2 schoonzussen zwanger....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

2 schoonzussen zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 11:23

er staat me wat te wachten en soms kijk ik er best tegenop hoor. Mijn beide schoonzusjes zijn zwanger. Let op: overige familieleden zullen me straks gaan vragen "en wanneer jij?!" Misselijk Waarop ik zal moeten uitleggen dat ik niet wil, zal hun bek weer opvallen, zal ik weer verantwoording moeten afleggen voor mijn keuze etc.

Ik gun mijn schoonzusjes hun kinderen hoor. Maar waar ik ook bang voor ben, is dat er bij familiebijeenkomsten straks alle aandacht weer naar de kinderen uit zullen gaan, dat ik straks weer niet mee kan (lees mag) praten want ik kan het immers niet weten, dat al mijn problemen van mindere orde zijn (als ik bijvoorbeeld bijzorgd zou zijn om een van mijn paarden of hond)....

Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen hoor....

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 11:26

Nee, ik peer hem wel voor die tijd, mocht het zover komen.....

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 12:45

fsoudan"]
Duidelijk maken waarom niet en ook je gevoelens uitleggen die je nu hebt... Hun kunnen niet weten hoe jij hier tegen over staat....

Succes iig Knipoog
[/quote]
zoiets kun je niet echt duidelijk maken. Je kunt het wel uitleggen maar snappen zullen ze het niet echt. Als ze het maar accepteren, dat is voor mij voldoende. Mijn schoonzusjes accepteren het ook van mij en laten mij er in, dat wel.

[quote="Dees schreef:
Tik tik tik tik....

Heb je er echt nog geen last van, Desiree ? Schijnheilig

geen last van jeuk aan mijn baarmoeder nee. Ik word dit jaar 34, het is er nooit geweest, het zal ook wel niet meer komen ook. En als het straks komt, dan zal het wel te laat zijn. Dan hoeft het niet meer.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 13:18

Respectloos is dat he? Je wordt gewoon niet op je woord geloofd!

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 13:41

runningkawa"]
Idd, als je zegt dat e al genoeg mensen rondlopen is dat geen reden..
[/quote]
dat is inderdaad een van mijn argumenten (ik heb er meerdere).
[quote="runningkawa"]
Je krijgt gewoon toch te horen dat je nog wel veranderd.
[/quote]
DAt bedoelde ik ja. Ik erger me daar kapot aan. Hoelang blijven ze dat nog volhouden, tot mijn 80e?! Scheve mond
[quote="runningkawa"]
Of dat als je later oud bent je spijt hebt want dan komen je (klein)kinderen niet op bezoek en ben je eenzaam Verward .
[/quote]
Dan zeg ik dat dit geen garantie is. Kinderen komen de ouders vaak niet opzoeken, en heel vaak gaan ze ergens wonen ver weg, vanwege het werk. Hoeveel wonen er zelfs niet in het buitenland of in aan ander wereld deel? Is dus geen garantie tegen eenzaamheid. Je zult het zelf moeten oplossen en niet afhankelijk moeten zijn. Het enige dat wat mij betreft een kink in de kabel kan gooien is een slechte gezondheid waardoor je gebonden bent aan je plek.
[quote="runningkawa schreef:
Als ik dan zeg dat er genoeg andere invuling aan een leven is kan dat niet.
En als je zegt dat je kinderen misschien wel met de 14 het huis uitvechten en je ze nooit meer ziet, worden ze helemaal taai.

nee, mensen die een kinderwens hebben, zullen nooit begrijpen dat er mensen zijn die dat absoluut niet willen.

Ze moeten het niet idealiseren, want dan houden ze niet alleen jou voor de gek, maar ook zichzelf. En dat weten ze wel hoor, en anders komen ze er wel achter!

Ik denk ook dat de beginjaren het moeilijkste voor mij zullen zijn, als mijn neefjes/nichtjes nog naar de lagere school gaan. Maar als ze zelfstandiger worden, pubers, lastig etc, dan zal het denk ik een hoop veranderen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 14:02

Maar stel dat als ik straks een zieke hond of paard heb, dan zit ik daar geweldig over in. Want zo ben ik nu eenmaal. Waar ik bang voor ben, is dat ik te horen krijg dat ik me niet zo druk moet maken, omdat een kind veel erger is, of iets dergelijks. Dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 14:23

Oscar"]
En straks natuurlijk de verhalen...... echt alles valt in het niet bij de grappige en emotionele verhalen over de koters, en jouw verhalen en bezigheden zijn maar peanuts als je het vergelijkt met de wondere wereld van het kind.
Ik wens je oprecht veel sterkte Ach gut
[/quote]
Nou, dat is nu dus precies waar ik zo tegenop kijk.

[quote="Manon 2"]
Zijn het de eerste?
[/quote]
Yep.

[quote="lis schreef:
Er zijn moeders die leven voor hun kroost, maar ik maak ze niet veel mee. Ik ken er sowieso weinig, maar de moeders waar ik contact mee heb vinden allemaal hun paarden, andere dieren, werk en sociale leven even belangrijk. Ik ook, ik kan me ook heel goed indenken dat iemand geen kinderen wil.
Ik denk (hoop) dat die zeikerds eerder uitzondering zijn, dan regel.

die ken ik hier ook, via de paarden uiteraard. maar ik ga nu verhuizen naar een omgeving, landelijk, erg katholiek, waar mensen allemaal als vanzelfsprekend trouwen en kinderen krijgen. De vrouwen werken er wel buitenshuis, dat wel, maar daar is alles mee gezegd hoor. Op feesten gaan mannen en vrouwen apart zitten, de vrouwen staan op om voor de gasten te zorgen en in de keuken. de mannen blijven er zitten.

Je snapt wel dat de vrouwen daar nogal "kindgericht" zijn, terwijl de mannen ook nog buitenshuis hobbies hebben....

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 15:46

petraaken schreef:
Ha, dat heb ik dus met wanneer ze aan mij vragen "en wanneer zal jij eens een lief hebben of trouwen?"

O, die tijd heb ik ook gehad! Zo iets belachelijks. Ik zei dan "HALLO, kijk eens om je heen! moet ik DAARop verliefd worden?!" Als ze goed om zich heen keken dan snapten ze wel dat er ook niet veel soeps rondliep waarop ik verliefd kon worden. Dat veranderde toen ik kwam te werken op de Technische universiteit. Daar lopen wel leuke jongens rond.

MAar dat mensen het toch zo vanzelfsprekend vinden dat "op elk potje een dekseltje past". ZELFS als dat zo is (en dan bedoel ik ZONDER het dekseltje te forceren zodat het past), wie zegt dan, dat dat potje ook z'n dekseltje tegen zal komen? dat is namelijk niet voor iedereen weggelegd helaas. Het is toch zo kortzichtig allemaal he.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 01-03-04 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 15:48

en ik zit liever bij de mannen dan de vrouwen. Want waar die vrouwen over praten, dat gaat helemaal nergens over! Als je mannen en vrouwen apart zet, krijg je heel eenzijdige gespreksstof. Helemaal niet leuk.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 15:51

dat is dus bij mij ook zo, dat mijn paarden en mijn hondje mijn kinderen zijn. Als het ze niet goed gaat, gaat het met mij ook slecht. En die mensen zien dat vaak niet in he, alleen maar omdat ze kinderen hebben.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 16:04

Prisca"]
Niet alleen daarom Desiree ze snappen niet hoe gek en belangrijk een dier voor je kan zijn. Jari is echt me maatje gaat overal mee en vind het heerlijk. Ze hoort bij me we zijn een sommige hebben dat met een kind of man en ik met me hond.
[/quote]

Jij hebt duidelijk hetzelfde met jouw hond als ik met polleke. Ook mijn maatje, gaat ook overal met mij mee naartoe.

[quote="runningkawa schreef:
Maar Desiree, dat is toch anders, dat snap je toch wel.
Je kunt je eigen barende kind toch niet vergelijken met een dier, tssssk


Mannen baren toch ook geen kind. Zouden die er dan ook een mindere band mee hebben?! (in mijn hart zeg ik overigens wel "ja", want vrouwen hebben over het algemeen wel meer voor hun kinderen over).

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 17:10

Renske20 schreef:
als ik dan zeg dat ik absoluut GEEN kidneren wil, kijken ze elkaar aan, lachen even en zeggen dan, ach dat komt nog wel!!

uhhm, nee! dat komt dus niet
en dan blijven ze volhouden dat hun dat vroeger ook zeiden en dat ze zo blij zijn dat ze 2/3/4/nogmeer(ja allemaal grote gezinnen in de familie) kinderen hebben, als ik dan zeg dat ik wil kunnen gaan&staan waar ik wil, zonder rekening te houden met een kind, dat ik absoluut niet zit te wachten op die eerste 2/3 jaren want dan heb je absoluut nog nix aan je kindje, dan zeggen ze ja wacht maar jij krijgt ook nog wel moedergevoelens

dat ik dan daarna met mn jonge neefjes en nichtjes in de weer ben, die willen altijd met mij spelen, naar de paardjes, mn haren vlechten etc etc zeggen ze, kijk, jij bent echt iemand die later veel kinderen krijgt

en dan zucht ik maar een keer en zeg ik nog 1x dat ik andermans kinderen leuk vind, maar niet die verantwoording van eigen kinderen wil, en dat ik mn vrijheid wil houden!

maar ze geloven het gewoon niet!blijven zeggen dat dat nog wel komt


gelukkig is de oudere broer van mn vriend(hij 34 vriendin 30) ook kinderloos, dus van de kant van mn vriend zn familie is er gelukkig geen gezeur over kinderen Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!


Boos!
HEb je het weer! ZO RESPECTLOOS!!!!!!!!!!

ja maar die oudere broer is een man he. die mogen de wens hebben om kinderloos te zijn. bij vrouwen ligt dat anders....

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 17:18

hahahahahahaha! FOEI prisca!

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 17:25

Renske20 schreef:
dan wordt er dus ook nog weleens door een paar tantes(van mn moeder's familie) gezegd, ja leuk dat je nu zo paardrijd enzo, maar ja daar stop je zeker wel mee he, tegen de tijd dat de kindjes komen
*

O NEE! IK VAL GEWOON VAN MIJN STOEL! Wat een kortzichtigheid ten top!

Trouwens, ik vind het aso om in deze overvolle drukke maatschappij zoveel kinderen te krijgen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 17:30

het is waar wat je zegt. Ik zie ze ook veel onder paardenmensen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 17:33

Prisca"]
[
Schijnheilig Mhh doet me aan een ander topic van Desiree denken Schijnheilig .
[/quote]

http://www.geocities.com/child_shelter/

Tomtiedomtiedom..... Schijnheilig

[quote="Renske20 schreef:
maar het was dus geen grapje, dodleuk werd me verteld dat hun ook hobby's etc hadden opgegeven om moeder te worden

Hoe bestaat het, werkelijk! Ik val nogmaals van mijn stoel! Ik ken zat vrouwen, wiens leven niet stopt hoor, bij het krijgen van kinderen! gelukkig zijn niet alle moeders zo. (zie eerdere reactie Lis).

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 17:48

hahahaha! en en en> hoe reageerden ze daarop?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 18:07

Zep schreef:
Ik zou het positief opvatten. Als je zussen koters hebben hoef jij tenminste niet meer aan de "verplichting" te voldoen. Je ouders hebben nu hun kleinkinderen dus ze mogen niet meer zeuren Haha!

Verder zou ik het niet zo hard afkappen als ze je naar kinderen vragen. Gewoon lekker vaag blijven en iets zeggen in de trant van dat je nog wel ziet of het er ooit nog van komt. (heb je wel een vent dan? Geen vent hebben is ook een erg goed excuus natuurlijk. Haha!)


Nou, mijn vriend heeft 2 broers en het zijn hun vrouwen die zwanger zijn. Zij weten inmiddels datik niet meer hoef, maar zijn familie zijn nogal van kinderen krijgen. MAar als ze er naar vragen zal ik toch zeer beslist "nee" zeggen. Het is zoals het is, en ik ga er niet om heen draaien.

Paardengek, sja, ben ik ook. Hyper!

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 23:24

Kayla"]
[quote="Desiree"]Dat veranderde toen ik kwam te werken op de Technische universiteit. Daar lopen wel leuke jongens rond.
[/quote]\

Huh, ik zit zelf ook op de techniek faculteit en het is echt nog dramatischer dan bij rechten, de een nog fouter en lelijker dan de ander Scheve mond .
.
[/quote]
Ja ho even, ik zit WEL op de faculteit Bouwkunde he! Daar lopen de normaalste rond. MAar owee als je gaat kijken bij wiskunde! daar lopen echt enorme sukkels rond! Of bij chemie!
[quote="Kayla schreef:
[
Maar goed on-topic:
Ja ik snap je probleem en het lijkt me ook zwaar irritant. Ik wil ook geen kinderen (en een het middagje IKEA vandaag heeft dat alleen maar weer versterkt) en je krijgt soms nogal rare reacties van mensen, ze begrijpen het vaak niet.
[/quote]

om nog een keer bevestigiging ge krijgen, ga eens een kijkje nemen bij de mac donalds! af en toe breek je er je nek over de buggy's! Non de knetter!

DAt argument van Arwen Lune is trouwens ook een van mijn argumenten: naast mijn vrijheid ben ik erg gesteld op rust. (ik lijk wel een oud wijf!). Ik wil niet te veel herrie om mij heen, luister graag naar de rust, natuur, vogels, haat de herrie van verkeer of het gegil van kinderen, hun drukke geren, ze continu in de gaten moeten houden, etc. Ik hou gewoon niet van drukte.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 23:38

Ach, die drama op die faculteiten heeft ook z'n charme: je kijkt er werkelijk je ogen uit. Je ziet figuren die zo uit een film komen waarvan je dacht "zo erg, dat bestaat niet", om tot de conclusie te komen dat ze wel degelijk bestaan! Het is net funnyfarm! Haha!

Zenden jullie ook altijd zo'n vernietigende blik naar een luid blerend kind in de winkel?
Helaas is de mac voor mij niet veilig: het is er te lekker, en te vet.....

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 23:58

Oh, daar heb ik ook wel zin in! ik wil een grote en een kleine friet met 3x mayo en een milkshake. Verder hoef ik niets. En dan gaan we eens rondkijken hoe die ouders aan het knoeien zijn met hun koters.....

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 00:01

Lielle schreef:
nee joh, dat is juist leuk. Lekker vuil kijken en een voetje uitsteken Extreme duivel

ach, dat vind ik toch wel zielig. Ik zou liever de ouders een beetje jennen. Vind ik veel leuker. zij maken toch de meeste fouten. In hun houding naar kindervrijen toe, in de opvoeding van de kinderen waar wij ook van te lijden hebben, etc.

ben jij er altijd de woensdag 6 uur in veldhoven?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 00:08

Kayla"]
Jemig Desiree, 1 kleine friet met 3 saus? Bloos!
[/quote]
Lezen: [quote="Desiree"]
ik wil een grote en een kleine friet met 3x mayo
[/quote]
ahum...... er komt nog iets bij he, bij die kleine friet en 3 mayo's.... Scheve mond[quote="MarianneR schreef:
Misschien komt dat bij jou ook wel Desiree, misschien gedragen ze zich wel geweldig als jij erbij bent Haha! . Ik hoop het in ieder geval voor je!!!

Och, over die kindjes maak ik me niet zo druk hoor, maar meer over hun moeders eigenlijk. Hoe ze mogelijk zullen veranderen (niet verder meer kunnen denken dan "kind", zelfs als het om mij gaat).
Laatst bijgewerkt door Desiree op 02-03-04 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 00:11

ben lang niet meer bij de mac geweest. en het heeft niet geholpen, heb nog altijd een dikke kont....

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 00:12

Lielle schreef:
[We gaan zo trouwens wel vreselijk off-topic. Desiree, heb je wel leuke schoonzussen?
[/quote]

Ja dat wel, absoluut! MAar vrouwen VOOR kinderen en vrouwen erNA, dat kan een wereld van verschil zijn he. Vooral mijn ene schoonzus komt uit een beetje een behouden omgeving, je weet wel, bij feestje mannen en vrouwen apart, alle vrouwen trouwen en krijgen kinderen, het gaat ook alleen maar over kinderen....
Zo is ze nu niet. MAar ik ben bang dat ze wel zo wordt. MAar zoals iemand al eerder zei, misschien maak ik me wel druk om niks. Misschien dat het mee valt.

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, aliida, anji, Ashleytjuhh, Bowo, CupCakes_, fohadie, GrapeshotBot, MayoNeighs, Roosch, Shenavallie, SjakieXX, Talindos, Verara, Winged, xAlice, Zil en 132 bezoekers