhaal op gaan hangen, maar dat heeft toch weinig zin.
Ik heb mijn mening, en jullie denken daar anders over.
No big deal..

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:17

oke was ook geen goed argument, dat geef ik toe.
Maar het feit dat ik nog geen hond heb gezien die er slechter van word/werd, is dat dan geen goed argument?

Ik haal mijn honden echt niet constant met de snuit door de pies.
Maar mijn honden lopen hele dagen buiten ( in de echte winter zijn ze iets vaker binnen ) en als ze het dan presteren om binnen te gaan piesen, ja dan haal ik ze eenmalig met de snuit erdoor.
Ik ben het net zo goed met jullie eens dat je dat met een jonge pup niet doet, en 4 maand is dan idd nog te jong.
Maar sommige honden doen het na 8 a 10 maand nog.
een van mijn honden presteerde het om met 9 maanden nog binnen te piesen, nadat het al een dikke 2/3 maand goed ging. ( op enkele ongelukjes na ).
En niet 1 keer, niet 2 keer, maar wel 6 keer per dag.
Nadat een medisch mankement was uitgesloten heb ik hem er 1 keer met zn snuit doorgehaald.
En toen was het wel afgelopen.
En nu soms gaat het nog mis, als hij te druk met spelen is. ( is nu bijna 2 )
Dan haal ik hem er ook echt niet met de neus, dan is een foei voldoende.
Maar bang? Nee dat is hij absoluut niet.

Misschien dat ik inderdaad eerst een andere ervaring ermee moet hebben, voordat ik erin geloof dat die methode echt fout is.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:27

Maarten schreef:
Ok… dat is jouw manier, maar nu zou ik graag de wetenschappelijke verklaring willen zien waarom deze manier volgens jou zou werken bij een hond. Er kan wel van alles geroepen worden zoals ‘de hond wordt er niet slechter van’ maar ik zou het allemaal graag wat beter onderbouwd zien.

Jij als paraveterinair in opleiding zou toch eigenlijk wel wat kritischer naar dat soort zaken moeten kijken vind ik Knipoog


tja daar heb je wel gelijk in.
En eerlijk gezegd, heb ik geen wetenschappelijke verklaring, en kan het dus eigenlijk ook niet beter onderbouwen.

Dus waar het eigenlijk op neer komt is: Ik neem klakkeloos aan van mijn ouders dat het met de neus door de pies halen 'juist ' is.
Omdat ik mijn ouders dat heb zien doen, en nooit heb gezien dat het negatief kan werken.
Ik heb het alleen positief zien werken..

hmm..klinkt niet echt geweldig he? Clown

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:35

Maarten schreef:
Nee... niet echt *LOL*

Haha!

Denk dat je er beter aan doet om gewoon eens kritisch te zijn en je bepaalde dingen af gaat vragen over 'het hoe en waarom' Haha! Zoiets heet nu 'zelfontwikkeling'


Gelukkig ben ik nog maar 17 jaar en kan ik nog beginnen met 'zelfontwikkeling' Schijnheilig

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, Anoukjuuuhh, BLEXBot, Brenda66, Googlebot, Ilona__, Indy_Mouse_9, Jade91, joyce83, Lizzah, Pellelilly, Polarize, Renee1991, Shari_B, Touchem, vevina en 52 bezoekers