iemand ervaring met amazon.com

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

iemand ervaring met amazon.com

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 00:38

Heeft er iemand goede of slechte ervaringen met amazon.com?
En zowiezo met kopen via internet met je creditcard?

Mijn broer wil er wat bestellen maar is er toch een beetje huiverig voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:45

Ik betaal veel dingen via het internet met mijn creditcard. Het bevalt mij prima nooit ellende mee. Je moet niet via duistere sites gaan bestellen.

ik betaal mijn Everquest account ook via CC. Met Amazon heb ik niet zulke goede ervaringen. Leveringen die nooit aankomen, dubbele afboeking van je kaart enz enz. Ik hou het wel bij zaken als Bruna.nl, Freerecordshop enz enz

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 00:50

Mijn broer wil graag ivm de gunstige dollar daar bestellen, bovendien schijnen de cd's die hij wil hebben niet hier verkrijgbaar te zijn.
Maar jij raadt het dus af, ok bedankt.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 01:50

Hmm, tot nu toe eigenlijk alleen nog maar positieve ervaringen met Amazon. Kan idd redelijk wat geld schelen...

Maar bestellen bij Bol.com via de Bokt banner is natuurlijk ook een goed plan en dan heb je geen gemuts met creditcards enzo Knipoog

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 08:36

Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met amazon, maar je bent vaak wel duurder uit.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:36

Als je boeken uit Amerika hierheen laat vliegen/verschepen, dan kan je soms, niet altijd, voor de onaangename verassing komen te staan dat je invoerbelastingen ofzo moet betalen. Had een vriendinnetje van mij laatst, dan heb je er plotseling niet zo heel veel aan dat de euro zo hoog staat tov de dollar.

ChestnutArabians
Berichten: 214
Geregistreerd: 08-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:38

ik heb ook alleen maar posi berichten over amzon alles wat ik besteld heb komt netjes aangeleverd en nog snel ook.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:39

Ik bestel altijd via www.amazon.co.uk en dat gaat hartstikke goed. Boeken zijn stukken goedkoper dan hier. Soms duurt het even voordat ze er zijn, dus houdt daar rekening mee.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:40

Ik heb nog nooit problemen gehad met Amazon.com. Altijd alles keuring netjes, snel geleverd en geen rare dingen met de afrekening. Ik wordt zelfs netjes op de hoogte gehouden van nieuwe publicaties in mijn favoriete genre.

=^.,.^=

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:41

Het handige aan Amazon is dat die belastingen (6% ) en invoerrechten (0% ) op boeken dacht ik?) al berekend worden door Amazon. Je krijgt achteraf dus geen extra rekening van de douane.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:44

BartVB schreef:
Het handige aan Amazon is dat die belastingen (6% ) en invoerrechten (0% ) op boeken dacht ik?) al berekend worden door Amazon. Je krijgt achteraf dus geen extra rekening van de douane.


Ai, dan is die vriendin van mij er onlangs flink bijgenaaid, want ze heeft gewoon betaald. Verward

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:46

Waarschijnlijk heeft ze niet bij Amazon besteld? Ik had laatst een zooi Tshirts over laten komen uit de US en daarvoor kreeg ik een paar weken later van UPS een rekening mbt de invoerkosten. Niet echt grappig Lachen

Maar weet het niet 100% zeker, ik zou het na moeten kijken op de amazon site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:45

Dat van die invoerkosten klopt wel hoor. Ik heb het vaker gehoord. Geef mij maar gewoon de Bruna Haha! Misschien wel iets duurder, maar achteraf geen gezeur met naheffingen.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:59


Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:30

Hmmm... Ik bestel al tijden boeken via de UK site van Amazon, en ik heb nog nooit een naheffing oid ontvangen. Misschien komt ie nog? De belastingdienst is namelijk niet zo snel Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:46

Jennygirl schreef:
Hmmm... Ik bestel al tijden boeken via de UK site van Amazon, en ik heb nog nooit een naheffing oid ontvangen. Misschien komt ie nog? De belastingdienst is namelijk niet zo snel Haha!.



Ik weet het niet zeker maar ik geloof dat je als het uit de UK komt niet hoeft te betalen en vanuit de US wel omdat het buiten Europa is. Maar nogmaals dat weet ik echt niet 100% zeker. Wellicht weten andere Bokkers het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:48

Jennygirl schreef:
Hmmm... Ik bestel al tijden boeken via de UK site van Amazon, en ik heb nog nooit een naheffing oid ontvangen. Misschien komt ie nog? De belastingdienst is namelijk niet zo snel Haha!.



Ik weet het niet zeker maar ik geloof dat je als het uit de UK komt niet hoeft te betalen en vanuit de US wel omdat het buiten Europa is. Maar nogmaals dat weet ik echt niet 100% zeker. Wellicht weten andere Bokkers het wel.