Valentijnsdag: leuk of vreselijk commercieel gedoe

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Valentijnsdag: leuk of vreselijk commercieel gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 13:52

Hoi,
Wat denken jullie over Valentijnsdag? Natuurlijk zijn er verschillende situaties, je hebt een geheime liefde, een vastgeroeste relatie, just married, of een gelukkig echtpaar sinds jaaaaaaren...

Al met al vind ik het echt een commerciele aktie. Als je je liefde wilt verassen met iets leuks/lekkers/liefs, dan vind ik dat een beetje maf om dat op een gefixeerde datum te "moeten" doen. Ik doe het liever op een onverwacht moment, als het mij uitkomt!
Sinds Pat en ik samen zijn (van de zomer 4 jaar), hebben we eigenlijk geen een keer Valentijn gevierd. Gelukkig denkt hij er net zo over als ik!

En jullie??

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:55

Helemaal mee eens, van mij hoeft Valentijnsdag ook echt niet. Zoals je zegt vind ik het voor geheime liefdes nog wel grappig, maar daar blijft het wel bij. En als je je vriend/vriendin alleen op Valentijnsdag laat weten hoe gek je op hem/haar bent is er toch iets niet helemaal goed binnen je relatie denk ik Knipoog

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:58

voor 'geheime' liefdes leuk, maar al jaren samen........njeee dan doe ik er niet aan. Onzin, commercieel ja..

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:01

Ik vind het altijd wel leuk. We kopen altijd wel iets leuks voor elkaar. Niet duur maar gewoon dat we weer eens aan elkaar gedacht hebben. Ik vond het inderdaad leuker toen we nog geen relatie hadden en je stiekem elkaar een kaartje stuurde, maar nu heeft het ook wel wat. Op valentijnsdag zelf doen we verder geen extra dingen, woordjes zoals ik hou van jou zegen we ook voor en na valentijnsdag.. Lovers

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:03

Ben het volledig met jullie eens, maar zelfs voor geheime liefdes: waarom per se op die vaste dag?
Als je op iemand verliefd bent (stel je wordt verliefd in maart), dan moet je zeker een heel jaar gaan wachten? Knipoog Zo'n kaartje kan toch prima op een ander moment ook?

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:33

Voor geheime liefdes, kinderen die op school wat maken voor paps en mams en voor verliefde bakvissen.. Erg leuk.
Maar jeetje.. je wordt er mee dood gegooid. Commercieel gedoe dus.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:38

Overgewaaid uit Amerika en gedoeld om de kas van de winkelier te spekken. Ik doe er niet aan mee. Als ik iemand wil laten weten dat ik 'm leuk vind hoeft dat niet op die ene dag. Stel je voor dat je pas op 1 maart ontdekt dat je iemand leuk vind.. dan moet je bijna een jaar wachten...
Whahaha! Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:38

Lis verheugd zich alweer op de hartjeszeepjes in felgekleurde gevingerverfde doosjes van de kleuterschool zie ik Tong uitsteken.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:40

Ik kocht vaak kaartjes als ik idd een geheime liefde had ofzo, best een afknapper als je er dan onder schrijft "Liefs M...." en dan met mooie letters en dat je dan later hoort dat hij zich af heeft gevraagd "Wie is Moooo?" Rolleyes
Maargoed Haha!
Wij doen er ook niet echt aan, koop soms nog wel een kaartje, maar hecht verder niet veel waarde aan die dag, we gaan wel binnenkort een keertje uit eten en naar de film, maar da's meer dat we eraan herinnerd werden door Valentijnsdag dat het wel een goed plan is is om binnenkort weer wat leuks te gaan doen samen

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:48

Ik doe niks meer aan valentijn, veel te commercieel!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:49

Ik doe er zelf niet aan mee.. Ik koop niks en doe geen extra dingen..
Maar ik vind het wel leuk om een kaartje te krijgen.. Maar dan wel graag met een naam eronder want anders raak ik zwaar gefrustreerd.. Helaas heb ik maar 1 keer in mijn leventje een kaartje gekregen en dus ZONDER naam *(%&^$%$ Boos! .. Was alleen jammer voor hem dat zijn stiefmoeder het kaartje bij haar thuis had zien liggen en ik er mee liep te zwaaien op de manege.. Toen wist ik lekker wie het was!! Haha!

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:51

Valentijnsdag heeft voor mij geen enkele betekenis,maar o,o,o wat geniet ik er dit jaar van! *LOL*
Het is n.l zo dat mijn dochter van 11 dikke [kinder]verkering heeft,en vandaag vroeg of ze met vriendje lief na schooltijd even naar de stad mocht om voor elkaar een kettinkje te kopen voor valentijnsdag. Ze hebben ieder twee euro mee Haha!
Heerlijk hoe die twee met elkaar omgaan Lovers Ik denk dat wij ouders er nog meer van genieten dan hun zelf,want als je ze vraagt wat verkering inhoud dan krijg je als antwoord:als je voor elkaar opkomt als ze je pesten op school bijvoorbeeld. Als ik vraag of er ook al gezoend word[moet als moeder toch op de hoogte blijven Tong uitsteken ]dan zegt ze :mammmmmmmmmm doe normaal!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:54

kvind het ook wel een commercieel gedoetje..
vorig jaar kreeg ik een kaartje, stond er geen naam onder..
Bloos!
heb je ook niet veel aan.. duss kaartjes wel met naam..

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:56

Valentijnsdag is voor de commercie....

Elk jaar dat de relatie ouder is, wordt het cadeau schraler en na een jaar of 10 samenwonen kan ik je verklappen, is er geen cadeau meer. Niet eens een kadootje Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Dees op 12-02-04 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:56

Kheb geen vriend op 't moment, maar vorig jaar wel, en toen hebben we er ook nix aan gedaan. Ik vind dat je elke dag van 't jaar elkaar wel mag verrassen, dat hoeft niet per se op Valentijnsdag!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:28

Dees schreef:
Valentijnsdag is voor de commercie....

Elk jaar dat de relatie ouder is, wordt het cadeau schraler en na een jaar of 10 samenwonen kan ik je verklappen, is er geen cadeau meer. Niet eens een kadootje Verdrietig



Misschen beschouwt hij die snel in elkaar gebouwd stal voor Samuel wel als Valentijn cadeau voor jou.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:29

Ik ben helemaal geen fan van Valentijnsdag. Wij hebben er dan ook nooit aan gedaan in die 3 jaar dat we samen zijn... 1 keer heb ik er een beetje aandacht aan besteed en 2 cadeautjes gekocht geloof ik, toen was ik net 15.
Nee hoor, niet aan mij besteed, wij doen het lekker wanneer het ons uitkomt, lekker spontaan...

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:33

Ben ik dan de enige die t leuk vindt? Verward
Ik heb nu bijna 3 jaar een relatie, en we doen elk jaar wel wat leuks samen. Dit jaar gaan we een weekendje weg met z'n tweeen. Lovers Vorig jaar hadden we allebei vij genomen, had ik ontbijtje op bed gemaakt, en 's middags lekker gewinkeld enzo.
Maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat we anders nooit wat leuks doen hoor! Maar toch vind ik t een leuke dag. Lovers

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:45

Valentijnsdag is leeeeeuk Haha! [ En ook leuk voor je ego als er een kaartje in de bus ligt Knipoog ]

Ik vind al die frutsels en kaartjes allemaal geweldig leuk, en wil ze het liefst allemaal hebben Haha!.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:49

Hoihoi,

tsja, ergens is het wel leuk als je een geheime liefde voelt, of als je een anoniem kaartje krijgt... Heb sinds een paar maanden een relatie en uiteraard vertellen we elkaar elke dag hoe gek we op elkaar zijn. Maar twijfel toch wel een beetje: stel ik koop niets voor hem en hij wel voor mij? Stel ik koop wel wat voor hem en hij niets voor mij?
Denk dat het bij een leuk, lief, schattig kaartje blijft en een goede massage ofzo Knipoog

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:21

Vind het maar gedoe, Valentijnsdag. Idd, waarom op een vaste datum zeggen hoe leuk/lief/schattig/vul maar in je mekaar vind? Mag dat dan de rest van het jaar niet ofzo? En rond 14 februari gaan de vrijgezellen zich weer roeren, wordt het nog eens pijnlijk duidelijk dat jij geen vriend/vriendin hebt om mee aan Valentijnsdag te doen.

Ik verwacht nix die dag, ga ook gewoon werken. Heb ooit eens 1 kaartje gestuurd, doe ik ook niet meer.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:50

Bij mij hoeft het ook geen valentijn ervoor te zijn. WE maken het altijd zowie zowel gezellig

gr

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:53

Ik vind het ook maar een beetje te commerciel allemaal..
En ik vind het veel leuker om zomaar iets te geven of te krijgen dan dat je dat perse moet doen op een bepaalde dag...

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:57

Op school wat het altijd wel leuk, kreeg je rozen maar van wie.. tja je hoopte die ene jongen Schijnheilig dus dat verbeelde je je dan maar Haha!

Maar nu vind ik er eigenlijk niet echt veel meer aan, heb vaste relatie en of het nou 14 feb of 23 aug. is maakt voor mij geen verschil (ja 23 aug is het lekkerder weer Haha!)

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:25

Ik doe er wel aan met mijn vriend, maar dat wil niet zeggen dat we tussendoor niks voor elkaar doen. Evengoed maar valentijnsdag is een vaste dag Haha! en ik krijg toch wel wat van hem ook al doet hij het niet voor valentijn want ik ben op dezelfde dag jarig Haha! dus of hij eraan doet........moet je hem zelf maar ff vragen *LOL*