Hoe ziet de toekomst eruit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Hoe ziet de toekomst eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 14:42

N.a.v. een opdracht van school over het leven in 2084 ben ik erg benieuwd naar hoe volgens jullie de wereld er in 2084 uit zal zien.

Gebruik je fantasie! Hoe ziet de wereld er in 2084 uit? Het hoeft niet helemaal realistisch te zijn Haha!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:44

Film Gattaca gezien laatst op tv?
Zo niet, huren!

Ik geloof dat we die kant op gaan.... Hopelijk is dat pas rond 2084 erdoor...

Grappig: jullie leraar is zeker geinspireerd door George Orwell's 1984

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:40

AARGH! Boos! Ik had al een heel verhaal, en toen werd ik eruit geknikkerd!

Poging 2:

Over 80 jaar dan gaan we op vakantie naar de maan. Veel mensen werken daar dan in de toeristische sector. Een aantal mensen zal ook noodgedwongen moeten emigeren naar de maan of Mars, omdat de aarde overbevolkt raakt.
Op vakantie gaan kan dan ook virtueel. Met een helm op je hoofd waan je je op de meest interessante plaatsen. Cool

Autorijden gaat volledig automatisch. Je gaat zitten, zegt tegen je boordcomputer waar je naartoe wilt en het ding gaat vanzelf rijden. Censors in de weg zorgen ervoor dat je nergens tegenaan knalt en zorgen tevens voor een optimaal weggebruik. Je betaalt wel belasting per gereden kilometer. Gelukkig werken er heel veel mensen thuis via de computer dus dat scheelt dan weer belasting en je houdt meer vrije tijd over. In die vrije tijd zitten mensen dan thuis weer met zo'n helm op in een virtueel cafe andere mensen te ontmoeten. Dat komt dus in de plaats van het huidige chatten. Meteen handig, want van een virtueel drankje kun je niet meer dronken worden. Zo kun je dus ook naar de bioscoop toe, gewoon binnenshuis. Sigaretten zijn afgeschaft, want die zijn een gevaar voor de volksgezondheid.

Met je mobiele telefoon kun je bijna alles regelen. Je kunt bijv. vanaf het werk ervoor zorgen dat thuis op een bepaald tijdstip de magnetron/koffiezetapparaat aanspringt. Je komt thuis van je werk en het eten staat al klaar.
Poetsen hoeft niet meer Lachen want met een speciaal zuiveringssysteem worden alle vuile deeltjes uit de lucht gefilterd en via een soort riolering afgevoerd naar een verwerkingsinstallatie.

Paarden moeten in grote groepen bij elkaar gestald worden. Het wordt vechten voor een uurtje in de rijbak. Dat komt ook door de overbevolking. Er zijn zoveel huizen nodig dat de overheid grond gaat onteigenen, zodat iedereen een piepklein huisje heeft zonder grond erbij. Samengestelde wedstrijden zijn niet meer te organiseren daardoor .

Kanker en Aids zijn overwonnen, maar daarvoor in de plaats komen er hele gemene virussen die grote groepen mensen kunnen uitroeien. Antibiotica geven heeft geen zin meer, want er wordt nu al zoveel van voorgeschreven dat iedereen dan resistent geboren wordt Haha! . Het is heel normaal dat je 100 jaar wordt, dus de pensioengerechtigde leeftijd gaat omhoog naar 80 jaar.

Mensen die een misdaad begaan krijgen een chip in hun lijf. Daarmee kan dag en nacht geregistreerd worden waar ze zijn en wat ze uitspoken. Als ze iets verkeerd doen is er dus meteen bewijs. Ze worden als straf in strenge werkkampen gestopt. Trouwens, ik denk dat iedereen dan een chip heeft. Zo kun je ook gemakkelijker iemand opsporen die ontvoerd is. Tevens is het handig bij vakanties op de maan. Als je dan ziek wordt kunnen ze aan de hand van je chip zien voor welke medicijnen je allergisch bent en wat je medisch dossier is.
Als iemand geboren wordt, komt meteen zijn DNA in een databank. Verzekeringsmaatschappijen horen bij de onderwereld Boos! Zij maken jacht op info in de databanken en hacken computers. Iemand die iets mankeert komt grof aan de premie! Huilen

Kinderen krijgen gaat als volgt; je gaat naar de dokter en die kijkt welke eigenschappen er allemaal in het gecombineerde DNA materiaal aanwezig zijn. Dan stel je een lijstje samen hoe je kind eruit moet zien, en welke karaktereigenschappen het moet hebben. Nog even het geslacht bepalen en klaar! Het is dan ook mogelijk om via het afgenomen genetisch materiaal een nieuw hart of oor te laten groeien. Mocht je het ooit nodig hebben dan wordt het gewoon van je eigen materiaal gekweekt!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:07

Hey,

ik denk dat we in 1e instantie gaan naar een enorme overbevolking, mede doordat de geneeskunst en de teckniek met sprongen vooruitgaan.

Echter rond 2084 zal een groot deel van de wereldbevolking uitgeroeid zijn door ziekten (mede vanuit het universum) en oorlogen. We kennen eind van deze eeuw een goede economie, een hoge levensstandaard. Organisaties als WNF hebben goede zaken gedaan, mede doordat onze generatie beseft dat er iets moet gebeuren voor het milieu.
De gemiddelde leeftijd van al onze levens-mijlpalen gaat omhoog: afstuderen tegen je 30e, kinderen krijg je pas tegen de 40, pensioen rond je 75e en sterven doen we ruim na ons 100e levensjaar.

Ik ben dan 105, dus wie weet wat er allemaal uit gaat komen voor mezelf Knipoog

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:35

In 2084?! Djiez, dan ben ik 112 en denk ik zomaar dat ik niet meer leef Haha! Althans dat hoop ik.... Heb geen zin om al mijn geliefden te overleven....

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:45

Hihi, maar die leven dan toch ook nog?

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:00

Code
Kanker en Aids zijn overwonnen, maar daarvoor in de plaats komen er hele gemene virussen die grote groepen mensen kunnen uitroeien. Antibiotica geven heeft geen zin meer, want er wordt nu al zoveel van voorgeschreven dat iedereen dan resistent geboren wordt  . Het is heel normaal dat je 100 jaar wordt, dus de pensioengerechtigde leeftijd gaat omhoog naar 80 jaar


Ik denk dat er dan wel een goedje is uitgevonden, maar dan komen er weer andere virussen: SARS in ergere variant.... Vogelgriep, veel erger dan nu...

Haha, verder vind ik je verhaal wel leuk Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:15

Wow Scum, wat een fantasie Haha!
Ik zou echt niet weten hoe het er dan zal zijn, ik hoop alleen dat het dan nog fijn en leefbaar is hier op deze aardkloot. Dan zou ik 102 jaar oud zijn. Pff, moet er niet aan denken Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:10

Jeetje Scum, idd veel fantasie heb jij OK dan! !

Maar in 2084, hoop ik niet meer te leven; ik zou dan 120 jr. zijn en dat lijkt me dus echt 3 x niks , zeker als een aantal dingen die Scum hier beschrijft, waarheid worden Tong uitsteken !!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:20

euhm *het hele amazonewoud is weggekapt
*Amerika heeft de macht over heel de wereld
*na 50jaar van bloedige oorlog is de Islam grotendeels uitgeroeid
*het klimaat is helemaal gek geworden
*in steden worden gasmaskers gedragen voor de vervuilde lucht
*10% van de wereldbevolking is gekloond
*van nu tot dan zijn er een honderdduizendtal dieren uitgestorven
*men heeft een medicijn tegen aids gevonden, helaas is deze plant uitgeroeid met het kappen van het amazonewoud
*verschillende delen van Europa en Amerika kampen met zware overstromingen.
*In het westen sluiten meer en meer fabrieken elke dag en heerst er grote werkloosheid, in Afrika en India neemt de post-industriële revolutie plaats en stijgt de welvaart.

anders gezegd zie ik de toekomst niet rooskleurig in Haha!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:29

in Afrika en India neemt de post-industriële revolutie plaats en stijgt de welvaart.

dit vind ik wel positief!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 16:00

Scum, Wat een fantasie zeg Haha! GEWELDIG OK dan!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:06

Een ding vrees ik inderdaad: dat het houden van paarden onbetaalbaar zal worden.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:13

xKatleentjex schreef:
euhm *het hele amazonewoud is weggekapt
*Amerika heeft de macht over heel de wereld
*na 50jaar van bloedige oorlog is de Islam grotendeels uitgeroeid
*het klimaat is helemaal gek geworden
*in steden worden gasmaskers gedragen voor de vervuilde lucht
*10% van de wereldbevolking is gekloond
*van nu tot dan zijn er een honderdduizendtal dieren uitgestorven
*men heeft een medicijn tegen aids gevonden, helaas is deze plant uitgeroeid met het kappen van het amazonewoud
*verschillende delen van Europa en Amerika kampen met zware overstromingen.
*In het westen sluiten meer en meer fabrieken elke dag en heerst er grote werkloosheid, in Afrika en India neemt de post-industriële revolutie plaats en stijgt de welvaart.

anders gezegd zie ik de toekomst niet rooskleurig in Haha!



Ik ben het helemaal met je eens en hoop dit niet zelf mee te maken!
Lekker egoistisch maar ik vind de wereld zoals 'ie nu is meestal al niet leuk meer, laat staan dan!