Kan geen bijlagen meer verzenden in e-mail...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Kan geen bijlagen meer verzenden in e-mail...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 09:32

Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe pc met adsl verbinding. Netjes iedere x de norton anti-virus scan en fire-wall geupdated (doet hij automatisch) en iedere week een volledige systeemscan.
Maar nu kwam ik er gister bij een sollicitatie via e-mail (naar een pc-bedrijf Haha! ) achter dat de bijlagen die ik via outlook erbij verstuur niet te openen zijn. Via mijn webmail kan ik ook helemaal geen bijlagen meer verzenden? Ik heb mij e-mailtjes verwijderd en oude bestanden weggegooid maar dat hielp niet.

Toch een virus? Verdrietig

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 12:42

niemand een idee? Ik denk een virusje die norton niet heeft gevonden maar hoop het niet vandaar mijn noodkreet op bokt.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 10:17

Kan het zijn dat Norton toch een virus door heeft gelaten en hoe controleer ik dat? Ik heb mijn pc hard nodig voor het solliciteren maar ben bang dat ik de bedrijven dan besmet Verward als ik ze een mail stuur.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 10:20

zet je virus scanner aan, kijk wat die aan geeft....

stuur eens een mailtje naar jezelf, met bijlage, kijk of het dan wel kan...

succes OK dan!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 10:27

ik heb een volledige systeemscan gedaan maar hij haalt er niets uit. Ik heb mailtjes gestuurd naar een bedrijf met mijn c.v. erbij die kunnen zij niet openen en als ik dan in mijn map verzonden kijk dan staat er dat outlook hem geblokkeerd heeft (beveiliging ofzoiets) en kan ik er ook niet in. via mijn webmail thuis kan ik helemaal geen bijlagen meer verzenden. Mijn firewall en virusscan van norton staan altijd aan en worden automatisch (zie ik ook iedere x gebeuren) ge-updated. Nou durf ik thuis niet meer te mailen.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 10:29

stuur eens een bericht met bijlage naar mij dan, kijk ik of ik m kan openen

kan het alleen vanmiddag pas zien, aangezien ik nu naar school moet...

emailadres staat in profiel...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 10:32

ik zit nu helaas op mijn werk zal het vanavond/vanmiddag even doen bedankt.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 17:39

ik heb een testberichtje met 2 bijlagen verzonden. In mijn emailmap verzonden lijkt het goed te zijn gegaan. dus misschien ligt het dus of aan mijn bestanden (mijn c.v.) of aan de bedrijf(ven) waar ik aan gemaild had.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 17:44

oeps nu krijg ik deze melding (ik heb het naar dat msn-adres verzonden):


Hi. This is the qmail-send program at postbode02.zonnet.nl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
---------------------------------------------------------------------
Het volgende bericht dat u stuurde aan deze gebruiker is niet aangekomen.
De meest voorkomende redenen zijn:
- het verkeerd intypen van het e-mailadres of het e-mailadres bestaat niet.
- de mailbox van de ontvangende gebruiker is vol waardoor er geen e-mail meer wordt geaccepteerd.
- het e-mailbericht stond in de wachtrij en kon in de afgelopen 3 dagen niet worden afgeleverd.
--------------------------------------------------------------------
The following email that you sent to this user has not been received.
The most occuring reasons are:
- wrongly typed e-mailaddress or the e-mailaddress doesn't exist.
- the e-mailbox of the receiving user is full and therefore the e-mail won't be accepted.
- the e-mailmessage was in queue and couldn't be delivered in the past 3 days.
---------------------------------------------------------------------

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:50

Wij hebben al een tijdje dat we de bijlagen niet kunnen openen. Er staat dan OE removed access to the following unsafe attachments in your mail: naam document. Als ik de mail echter forward dan kan ik hem we lezen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 17:58

irritant is dat die computers....

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:10

mm, met outlook express kan je de bijlagen niet openen? er staat ergens een optie, ik geloof dat het bij extra, dan opties en dan beveiligingen iets opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet openen, heb je dat aangevinkt? dan moet je dat vinkje terug wegdoen. Ik geloof toch dat het die optie was, ik had het een tijdje terug ook aan de hand en toen heb ik het zo opgelost Knipoog

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 18:21

in outlook kan ik ze wel versturen maar daarna kunnen ze niet meer geopend worden en gister kon ik ook met mijn webmail de bijlage helemaal niet versturen. Bij outlook geeft hij idd een beveiligingswaarschuwing.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:30

xKatleentjex schreef:
mm, met outlook express kan je de bijlagen niet openen? er staat ergens een optie, ik geloof dat het bij extra, dan opties en dan beveiligingen iets opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet openen, heb je dat aangevinkt? dan moet je dat vinkje terug wegdoen. Ik geloof toch dat het die optie was, ik had het een tijdje terug ook aan de hand en toen heb ik het zo opgelost Knipoog


Het heeft gewerkt. OK dan!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 11:16

ik heb dat vinkje bij mijn outlook ook uitgezet alleen bij mijn webmail heb ik die optie niet.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 11:24

nou breekt mijn klomp het dezelfde bestanden waar ik het probleem bij had (mijn standaard sol. brief en c.v.) nog een x in outlook en webmail uitgetest en nu doet het in ene weer.

Bij mijn bestanden komt .wps (works) achter te staan. Kan iedereen dat openen die Windows heeft? Koe Blond

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:35

Nee, dat kan niet iedereen openen. Je kunt deze extentie vaak wel vervangen door de word extensie, maar dan ben je wel je lay-out kwijt.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:53

hai, misschien een troost je bent niet de nige die daar last van heeft.
wij hebben ook outlook en ook adsl! maar ook wij kunnen via outlook geen plaatjes verzenden, dit zou te maken hebben met dat outlook helemaal ook geen plaatjes kan openen omdat het bang is dat er een virus in zit..(dat snap ik zelf ook niet helemaal: ik bedoel niet iedereen in nl heeft een virus in zn pc denk ik).
via hotmail kan ik weer wel plaatjes verzenden en ontvangen.. bij ons ligt het echt aan outlook zelf

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 12:57

Jennygirl schreef:
Nee, dat kan niet iedereen openen. Je kunt deze extentie vaak wel vervangen door de word extensie, maar dan ben je wel je lay-out kwijt.


Ook irritant van die lay-out ja. Ik heb met sollictaties mijn c.v. als bijlage de extensie word 97-2000 gegeven resultaat: de bedrijven krijgen mijn c.v. met alles scheef. Lekkere indruk voor een administratieve baan maar ja pech voor hun Haha! Deze pc heb ik net zit er alleen maar works op

Dus een virusje hier of daar is normaal? Verward Ik zorg dat mijn norton alles updates krijgt meer kun je niet doen toch?

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 16:42

gouda schreef:
Deze pc heb ik net zit er alleen maar works op

Dat ken ik, daarom hebben wij snel office aangeschaft, XP, wel te verstaan. Dit betekent dat wat ik op mijn PC doe, op een bepaalde manier opgeslagen moet worden, anders kan ik het op werk niet openen (NT). Houdt je bezig. *LOL*