Mijn leven is een grote CHAOS! weet het niet meer.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chaoot
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-02-04

Mijn leven is een grote CHAOS! weet het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 16:35

Het is misschien wat overdreven om hier een schaduwaccount voor te maken, maar ik schaam me er best erg voor het loopt uit de hand, en hier op bokt zitten er VEEL die mij kennen...

Zoals de titel al zegt is mijn leven een grote chaos. Ik heb totaal geen ritme, ik ga laat naar bed, moet voor werk weer vroeg opstaan. ik zit op school waar ik niks voor doe Verward en dan zeggen sommige mensen erg makkelijk, dan moet je daar iets aan doen. maar het lukt me niet Scheve mond

Ik heb totaal geen discipline, en dan regelmatig probeer ik er iets aan te doen, en probeer ik mezelf te veranderen, en dat gaat dan een week goed en vervolgens val ik weer terug. Het begint sochtends al, ik moet mezelf uit me bed sleuren voor mijn ochtendwijk die ik loop, daar kom ik vaak te laat doordat ik me verslaap, de verdeler begint al grapjes te maken dat hij me voor 5 euro per maand wel elke morgen wil wakker bellen als wekker. Scheve mond vervolgens hang ik lang op de computer, waardoor ik daarna vlug vlug vlug mijn spullen moet pakken. Daardoor ben ik ALTIJD te laat bij het meisje waarmee ik naar school fiets. Op school ben ik wel altijd optijd, en gedraag me ook netjes. maar iets uitvoeren? ....

Ik zit altijd maar een beetje voor me uit te staren, soms moet je in paren werken en dan werk ik ook nog wel mee, en bij sommige vakken ook erger dan andere, maar het is gewoon niet goed. huiswerk heb ik ook nooit af en in de onderbouw werd dat nog regelmatig gecontroleerd, maar nu zou het ze een worstwezen of ik het af heb of niet. sommige leraren controleren het wel, maar dan schrijf ik het altijd wel van iemand over... kom ik thuis dan zit ik achter de computer, of de tv. maak geen huiswerk, ruim me kamer niet op... meestal kijk tegen een uur of half 10 of ik niet toevallig huiswerk had... (als het al in mijn agenda staat) en dan verzin ik wel weer een of ander smoesje...

al mijn geld gaat op aan snoep en dergelijken. gewoon omdat ik sochtends geen zin heb om brood te smeren, of geen tijd omdat ik me moet haasten. Of er is niks in huis (mijn ouders zijn net van die chaoten als ik, soms is er dagen geen fatsoenlijk drinken in huis en sja dan zeg ik makkelijk van nou dan koop ik zelf wel wat Verward )

tot aan vorig jaar ging het nog wel goed. Had redelijke punten, niet denderend, maar het ging, maar ik lijk dit jaar luier dan anders... mijn rapport was gewoon echt SLECHT... ik stond 3 onvoldoendes waarvan een 3 en een 4 voor best belangrijke vakken... en dan zou je toch denken dat er bij me een belletje gaat rinkelen .... maar nee

Nou ja, dat belletje rinkelt wel, maar daar blijft het bij. Het is echt een probleem, want ik wil dit ZO GRAAG veranderen, maar het lukt me niet. het lukt me gewoon echt niet. Minstens eens per maand zeg ik tegen mezelf, kom chaoot, doe eens je best, en dat gaat dan een paar dagen goed, maar dan kom ik bijvoorbeeld weer een stukje stof van school tegen dat ik niet ken Verward en dan denk ik al makkelijk van... ach laat maar zitten...

Maar het zijn ook kleinere dingen, ik ben alles constant aan het uitstellen, zo erg zelfs dat ik af en toe mijn tanden vergeet te poetsen, of een schone onderbroek aan vergeet te trekken Scheve mond

het kan zo niet langer. Dat besef ik me erg goed. als dit zo door gaat haal ik dit jaar niet, en anders haal ik het vwo niet, ik zie mezelf op deze manier ook nog echt niet zelfstandig op kamers wonen. en dan wil ik nog zo graag, ik maak mijn huiswerk een tijdje goed en zo, maar TELKENS loop ik weer vast... omdat ik achterloop, oudere stof niet onder de knie heb. omdat er weer geen drinken of vers brood in huis is. maar vooral gewoon.. omdat ik zelf te laks ben en geen discipline heb...

Alleen gaat me dit niet lukken, aan me ouders heb ik ook niks. Al zo vaak heb ik het geprobeerd dit met hen op te lossen, maar zij vergeten dat ook weer, maatregelen houden ze niet vol.. en zodra zij mij gaan helpen begint het een dictatoriaal idee te krijgen, waar ik niet tegen kan, daar ga ik me tegen verzetten.

Ik ben gewoon uitgeput... mijn gedachtes zijn 24 uur per dag op volle toeren aan het draaien, dingen aan het uitstellen. dit moet ik nog doen, dat moet ik nog doen, morgen moet ik dit nog doen, morgen moet ik dat nog doen, ik heb er geen zin in, doe ik straks wel, niet vergeten dan he? constant ben ik dingen aan het denken, zit ik met zorgen in mijn hoofd, elke avond als ik dan laat in bed lig, denk ik bij mezelf.. sjit ik had dit nog moeten doen? of ik heb dat niet gedaan? en dit werkt ook ergernissen op bij andere, bij klasgenoten bij leraren... etc... maar ook bij mezelf. Van de week was ik zo uitgeput, dat ik op school een aantal keer in slaap gevallen ben... omdat ik echt totaal uitgeput was...

hoe krijg ik mijn leven op een rails, hoe krijg ik die discipline, hoe houd ik me aan afspraken... ik weet het gewoon niet meer... (dit is ook niet iets van de laatste jaren, dit is eigenlijk altijd al zo geweest)

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:49

Ik kan maar één ding zeggen; de enige die dit gedrag kan veranderen ben jij.

Een tip waar ik zelf gebruik van maak (ben selectief vergeetachtig, ofwel; ik stel ook alles uit en 'vergeet' ze dan Schijnheilig ); Maak lijstjes van dingen die je moet doen en streep ze weg als je het gedaan hebt. Kijk 's avonds je lijstje door en geef jezelf een schouderklopje wanneer je goed opgeschoten bent. Wanneer je de dingen opschrijft lijkt het opeens ook helemaal niet meer zoveel, misschien kan je je er dan toe zetten om ze te doen.

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:01

Ik denk dat het heel moeilijk voor je is om je leven weer een beetje goed te maken door de simpele reden dat je ouders ook zo zijn. Miss kun je wel met jezelf afspreken hoe moeilijk het ook is dat je alleen na school op de computer mag.
Ik weet hoe moeilijk het is om zo vroeg op te staan. Ik doe het zelf ook iedere morgen wat ik nou gedaan heb is de wekker 10 minuten eeerder gezet en nu mag ik van mezelf nog ff nasuffen (tip zset je wekker dan op snooze). Voorderest moet je gewoon heel streng zijn niksmeer uitstellen. Ik denk dat het heek moeilijk is om daar advies in te geven.
Binnekort is vakantie als je dan niet zo veel op stap gaat enzo en thuis de stof die je gemist hebt doorkijkt en je huisweerk alvast maakt dan kan je de rest van de vakantie uitrusten en luieren.
Zo deed ik dat ook altijd ald ik het niet meer zag zitten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad veel sterkte

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:04

ik herken mezelf er wel een beetje in, tot een jaar of 3 terug was ik zo lui en lam als je maar kan bedenken!

maar inmiddels heb ik een andere vriend(alweer sinds ruim 2 jaar) die wel discipline heeft, en gewoon een paar keer flink kwaad werd als ik weer eens zo laks en chaotisch was of te lui was om iets te doen

en dat hielp beter dan wanneer mn ouders er wat van zeiden.

Ik had ook een vitamine B tekort, daardoor wordt je ook lam en moe en heb je nergens zin in

ik ben toen vitamine B pillen gaan sliken, Becoforte van dagravit, gewoon bij de drogist te krijgn, dat heeft geholpen, en een enorme schop onder me kont die ik mezelf heb gegeven en een vriend die er wat van zei als ik lui was

omdat je zoals je schrijft vrij ongezond eet, geen ontbijt of geen brood mee naar school enz, kan je ook best wel een vitamine B tekort hebben, en vroeger naar bed gaan, dat scheelt ook heel veel!

succes!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:10

je schrijft dat je het soms wel een paar dagen 'goed doet' nou zet dat dan door!! en als je dan iets hebt wat niet lukt zet je daar dan over heen en ga weer verder met 'goed doen.'
en maak inderdaad lijstjes en geef jezelf een hele harde trap onder je kont want je kan het zelf. het is gewoon gemakzucht!
suc6!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:13

lijstjes maken en je agenda bij houden!
En dan afstrepen. Reken maar dat als het je lukt dat het een fijn gevoel geeft.

Vraag anders een vriendin je te helpen als het met je ouders niet lukt.

Sterkte.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:20

tja, vooral jijzelf moet dingen veranderen. Als je het niet kan dan wil je het denk ik ook nog niet genoeg. Ik herken het wel een beetje. Ben zelf supervergeetachtig. Ik los dit op door mezelf een reminder pe mail te sturen. Mail is het enige dat ik echt zeer frequent bekijk en het helpt me.

Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met iets kleins en dat iedere dag doen. Gaat dat een tijd goed, dan doe je er nog iets bij en zovoorts. Zo bouw je het op. Belangrijk is dat je je patroon veranderd.

Eerlijk? Ik denk dat er meer bij jou is dat dit veroorzaakt dan dat je zelf in de gaten hebt. Maar daar zul je zelf naar op zoek moeten.

Sterkte. Fasel

Hevonen

Berichten: 5610
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:23

Denk per dag en niet: oh, ik moet dit en dat nog en hoe kom ik erdoor. Verder schrijf alles op! Leg ook 's nachts een blocnote naast je bed (met een pen!) en schrijf alles op wat je invalt. Je slaapt dan beter.
Steeds proberen, dan lukt het ook steeds vaker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:37

goh,ik weet niet hoe oud je bent maar je hebt duidelijk nog wat hulp nodig.Ben je wel eens getest op adhd ?Ik zou als ik jou was eens gaan praten met een huisarts omdat er heel veel reden kunnen zijn dat je zo chaotish bent.Inderdaad een vitamine te kort zoals hier al aangehaald werd, omdat ik denk dat je qua voeding ook een beetje op verkeerd spoor zit.Ik vind het al heel knap dat je zelf al door heb dat het niet goed gaat.Het helpt inderdaad om lijstjes aan te leggen en je zelf een dag indeling te geven met b.v 6.00 opstaan
6.30 kranteronde
8.30 tot 16.00 school
17.00tot 19.00 huis werk
21.00 tot 23.00 achter de computer
23.15 naar bed
dit is zo maar een belachelijk voor beeld .maar zo moet je je tijd in delen en heb je een vast draad die je kan volgen.Ik ben ook zo chaotish ben bovendien ook mama .Dus heb ik ook een dag indeling want anders ga ik ook hele andere dingen doen dan ik moet doen.Dus hebben we vaste tijden om te eten te computeren de paarden te doen want als ik daar ben zou ik gewoon blijven en alles vergeten.Mijn gsm loopt af als ik de kinderen van school moet halen,Want echt ik ben ze al eens vergeten Bloos! .Sindsdien heb ik het wekkertje van mijn gsm aan.Ik heb ook een bed uur anders zit ik midden in de nacht nog achter de computer lees ik nog een boek en kan ik soms m'n bed niet uit.En sommige dagen loopt alles in de mist .Maar dan beginnen we de dag erop gewoon op nieuw hoor.Doe uw best en kop op OK dan!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:48

Heb je bij jezelf een verklaring waarom je geen drive hebt? Het kan ook een combi zijn van nature aangeboren luiheid en geen richting hebben/ niet weten wat je wil. Het beste voor jou is om een vriendje te hebben die je eruit trekt Knipoog (kan helpen!)

Verder: kan je niet op gesprek met je mentor? je bent vast niet de enige. Vele hebben er last van (gehad). Wellicht kan je je zelf de verplichting opleggen om huiswerk klas te volgen en wel ritme in je slaap te brengen. Alle andere verplichtingen schroef je dan op een lager pitje, want dat verdien je dan. En wat betreft ontbijt: vraag aan je moeder of ze van die drinkontbijten in huis haalt. zo kom je aan je vitamines en hoef je niet te snaaien. Voor in de pauze kan je neem ik aan wel gewoon een broodje eten. Twee keer per dag douchen, om je fit te voelen, wil ook wel helpen. 's ochtens en 's avonds (kijk, dan ben je zo schoon, dan is het niet erg als je een keer je onderboek vergeet Knipoog ).

wat ik wil zeggen is dat je je zelf best productief kan maken met een paar kleine veranderingen, die niet veel inspanning vergen. Jij moet bepalen welke dat zijn. Die moet je jezelf opleggen en dan krijg je er ook vanzelf weer energie uit. Vind desnoods een sport die je leuk vind. Ook dit geeft je energie om andere dingen te doen. Ik weet iig uit eigen ervaring dat de hele dag thuis hangen bijzonder vermoeiend is. Je verlegt hierdoor langzaam maar zeker je ritme en wordt steeds vermoeider. Zelfs zo erg dat je nergens zin meer in hebt. Plan dingen in waar je op uit kan kijken, waar je zelf heel erg op verheugd. Ook dit geeft een drive. Zoek een baantje voor in het weekend. Er zijn legio dingen die je kan vinden die je wel wat energie geven. Alleen het zetten en volhouden van die stappen, dat is moeilijk in het begin, maar later makkelijker.

Ik snap dat het moeilijk is. Maar ook dit zal wel beter gaan later hoor.

Ps: Ik zou iig niet voor een WO opleiding gaan, maar voor een HBO (meer schools)

succes!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:04

Zet de heel-erg-belangrijke dingen in je agenda, en de superinimini kleine dingen (die je zo afhebt) en alle leuke dingen. De rest er gewoon uitlaten, niet eens uitstellen, maar gewoon afstellen.
Zoek vrienden, die je kunnen helpen met school. Zo heeft een exvriendje van mij, die een super-scheikunde-genie is, mij de basisstof scheikunde uitgelegd, die ik al twee jaar eerder had moeten weten. Sindsdien gaat het een stuk beter met scheikunde Knipoog
Geef je ouders eens een flinke schop onder hun kont... Er moet vers brood in huis zijn, en wat te drinken... (Hun beschuldigen van verwaarlozing wil misschien wel helpen Knipoog ) en anders zelf voor boodschappen zorgen.
Ook al kun je vroeg nog niet slapen, pak een boek, en ga lekker vroeg (rond tienen ongeveer) op bed liggen lezen. Op die manier krijgt je lichaam toch rust, zonder dat je slaapt. Als je wel wil slapen, pak er dan een schoolboek bij die zijn vaak zo saai dat je zo slaapt Knipoog . (twee vliegen in een klap Lachen )
Ook ik heb een vitamine B tekort gehad, ik kreeg er injecties voor (mijn lichaam kon het ook niet meer opnemen). Komt heel veel voor, dus geef ook je huisarts even een schop (en dan wel je klachten overdrijven, dan wordt je serieuzer genomen).

Goed slapen is sowieso het allerbelangrijkst: zonder goede slaap kun je je niet goed concentreren, groei je niet goed (ook als je lengte 'al hebt', in de breedte moet je ook), en je humeur kan er ook alleen maar op vooruitgaan.
Een goede nachtrust, zorgt voor goede moed!

chaoot
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 18:08

Ik was echt zo uitgeput... ik heb vandaag een dagje vrij van school genomen, ik had het ff nodig om mezelf even tot rust te laten komen. Ik heb lekker wat bij geslapen, en ben nog wel duf, maar al een stukje fitter...

Ik wil mezelf echt veranderen, en ben van plan het deze keer echt GOED aan te pakken. Heb alleen even nodig om mezelf daar klaar voor te maken. Ik wil alles voorbereiden, en risico's voor terug val uit te stellen. Mijn kamer helemaal opruimen, mijn schoolspullen uitzoeken, studiewijzers bij elkaar zoeken en planningen maken in mijn agenda. Ik denk dat ik er een tweede agenda bij ga nemen... een dag indeling maak, een lijstje met wat ik elke avond voor het slapen moet doen...

Ik denk dat ik er ook met mijn mentor over ga hebben, dat het met hulp van mijn ouders niet gaat werken is me nu wel duidelijk.

Ik laat voortaan in ieder geval mijn geld thuis, of misschien elke dag maar 50 cent, dat ik 1 keer iets uit de automaat mag halen zoiets dergelijks.

Ik ben nu 17 het word echt tijd dat ik dit nou eindelijk eens leer. Ik heb het er met een beste vriendin over gehad, zij heeft me gezegd dat ze me gaat helpen. volgend jaar doe ik mijn eindexamen, en 1 van de dignen die ik wel zeker heb is de studie ik wil gaan doen. Maar dat is dus zoals prima al aankaart een WO opleiding, ik kan me helemaal vinden in deze studie en lijkt me ook erg leuk. Maar dan zullen er wel wat dingen moeten veranderen!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:42

Is de studie niet in HBO vorm? Dit is meer dwingend. En achterraken in een WO studie is duur tegenwoordig, helemaal als je studiefinanciering moet terugbetalen. HBO is net zo goed hoor.
Ik weet zeker dat je het allemaal gaat redden. Omdat je het wil redden. Meeste die willen het niet echt.

Trouwens er overhebben met je ouders is toch echt niet gauw een slecht idee hoor. Ik ken je ouders natuurlijk niet, maar meestal komen ze toch wel verrassend uit de hoek. Positief wel te verstaan.

Trouwens, ga een weekje skien. moet je kijken hoeveel energie je dat opleverd!!

chaoot
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 19:29

nee die studie is alleen op het WO.. maar ik denk dat als ike r nu kei hard aan ga werken ommezelf te veranderen, dat dat wel goed gaat komen. Maar dan moet dat NU ook wel lukken. Die vriendin die me beloofd heeft te helpen, wil precies dezelfde studie als ik ga doen. Het is dus een motivatie om me er samen met haar doorheen te slaan. Het voelt nu een beetje als een verantwoordelijkheid tegen over haar om dit samen te doen! En ik denk dat ik aan die motivatie erg veel heb!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:50

Ik herken het

Chaot jazeker! lui en lam kan ik niet echt zeggen, want ik zet me voor veel dingen juist bijna obsessief in, daarom krijg ik ook nog wel eens de functie regelnicht toegewezen (zoals nu op de kinderboerderij).
En ik kan dan veel dingen in korte tijd goed regelen en de bijbehorende informatie tot in de details verzamelen.

Als ik naar me huishouden, financien, eetpatroon kijk dan ben ik erg lui en gemakszuchtig.

Ik heb bijv mijn financien ook onder bewaking gesteld bij mij eigen prive-accountant; mijn vader Knipoog

Huishouden; zo ruim ik het hele huis op, zo doe ik niks.

Wat er aan te doen? Dat weet ik zelf ook nog niet goed, ik heb zelf al vaak geprobeerd om schema's aan te maken, maar dat gaat de eerste tijd goed en uiteindelijk verval ik weer.

Gebrek aan doorzettingsvermogen? nee ook niet echt, want in andere dingen blink ik daar juist weer in uit.

Prioriteiten verkeerd leggen? ja ik denk het wel, ik stel prioriteiten bij de dingen die ontstaan door mijn zwaar impulsieve gedrag.

Bij mij weet ik denk wel een beetje de oorzaak, ik ben opgegroeid met een moeder die manisch depressief is, in extremen leven.

Ikzelf behandel dit soort dingen in mijn therapie, maar hoe ik er echt regelmaat in krijg lijkt voor mij een onmogenlijke opgave aangezien het bijna de bron van mijn bestaan is als het ware Knipoog
Ik probeer mij nu wel te weerhouden van impulsief gedrag en het voor mezelf wat rustiger te maken zodat ik wat meer tijd over heb voor de dagelijkse dingen.

Voor mij is het ook een soort van vlucht, dagelijkse dingen zijn saai, ik heb behoorlijk wat stimulans nodig en grijp dat ook maar al te graag aan.

Qua werk heb ik het hier ook wel moeilijk mee, mijn huisarts heeft al de politiek geopperd als voorbeeld, en zelf zat ik te denken aan zoiets als crisismanager, iig ik kan goed uitstekend werk verrichten maar raak te snel afgeleid door een nieuwe impuls.

Iig hoop ik dat jij er ook je draai in kunt krijgen, makkelijk zal dat niet zijn, want het vergt idd behoorlijk wat discipline en doorzettingsvermogen (waar het vaak niet aan ontbreekt maar op de verkeerde terreinen wordt verbruikt).

Intussen zit ik zelf dus met een burnout in de wao en dus therapie, en dat is niet van het nietsdoen of luiheid geweest Knipoog

Overigens qua school had ik precies hetzelfde, alles kantjeboord halen, en dat lag nou niet echt aan me intelligtie of leervermogen, want daar is het juist heel goed gesteld mee, toch paar keer blijven zitten en de havo niet afgemaakt. Wat ik wel kon was cursussen op hbo niveau voor me werk, korte cursussen waarbij ik juist heel goed kon presteren, ze waren net lang genoeg om me aandacht vast te houden.

chaoot
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 19:57

Llwella wat jij nu noemt herken ik ook heel erg. Als ik dingen echt zie zitten dan ga ik er ook helemaal voor! Dan heb ik snel de neiging het heft in handen te nemen, de leiding te nemen, want dan wil ook graag dat het gebeurd zoals ik dat wil. Maar als ik dingen dus echt leuk vind steek ik al mijn energie erin..

Het is zoals je zegt in mijn dagelijkse sleur ben ik lui en laks, en krijg ik het gewoon niet voor elkaar. Maar ik kan me wel goed concentreren en heb ook doorzettingsvermogen, maar idd benut ik die op verkeerde tereinen...

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:08

Ik denk dat je er toch gedegen hulp bij moet krijgen of zelf zo'n groot inzichtvermogen te hebben om te kunnen achterhalen hoe en waarom hiermee om te gaan...


En een adhd test idd? voor mezelf heb ik hier ook weleens aan zitten denken, een vorm van adhd of aanverwant, alleen schiet je met de uitkomst niks op, je zal er toch mee moeten leren omgaan en je leven anders moeten indelen, een of andere diagnose doet daar niks aan.
Zelf wil ik aan de ene kant wel graag een excuus voor me gedrag om het makkelijker te maken maar ik weet dat ik er uiteindelijk helemaal niks mee op schiet.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 23:22

Ik vind het al heel goed van je dat je dit zelf inziet. Ga sowieso ook even langs de huisarts om dit te bespreken. Een gebrek aan gezonde voeding en slaap kan veel van jouw klachten ook veroorzaken. Bijvoorbeeld dat je teveel suiker eet.

Heel veel succes!

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:30

Ik herken me helemaal in je verhaal. druk, druk, druk en nog eens druk.
Probeer er aan te werken! Daar ben ik nu ook mee bezig, en volhouden! Lachen

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 01:20

Het is net alsof k m'n eigen verhaal lees!
Helaas heb ik net zo min een oplossing gevonden als jij.......als je iets weet, laat het horen ok?
Veel succes ermee!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:37

Lijkt me een heel goed idee om samen met een vriendin te gaan werken.
Zelf heb ik ook heel erg last van uitstelgedrag, maar als ik samen met iemand iets moet doen. Doe ik het wel, idd wat jij zegt de verantwoordelijkheid die je tegenover een ander hebt.
Super dat je het zelf wil veranderen. Ik ben in de vierde blijven zitten, en toen is er bij mij langzaam een knopje om gegaan, het leuke is dat het anderen ook opvalt als je veranderd. Ik kreeg ook op school steeds vaker te horen dat ik beter werkte enz. en dat motiveert om door te zetten
Het is nog lang niet optimaal bij mij, maar veel beter dan 3,5 jaar geleden.

Hoop echt voor je dat het je nu gaat lukken!
Succes!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:52

het kon mijn verhaal zijn geweest. tot voor (heel) kort was het gewoon een ramp. zit zo met mezelf in de knoop. denk over alles na wat ik doe, en blijf erover denken en doe het uiteindelijk niet ofzo. ik weet het niet. zit achter de pc terwijl ik donders goed weet dat ik moet gaan leren.

nu gaat het iets beter. ik maak ook lijstjes om dingen door te schrappen bv. ik heb ontzettend veel aan dit topic.

hoe ik het aanvoel, is alsof ik iets tekort schiet. ik wil wel alles doen, de leerstof is bv heel interessant. ik bedoel, ik wil zoveel dingen doen. maar het is alsof die ene stap ontbreekt, net dat beetje energie, om het ook te doen.
ik zit nu in de vijfde, maar heb er wel heel wat moeite mee gehad. ik geef niet op. ik zit in een zware richting (wetensch.-wisk.) met een bijna buis voor zowel wiskunde als fysica. sinds nieuwjaar is er een knopje omgegaan, denk ik (maar dat heb ik eigenlijk wel vaker gedacht). de laatste week van de kerstvakantie kon ik alleen maar huilen, huilen, huilen dat ik weer naar school moest.
toen is dat langzaam beginnen te draaien. waardoor weet ik niet.
vroeger had ik op 14 dagen 1 dag dat ik kon leren. dan haalde ik alles in een keer in. het lukte me wel, maar het wreekt zich.
nu is dat ong 50-50 en het aantal dagen dat ik kan leren stijgt. doet me wel goed. de lessen worden saaier, maar ik heb tegen mezelf gezegd dat ik niet zou opgeven. dat doe ik niet.
kernfysica: ik had 52%, dat moet meer worden. een eindtotaal van 49, ook al is het alleen voor fysica, is blijven zitten!
wiskunde: ik kwam van een 7/25 dagwerk, en op het examen heb ik me herpakt en er een 51/75 op papier gezet. dat was de eerste stap.

nu komen er weer 90's voor nederlands, geschiedenis, 80's voor engels en wiskunde.... en dat allemaal omdat er 1 lieve knop wilde omdraaien. ik hoop alleen dat hij niet terugspringt.

veel succes, ook van hier!

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:40

ik herken mezelf erin.
mijn dag ziet er zo uit:
ik sta op,besef dat ik 10 minuten heb om me te wassen,aan te kleden en te eten.
Ik haast me naar school,waar ik net op tijd aankom.Dan besef ik dat ik de helft van m'n boeken thuis heb laten liggen (hiervoor heb ik ondertussen een oplossing,een kastje op school waar ik al m'n spullen in leg)
tijdens de lessen maak ik tekeningetjes in m'n schrift,lees nog ff snel door wat ik moet kennen voor een test het volgende lesuur,of praat een beetje met m'n buur.
Als ik thuis kom eet ik snel even iets,dan kruip ik achter de computer.Voor het avondeten neem ik 10-15 minuten,daarna ga ik weer naar de computer,en daar zit ik dan tot half12 ofzo.Mijn huiswerk maak ik niet,of op de tram ofzo.
Ik heb het geluk dat ik best "slim" ben,dus dat hetgene dat tijdens de lessen gezegt wordt,of ik 10 minuutjes ervoor heb gelezen wel blijft hangen.M'n punten zijn hierdoor redelijk.We hebben net een rapport gehad,ik heb letterlijk niets gedaan,en toch zit ik steeds net boven of net onder het klasgemiddelde.Ik heb dus ook helemaal geen behoefte om iets te gaan doen.
Ik heb al vaak van een leraar de opmerking gekregen dat ik veel meer zou kunnen,als ik het maar zou willen.Soms wil ik het ook wel,maar dan heb ik weer iets van FOERT,waarom zou ik leren,als ik het zo ook kan.
Als m'n ouders me vragen iets te doen vergeet ik het gewoon.Soms heb ik gewoon geen zin,en doe ik alsof ik het niet gehoord heb,en soms denk ik "ik doe het straks wel" en denk er dan verder niet meer aan.
Mijn computer-probleem is een beetje opgelost nu het beter weer wordt.Ik zit nu veel vaker buiten,maar of op straat rondhangen zoveel beter is dan achter de pc zitten...

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 16:15

heel erg herkenbaar,
ik ben ook zo chaotisch, echt de simpelste dingen gaan altijd mis.
Als ik iets voor school moet doen ben ik eerts een uur aan het zoeken voor een stencil dat je daar voor nodig hebt.
dat soort dingen, ik kan nog duizend andere bedenken.

Maar nu ben ik er wel een beetje uit gekomen.
Ten eerste doe ik op school een richting die ik kan, deed VWO natuur en gezondheid, nu Economie maatschappij.
Je moet gewoon weten dat als je er je best voor doet dat het dan ook zal lukken.
En die voornemens van morgen ga ik alles goed doen werken niet, je moet gewoon kleine stappen nemen. Te beginnen met op tijd opstaan, ontbijten en naar school gaan.
daarbij moet je altijd iets hebben weat je echt leuk vind, zoals je paard of iest heel anders. gewoon iets om je voor in te zetten.

verder moet je gewoon eerlijk zijn tegen jezelf, niet zeggen : ik sta morgen vroeg op om te leren, maar gewoon zeggen: ik ga dit niet leren en haal dus een 1. De kans is dan groter dat je toch zorgt dat je het proefwerk(ik noem maar wat) kent voor de volgende dag.

nou veel succes, je bent niet de enige met dit probleem, maar het is wel echt iets wat gewoon op te lossen is, een beetje chaotisch zul je altijd wel blijven, maar je kan het wel beperken.

chaoot
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 19:29

Jeetje wist niet dat er zoveel chaooten rondliepen Tong uitsteken ik herken mezelf in ieder van jullie berichtjes... vooral guanacotje... mijn dag ziet er precies hetzelfde uit.. al neem ik voor het eten wel iets langer de tijd, maar het idee om huiswerk te gaan maken ...

Ik ben al kleine stapjes aan het nemen... zoals vandaag. Ik ben echt ontzettend blut, ik had zelf nog 5 euro bij, en er staat nog 13 euro op de bank, en daarmee moet ik nog tot begin de carnavals vakantie want dan ga ik oppassen en krijg ik pas weer geld... bovendien is mijn vader dinsdag jarig (:o dus weer helemaal vergeten Verward ) en daar moet ik dus ook nog een cadeautje voor kopen...

Op zaterdags ga ik altijd ergens lunchen en ik geef dan altijd ruim 5 euro uit. Nu dacht ik bij mezelf, van waarom koop ik nou EN een flesje cola EN een blikje redbull, die redbull is toch nergens voor nodig.. en tis me gelukt Haha! ik heb de redbull laten staan. het is maar een HEEL klein dingetje, maar het is een begin! dit komt vast goed..... ik hoop het... het moet... ik ga komende week ook met mijn mentor praten, het zou fijn zijn als ik op school meer achter me kont gezeten zou worden Haha!...