modem delen, printer delen, hoe het makkelijkste?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

modem delen, printer delen, hoe het makkelijkste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 20:53

Hoe kun je het makkelijkste een internetverbinding delen met 2 pc's? Er staan hier 2 pc's in 1 kamer, en momenteel is 1 pc aangesloten op het internet met een ethernet modem/adsl-aansluiting. De andere pc kan ook het internet op met dezelfde modem, maar dan moet ik een kabeltje omzetten, gelijktijdig op beide pc's internetten kan niet. Ik wil dus graag dat beide pc's gelijktijdig het net op kunnen. Wat voor hub/splitter heb ik hiervoor nodig?

En eigenlijk wil ik ook de printer delen. Moet ik dan een netwerk aanleggen, of kan eht ook anders? Heb je hiervoor een router o.i.d. nodig? En wat zijn de richtprijzen hiervan?

Een netwerk op zich is dus niet nodig, maar wel graag modem en printer gedeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:06

Wat je nodig hebt is een crosskabel die lang genoeg is om van de ene pc naar de andere te gaan.
Op de PC waar het internet op binnenkomt installeer je een proxypakketje. Je geeft beide pc's een IP-adres. Op de tweede PC moet je bij al je internetapplicatie even invoeren dat je achter een proxy zit.
De printer sluit je op een van beide pc's aan. Je installeert hem als netwerkprinter. Laat op de andere pc een printer toevoegen, laat het zoeken op netwerkprinter. En klaar is kees Haha!

Ik leg het nog wel even in detail uit. Ik moet nu alleen weg. SORRY

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:07

Oja zo'n kabeltje kost nog geen 10 euro voor 20 meter

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 20:46

Klinkt simpel, maar zo'n proxypakketje, hoe kom je daar aan?

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:52

germie schreef:
Hoe kun je het makkelijkste een internetverbinding delen met 2 pc's? Er staan hier 2 pc's in 1 kamer, en momenteel is 1 pc aangesloten op het internet met een ethernet modem/adsl-aansluiting. De andere pc kan ook het internet op met dezelfde modem, maar dan moet ik een kabeltje omzetten, gelijktijdig op beide pc's internetten kan niet. Ik wil dus graag dat beide pc's gelijktijdig het net op kunnen. Wat voor hub/splitter heb ik hiervoor nodig?

En eigenlijk wil ik ook de printer delen. Moet ik dan een netwerk aanleggen, of kan eht ook anders? Heb je hiervoor een router o.i.d. nodig? En wat zijn de richtprijzen hiervan?

Een netwerk op zich is dus niet nodig, maar wel graag modem en printer gedeeld.


Ik heb een multi-pc ethernet modem.De twee pc's zijn hierop aangesloten.Het enige dat ik moest doen is een nieuwe netwerkkaart kopen( voor die oude pc) en een extra kabeltje.

De printer delen moet ik nog aan beginnen...
tips zijn altijd welkom Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:23

Je kan idd gewoon beter een netwerkkaartje in je pc duwen waar je connectie met internet mee maakt. Daar windows 2000 op installeren en ICS aanzetten, de andere pc een ip adres geven en dan je printer delen Lachen. Maar persoonlijk zou ik nog steeds voor de router oplossing gaan, spaart veel tijd en opzich zal het niet veel duurder zijn als de andere oplossing.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:24

De router zit er al in toch Verward

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:12

Ja, maar dan moet ze dus gaan klooien met nog een pc en een kabel, plus windows 2000 installeren, en ICS aanzetten.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 20:29

Ik heb ME op 1 pc en XP pro op de andere pc.
Verder zitten er netwerkkaarten in, want anders doet de ethernetmodem het niet.
Volgens mij hoef je toch niet van systeem te veranderen, of wel soms?

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:10

met een netwerkkabeltje Haha!