pup blijft binnen plassen, iemand tips?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:02

Miep schreef:
Vroeger, in de tijd van mijn opa, haalde bijna iedereen zijn hondje met de snoet door de pies, en ik heb dus nog nooit gehoord dat een hond daar slecht van word.


Oh? Is dat zo? Deed bijna iedereen dat vroeger? Hmm... vroeger gebeurden wel meer dingen die we tegenwoordig niet meer zouden doen. Dit vind ik dus totaal geen argument.

Bij katten schijnt dit ook te helpen, zegt men. Nou, als mijn vader dat vroeger deed, dan werd ik laaiend, klein als ik was. Toen begreep ik al dat het totaal geen zin had. Zo'n beest kan toch de link niet leggen tussen een plas doen op de 'verkeerde' plaats en het feit dat-ie er vervolgens met zijn neus doorheen wordt gehaald? Verward

Bij de pup van mijn moeder ging het net zo als Maarten beschrijft: hond in de gaten houden en direct naar buiten doen als je het idee krijgt dat-ie moet plassen. En vervolgens uitgebreid belonen. En mocht het toch binnen eens misgaan: puppie had snel genoeg door dat-ie het dan op de krant moest doen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:07

Om de reden die Maarten ook al beschreef. Kwestie van inleven in het dier, en het niet vanuit menselijk oogpunt te bekijken:

Maarten schreef:
Denk je nou werkelijk dat een hond het als een straf ziet om met zijn neus in zijn plas geduwd te worden? *LOL* Dacht het niet Een hond ervaart dat namelijk niet als vies. Kijk maar naar je eigen hond, deze maakt zijn geslachtsdelen ook schoon door te likken, denk je dat dat beetje urine op de vloer dan indruk op hem/haar zal maken?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:10

Jij mag die mening hebben, Miep. Maar kom dan wèl met betere argumenten dan 'in de tijd van mijn opa haalde bijna iedereen z'n hond met z'n neus door de pies'. Scheve mond

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: M_Vainqueur, YandexBot en 15 bezoekers