we zijn een goede vriendin kwijt uit ons leven!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
drachtenboy

Berichten: 182
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: arnhem

we zijn een goede vriendin kwijt uit ons leven!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 17:07

gister avond rond half 9 kreegen we een telefoon van een vriend van ons.
we schroken ons dood met wat voor slecht nieuws hij had zijn vrouw had zelf moord geplecht. we wisten even niks te zegen we waren er stil van met het idee dat ze drie wekken terug nog hier was om ons nieuwe huis te zien en toen ging het al niet zo goed met haar ze had onslag gekreegen van haar werk en om dat zij 37 was zat ze er wel over in en ze woonde in duitsland waar ze het al niet naar de zin had en geen kinderen. het zat haar niet mee.
maar hoe ze het gedaan heeft schroken we wel van Bloos!
ze is voor een trein gesprongen en dat kunnen we ons niet voorstelen ze gaat voor een mier en een spin op de loop. en dan toch zelf moord en voor een trein springen dat kan ik niet bevaten.
maar lieve Monique we denken aan je.
veel liefs klaas
Laatst bijgewerkt door drachtenboy op 26-02-04 17:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:09

ookal z'n droevig bericht... waar gaat het heen met de mensheid... Heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies!!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:14

Zelfmoord is het lafste dat je kunt doen. Je laat anderen lekker (letterlijk en figuurlijk) met de rotzooi achter. Zelf voel je niets meer en je bekommert je niet om wat andere mensen voelen. Zo in en in treurig! Maar ja... voor mensen die ermee te maken hebben is het gewoon verschrikkelijk kl*te.... Veel sterkte met t verlies iig...

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:17

heel veel sterkte met dit verlies!!

drachtenboy

Berichten: 182
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 17:29

Amberto schreef:
Zelfmoord is het lafste dat je kunt doen. Je laat anderen lekker (letterlijk en figuurlijk) met de rotzooi achter. Zelf voel je niets meer en je bekommert je niet om wat andere mensen voelen. Zo in en in treurig! Maar ja... voor mensen die ermee te maken hebben is het gewoon verschrikkelijk kl*te.... Veel sterkte met t verlies iig...

ja dat klopt ben ik ook met je eens maar er spelde zo veel voorde maar toch kan ik het nog steets niet bergrijpen dat zij het heeft gedaan Huilen

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:32

heel erg veel sterkte ermee!

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:35

Amberto schreef:
Zelfmoord is het lafste dat je kunt doen. Je laat anderen lekker (letterlijk en figuurlijk) met de rotzooi achter.



Ik vind het helemaal niet laf.
Als iemand zó in de knoop zit met zichzelf, dan kún je toch als buitenstaander niet verwachten dat diegene er toch nog bij stilstaat en even rekening met een ander gaat houden????
Als iemand een uitweg zoekt en alleen maar die uitweg ziet... Als iemand die keuze maakt dan moet je dat accpeteren imo, hoe moeilijk dat misschien ook is. Het was de keuze van die persoon, en die is nu vrij, vrij van alle zorgen en leed. En om te zeggen dat je dan anderen met de rotzooi laat zitten, is wel heel kort door de bocht. Die persoon, die het al zo zwaar had, moet dan omwille van een ander maar doorgaan met lijden??? Dat kún je niet van iemand verwachten. Maar goed dat is mijn mening.

Verder wil ik je heel veel sterkte wensen met het verlies van Monique, Drachtenboy.

drachtenboy

Berichten: 182
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 17:42

Verder wil ik je heel veel sterkte wensen met het verlies van Monique, Drachtenboy.[/quote]

dankje.
zaterdag gaan we naar nijmegen toe om afscheid van haar te nemen.
heb nu net een bloem stuk voor de laten maaken met een mooie lint er aan de verkooper vroeg wat voor een tex ik er op wou!!!
en ik wist het gewoon weg niet wat ik er op moest zeten kon er even niet op komen Verward

drachtenboy

Berichten: 182
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 17:43

maar het is toch goed gekomen. de verkooper heeft even geholpen want ik wist het zelf even niet meer.

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:45

Heel veel sterkte.. Ik moet morgen ook afscheid van een vriendin nemen..

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:46

Zelfmoord op zich is niet laf, maar de manier waarop wel.

Voor een trein springen, van een flat afspringen, je ophangen etc, dat vind ik echt erg: dan zadel je mensen op met het opruimen van alle stukjes van je lichaam, dat doe je iemand niet aan...

Wat bezielt mensen toch om zoiets te doen, dat begrijp ik niet.

drachtenboy

Berichten: 182
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 17:46

LoveJess schreef:
Heel veel sterkte.. Ik moet morgen ook afscheid van een vriendin nemen..

dankje jij ook heel veel sterkte morgen Verdrietig

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:47

Heel veel sterkte met het verlies,
een goede vriendin van mij heeft van de week ook een crematie gehad van een vriendin die voor de trein is gesprongen.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:00

Gecondoleerd... En heel veel sterkte ermee....

drachtenboy

Berichten: 182
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 18:02

curly2day schreef:
Heel veel sterkte met het verlies,
een goede vriendin van mij heeft van de week ook een crematie gehad van een vriendin die voor de trein is gesprongen.

dankje. word er stil van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:05

Amberto schreef:
Zelfmoord is het lafste dat je kunt doen. Je laat anderen lekker (letterlijk en figuurlijk) met de rotzooi achter. Zelf voel je niets meer en je bekommert je niet om wat andere mensen voelen. Zo in en in treurig! Maar ja... voor mensen die ermee te maken hebben is het gewoon verschrikkelijk kl*te.... Veel sterkte met t verlies iig...

En als je dan problemen hebt waar niemand iets van af weet? Alleen jijzelf?
Ik vind dat je het wel een beetje overdrijft.
Zulke mensen hebben er echt heel lang over nagedacht. Ik vind niet dat je kunt zeggen dat het laf is. Je weet immers niet of ze overal wel vanaf zijn.. Scheve mond

drachtenboy

Berichten: 182
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 18:36

Sammm"]
[quote="Amberto schreef:
Zelfmoord is het lafste dat je kunt doen. Je laat anderen lekker (letterlijk en figuurlijk) met de rotzooi achter. Zelf voel je niets meer en je bekommert je niet om wat andere mensen voelen. Zo in en in treurig! Maar ja... voor mensen die ermee te maken hebben is het gewoon verschrikkelijk kl*te.... Veel sterkte met t verlies iig...

En als je dan problemen hebt waar niemand iets van af weet? Alleen jijzelf?
Ik vind dat je het wel een beetje overdrijft.
Zulke mensen hebben er echt heel lang over nagedacht. Ik vind niet dat je kunt zeggen dat het laf is. Je weet immers niet of ze overal wel vanaf zijn.. Scheve mond
[/quote]
dankje.
liefs klaas

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:39

*volcano*"]
[quote="Amberto schreef:
Zelfmoord is het lafste dat je kunt doen. Je laat anderen lekker (letterlijk en figuurlijk) met de rotzooi achter.



Ik vind het helemaal niet laf.
Als iemand zó in de knoop zit met zichzelf, dan kún je toch als buitenstaander niet verwachten dat diegene er toch nog bij stilstaat en even rekening met een ander gaat houden????
Als iemand een uitweg zoekt en alleen maar die uitweg ziet... Als iemand die keuze maakt dan moet je dat accpeteren imo, hoe moeilijk dat misschien ook is. Het was de keuze van die persoon, en die is nu vrij, vrij van alle zorgen en leed. En om te zeggen dat je dan anderen met de rotzooi laat zitten, is wel heel kort door de bocht. Die persoon, die het al zo zwaar had, moet dan omwille van een ander maar doorgaan met lijden??? Dat kún je niet van iemand verwachten. Maar goed dat is mijn mening.

Verder wil ik je heel veel sterkte wensen met het verlies van Monique, Drachtenboy.
[/quote]

Hoe moeilijk het ook is voor de nabestaanden, je moet de keuze van de persoon om uit het leven te stappen respecteren. Laf is het zeker niet. Ik heb helaas meerdere mensen gekend die zelfmoord hebben gepleegd en het is een rotsituatie voor de achterblijvers. Het enige wat je kan doen is bedenken dat de persoon in kwestie nu de rust heeft waar ze naar verlangde.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:45

Gecondoleerd en heel veel sterkte.
Toen ik hoorde dat een collega zelfmoord had gepleegd, sta je machteloos en vol ongeloof. Duurde ook ff voordat het bij me doordrong.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:58

Ik vind het ook zeker niet laf!!!
Mijn oom kon het ook niet meer aan, vreselijk natuurlijk en dan te bedenken dat als je het had geweten... maar je kan iemand niet laf noemen omdat ie niet door wil leven voor een ander! Als iemand dood wil, echt dood wil, en niemand doet er iets aan, zeggen dat je door moet, je niet moet aanstellen, dan is toch haast de enige oplossing om het zelf te doen.
Niemand die zelfmoord pleegt is gelukkig met het leven dat ie heeft, als er geen enkele mogelijkheid lijkt om daaruit te stappen krijg je zoiets. En dan kan heel de wereld het laf vinden, je leeft voor jezelf en niet voor een ander!


Heel veel sterkte met het verlies! Het is niet makkelijk te accepteren, maar zorg dat je het goed verwerkt Scheve mond

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:06

Ik vind het niet laf want er is heel veel lef voor nodig naar mijn idee. Zelfmoord is soms het enige wat mensen als lichtpuntje zien, weg van de problemen, klaar hier op aarde, alle rottigheid achter je latend. Sommige mensen zoeken zelfs een speciale plek uit om hun laatste adem uit te blazen. Het is heel naar voor de nabestaanden maar de persoon waar het omgaat zit misschien wel al het hele leven in de narigheid. De weg er naar toe is echt niet makkelijk geweest voor de persoon in kwestie. Heel veel sterkte met dit verlies.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:09

Sjonge, wat verschrikkelijk.
Ik wens je heel veel sterkte met dit grote verlies.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:10

Gecondoleerd.
Veel sterkte de komende tijd

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:25

Amberto schreef:
Zelfmoord is het lafste dat je kunt doen. Je laat anderen lekker (letterlijk en figuurlijk) met de rotzooi achter.


Huilen De persoon in kwestie is er zelf meestal nog beroerder aan toe dan alle rotzooi die overblijft Huilen

Sorry maar ik vind dit een walgelijke reactie....

Sterkte maar.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:27

wat een rotbericht en hoe dat is echt niet fijn om te horen
ik begrijp trouwens heel goed hoe je je voelt met het idee dat iemand dood is door zelfmoord