Wat heb ik nou aan Algebra..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 14:21

Als ik vroeger beter op had gelet had ik nu zelf uit kunnnen rekenen hoeveel m3 zand we nodig hebben voor de longeercirkel... ja iets met ? * r ... en dan?


[/quote]

... * r - Dit is Pi (3.14.....nogwat) * straal in het quadraat, dit pas je toe om de oppervlakte van een cirkel te berekenen. Pi is dat ene toetsje op je rekenmachine naast exp.
Hoeveel zand je nodig hebt voor je longeercirkel (die waarschijnlijk toch vierkant is.... Haha! ) lengte * breedte * hoogte (als in hoe dik moet de laag zand zijn) en zie daar je weet hoeveel. *LOL*

En Joost, wiskunde vond ik wel leuk, was er niet super goed of slecht in maar tegenwoordig zijn er toch nog dagelijkse situaties waarin je letterlijk formules gebruikt die je toen hebt geleerd, ook bij Natuurkunde.... Voorals je de kachels aan hebt staan en je wilt je haar föhnen, iets met de oven doen oid. Gooi er een formule tegenaan en je weet of je al dan niet de kachels moet uit doen om niet naar het hoofdpand toe te hoeven om in de kelder stoppen te gaan vervangen. Haha! (heden morgen had ik mij dus even verhapslikt, en zat ik in het donker Frusty

_________________
Neeeeeee, ik ben helemaal niet nieuwsgierig, ik weet alleen graag alles!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Roos op 2001-11-29 13:23 ]</font>


Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 14:53

Ja maar, nou hoor Bloos De meeste longeercirkels die ik ken zijn vierkant met een ingelopen rondje erin. Is ook makkelijker maken lijkt mij, iets met rechte hoeken. Anders heb je straks nog een longeerelips ofzo Haha! Maar loopt 20 cm zand niet erg snel door/weg? Verward

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 15:00

Ach joh, zolang ons Bartje nog niet geëxplodeerd is het toch niet echt erg? Schijnheilig

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Domi_94, dormy, GrapeshotBot, Lalladidoo, Leo, LiDi, Lucia88, MariskaFally, Marleen_L, Nicky1963, Saartjuh_b, shirleyp, StonedRomy, Tigress, Toffeltje, VuurVleugels, xMayo en 202 bezoekers