hoefsmid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-01 10:04

hoi
wij hebben 2 geiten en 3 paaarden. Weten jullie of dan even goed de hoefsmid op het erf mag komen?
kim

Erika
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 14:49

Ik weet bijna zeker van niet. Er bestaat nog steeds door heel nederland een bezoekverbod voor boerderijen waar evenhoevige dieren staan. Enige uitzonderingen zijn er wel maar daar valt de hoefsmit volgens mij niet onder.

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 20:35

Als die geiten recreatief gehuden worden, en dat zal wel. Dan mag je vanaf afgelopen zaterdag bezoek ontvangen mits die persoon niet 72 niet bij een ander bedrijf is geweest met evenhoevigen. Mijn hoefsmid komt morgen op stal en zij hebben 7 schapen. het mag dus wel.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 11:31

Ook als je in een toezichts gebied woont?

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-01 01:20

Ik vraag me af of het ook mag als je in een toezichts gebied woont, ik denk het niet.
Bij ons op stal is er een smid geweest, die heeft de hele dag alle noodgevallen gedaan en hij mocht inderdaad 72 uur van te voren nergens komen en 72 uur daarna ook niet, maar hij vond het niet erg, aangezien hij toch nergens anders terecht kon, op deze manier heeft hij weer wat inkomsten.
Ik zou het even goed navragen als ik jouw was en als het mag, zal dat onder bepaalde voorwaarden zijn, dan moet je nog een smid zien te vinden die het wil doen, maar ik denk dat de meeste wel willen aangezien ze nu bijna geen werk meer hebben...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-01 08:47

In een toezichtsgebied mag je helemaal niets zelfs geen voer halen!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-01 13:23

Bij ons mag de hoefsmid ook niet op het erf komen, (3 koeien) dus ik heb hem buiten het erf aan de openbare weg laten doen. Ik geloof dat dat officieel ook discutabel is, want hij mag eigenlijk helemaal niet in contact komen met mijn paard, maar dit leek ons de veiligste oplossing voor alle partijen. Het kan nog wel maanden duren en wat moet je zolang zonder hoefsmid? Er zijn natuurlijk nu veel ergere dingen, dat besef ik ook wel, maar die van mij is aan het herstellen van een peesblessure dus is de hoefsmid toch wel erg belangrijk.