opleiding diermanagement v. Hall instituut

Moderators: Leo, Dani, Muurp, Murthul

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:13

Maarten schreef:
Manager van mensen die zich bezighouden met non-productie dieren (dierentuindieren, huisdieren, proefdieren, dieren in een wildlife-reservaat)
Etholoog (gedrag-observatie van dieren)
educatie-medewerker in een dierentuin
diervoedingsmedewerker (samenstellen en ontwikkeling van voeders voor non-productiedieren)
Marketingmedewerker (vertegenwoordiger voor diervoederfabrikant)

Of tenminste, dat willen ze je doen geloven in de brochures. De werkelijkheid leert ons dat je met de opleiding Diermanagement bijzonder weinig kan. Het is geen volwaardige managementopleiding, dus ook buiten de diersector zal het moeilijk worden een dergelijke baan op hbo niveau te vinden/krijgen.
Van de 10 mensen die afstuderen, komt er met een beetje mazzel 1 in DE sector terecht. Ik heb de studie in '96 afgerond, ben dus een van de eerste lichting. In de 12 jaar dat de studie nu bestaat is de arbeidsmarkt niet breder geworden, en is de kwaliteit van het onderwijs er sterk op achteruit gegaan. Je kan er van op aan, dat je -ZEKER als je niet precies weet wat je wilt bereiken met de studie- na Diermanagement aan vervolgopleidingen vastzit.

Ga wat anders doen, ik wilde dat ik dat ook had gedaan...

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:40

Kyra, we hebben het al uitgebreid besproken, ons Van Hall verleden Haha!

Maar heb jij niet gemerkt dat je niet voor vol wordt aangezien tijdens sollicitaties? Al staat er nog zo 'HBO' voor de titel; het woord DIER deed menig P&O medewerker de wenkbrauwen fronsen...

Maar ik ben het dus helemaal met je eens dat je heel goed moet weten wat je wilt bereiken met de opleiding, voordat je ermee begint. En het liefst dus concreet; als je aan het werk wil als manager in een dierentuin, heel leuk en aardig, maar de kans is heel klein dat DAT gaat lukken.
Laatst bijgewerkt door Yokie op 24-02-04 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:07

Inderdaad. Maar de grote tip van ons Diermanagers aan jou, Apollo, is echt: weet wat je wilt en gebruik de studie ervoor. Weet je het niet? Verder kijken. Er zijn echt genoeg leuke en nuttige alternatieven!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:28

Kyra schreef:
Maar waar hier denk ik even geen rekeing mee gehouden wordt is dat Yokie en Maarten beide al in het begin toen de opleiding net van start ging zijn begonnen. Ik mag hopen dat ze op het vanhall dus wel verder gegroeid zijn...hmmm alhoewel, misschien verwacht ik nu iets te veel? Haha!

Leuk geprobeerd, maar als ik jouw eigen verhalen goed heb gelezen... Verwacht je inderdaad teveel Knipoog
Sterker nog, ik ken wel meer verhalen die het tegendeel bewijzen; kwalitatief is de opleiding er alleen maar slechter op geworden. Heeft ook te maken met het Van Hall als geheel hoor, het ligt niet alleen aan de opleiding DM.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:31

Rensje schreef:
ja klopt, dat idee had ik zelf ook al...Aleen ik heb vwo gedaan..en dan heb ik het gevoel dat ik dat een beetje vergooid heb, maarja, aan de andere kant..als ik het echt graag wil...
hmmm dit is lastiggg

Dat is dit soort zaken altijd Knipoog

Je kan er altijd nog mee beginnen; vorm je eigen mening.

Maar ik zou vandaag de dag toch echt kiezen voor een universitaire studie (zeker als je vwo hebt). Heb je wel eens gekeken wat de mogelijkheden aan de Universiteit in Wageningen, of de Hogeschool Larenstein zijn? Groene studies te over, vanuit daar kan je altijd nog bedenken wat je wilt gaan doen met welke dieren.

Denk ik?

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:48

Apollo schreef:
hmmmzz...volgens mij ga ik toch van deze opleidingt afzien...ik weet namelijk helemaal niet precies wat ik wil! ik wil het liefst een hbo-opleiding..en met dieren werken vind ik leuk, maar hoeft niet perse...ik weet het nu echt niet mee!!!!

Vraag verder rond, bekijk vele opleidingen en vergelijk de mogelijkheden. Orienteer je. Maarten heeft ook al goede opties aangedragen, bijvoorbeeld. Maar ook daarnaast zijn er zoveel andere leuke studies. En wat zegt je familie hierover? Of je decaan?
Kijk, uiteindelijk is het je eigen keuze en wie zijn wij hier op bokt om jou daar vanaf te praten? Maar op deze manier krijg je wel een keerzijde van een bepaalde opleiding te horen/lezen en daar KAN je je voordeel mee doen.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:43

Paardmanagement dus? Hihi. Nee, helaas geen ervaringen mee/gehoord. Maar als je moet kiezen tussen 2 vage studies, zou ik zeggen ga voor Larenstein; kwaliteit van het onderwijs is daar gewoon hoger...

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:48

Ben wel nieuwsgierig naar de opzet van deze studies (niet dat ik nu alsnog weer ga omscholen Haha! ), ik ga even informatie bekijken

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 16:11

Pittig? Diermanagement? Nee joh, juist niet.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 09:13

Wind"]
[quote="yokie schreef:
Pittig? Diermanagement? Nee joh, juist niet.

Ik weet niet wanneer je de opleiding hebt gevolgd, maar hij is er niet makkelijker op geworden! Ze zijn van 7 naar 6 lesweken teruggegaan een aantal jaar geleden en de lesstof is hetzelfde gebleven. Je hebt nu dus een week minder de tijd om alles te doen! Het eerste jaar vond ik niet zo zwaar, maar de hoofdfase is hard werken! Niet dat alle vakken vreselijk zwaar zijn, dat verschilt heel erg, maar bij elke modules horen opdrachten, projecten en verslagen en dat moet je goed plannen om niet in de knoop te raken. (wat ik overigens nooit deed Bloos) Ook is de onbeperkte herkansing er niet meer. Je mag een tentamen 3x maken, 1x regulier en daarna 2 herkansingen. als je het daarna nog niet gehaald hebt kan je via de examencommissie een extra herkansing aanvragen, mits je een goede reden hebt.
[/quote]

'92- '96...
Als de lesstof hetzelfde is gebleven zoals jij schrijft, blijf ik bij mijn opvatting dat de opleiding niet pittig is. Maar het is blijkbaar wel aanpoten geworden Knipoog

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie