pup blijft binnen plassen, iemand tips?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

pup blijft binnen plassen, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 22:35

Zoals de titel al zegt... De hond wéét dat ze buiten moet plassen en als ze er aan denkt rammelt ze aan het kattenluikje dat ze naar buiten moet. Maar zeker 5x op een dag plast ze ook nog binnen. Perro is nu 4 maanden oud. We nemen haar 4x per dag een rondje mee en 1x per dag een grote wandeling. Ze kan op commando 'plassen' plassen.

Iemand tips??

Semper erit denique omnia



      iefke

      Berichten: 28837
      Geregistreerd: 28-08-03
      Woonplaats: Tilburg e.o.

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 10:10

      Odin"]
      [quote="Sily"][quote="Billy schreef:
      Neus doorheen halen ios het belachelijkste advies ooit. Heeft jouw moeder je ook zo zindelijk gemaakt?


      Zulke reacties had ik al van sommige mensen verwacht, en toch wordt die methode gebruikt.
      Ieder zijn eigen menig daarover.

      En een paar ongelukjes mag, maar als het elke dag 5 keer is en er is niets medisch aan de hand kan het geen kwaad, gaat de hond ook niet dood van.
      [/quote]

      NOOIT je pup met zijn neus door het plasje heen halen! De hond begrijpt echt niet wat wij ermee bedoelen, je hebt hem namelijk niet op heterdaad betrapt en een jonge hond (of een volwassen) kan de link tussen het plasje en jouw actie echt niet leggen!

      Het enige wat je met dit soort acties bereikt, is dat je hond angstig voor je wordt en helemaal niet meer snapt wat je bedoelt! Als je pech hebt (en ik ken gevallen zat waar deze actie tot dit resultaat geleid heeft) krijg je een hond die niet meer buiten wil plassen maar het binnen stiekum gaat doen, bijvoorbeeld in een hoekje dat onzichtbaar is voor de baas, of ergens achter of zo!

      De beste tip is en blijft: negeer het ongewenste gedrag, dus niet boos worden naderhand als je een plasje vindt. Dweil het gewoon op en reageer helemaal niet negatief als je dit doet. Desnoods ervoor zorgen dat je hond niet in dezelfde ruimte is als jij als je het plasje opruimt. Als je namelijk met je lichaamstaal laat zien dat je boos bent, wordt je hond hierdoor ook onzeker.

      Ga er maar vanuit dat je pup geen plasje doet om jouw te pesten, dit soort gevoelens kennen dieren niet! Waarschijnlijk is het toch nodig om je hondje vaker uit te laten voorlopig. Dus na het slapen, na het spelen en na het eten even uitlaten. En wat je al doet, het commando "plassen" gebruiken is ook prima.
      [/quote]

      Odin, dank je wel. Dit is een theorie die we zelf ook hanteren. Het was een vraag omdat ik op dat moment mijn twijfels had of 't gewoon was dat een 4 maanden oude pup nog ongelukjes heeft.

      Sily, met jouw mening ben ik het absoluut niet eens. Ik vind het niet slim om op die manier een probleem op te lossen. Naar mijn idee krijg je er dan alleen maar problemen bij.

      Semper erit denique omnia


          iefke

          Berichten: 28837
          Geregistreerd: 28-08-03
          Woonplaats: Tilburg e.o.

          Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 15:09

          Dank voor de mooie en bruikbare reacties...

          Semper erit denique omnia



              Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

              Wie is er online

              Gebruikers op dit forum: DotBot, Jaydee_WP, YandexBot en 24 bezoekers