Bloedprikken...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Bloedprikken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 16:52

Ik moet bloedprikken van mn moeder...En ik vind het zoo eng Bloos
Ik was een poosje geleden zoo moe. Na de vakantie was het minder (wat wil je slapen tot 11/12 uur) Nu begint het weer en mn klieren in mn hals en oksel zijn helemaal opgezet. Dat zei ik dus tegen mn moeder ze dacht stiekem aan pfeiffer Verdrietig Dus als het over een weekje nog zo is moet ik bloedprikken...Aahh....

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:57

o meisje Ach gut het doet helemaal geen zeer volgens een vriendin van mij (kaliefje @ bokt) en die is nogwel bang voor prikken dus je slaat je dr wel door heen Lachen en ik hoop voor je dat je geen pfeiffer hebt zeg Bloos!

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 17:03

Idd ik hoop het ook niet... Maar ik las net op internet dat je ook last voor koorts moet krijgen en keelpijn daar heb ik (nog) geen last van...Maarja...Mn moeder zeurt al zolang: Ga nou eens bloedprikken!! Hmmzz misschien moet ik tog maar doen...

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:02

nee doet echt geen pijn!
ik heb dat al zo vaak moeten doen. ik vind het juist nu wel grappig.
En vooral niet op de pijn gaan zitten 'wachten' dan lijkt het juist alleen maar meer pijn doen.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:18

Ik moet maandag ook weer bloed prikken.... Durf nadat er geprikt is nooit de plek aan te raken waar geprikt is. Verder ben ik niet bang van die naalden....
Het doet echt geen pijn, je voelt niks of weinig...
Succes!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:28

Bloedprikken? Niks engs aan!
Een tijdje geleden ben ik in mijn buik getrapt door een paard en ik moest daarvoor naar het ziekenhuis...de dokter kwam naar mij toe: "Ja Jessie, ik ga even wat bloed bij je prikken zometeen...'' Nou, ik kreeg bijna een hartverzakking, ''BLOED PRIKKEN?!?!?!?! Jaaaa doeiiiii!!''
Maarja, het viel uiteindelijk reuze mee, echt waar! Gewoon arm ontspannen en niet denken aan die naald... Succes Knipoog

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:29

Als je de andere kant op kijkt enb aan iets leuks denkt merk je er eigenlijk niks van.
Heb al best wel vaak bloed laten prikken omdat ik vaak bloedarmoede heb.

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 19:40

Ooh dank je mensen!! Lovers
Nouw ik denk dat ik het dan tog maar ga doen... Cool
Dan weet ik tenminste of ik iets heb...Waardoor ik steeds zo moe ben enz.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:33

Goede beslissing! Ik zal je maar geen ''sterkte'' wensen voor de prik, want het stelt echt niks voor! Knipoog Nou in ieder geval maar hopen dat je geen Pfeiffer!

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 20:47

Idd ik hoop het ook niet. Ik ga morgen denk ik zeggen tegen mn moeder dat het tog maar moet...En dan hoor ik het vanzelf wel..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:57

Goeie beslissing, heel veel sterkte.
Het is niet erg, als je het eng vind kun je het beste niet kijken. Best kans dat je het niet eens voelt dan.
Ik geef regelmatig bloed en als ik niet kijk heb ik soms niet eens door dat die naald er al in zit.
Succes!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:11

Veel sterkte met het bloedprikken, het stelt niks voor hoor. Prik vanaf mn 6e al en ben nu 18 dus dat is al een aardige tijd.

Niet kijken en voor je het weet is het over!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:15

Gewoon niet kijken, dan valt het meer mee. Ik heb een poos terug ook bloed geprikt (pff tijd vliegt, het is al weer een aantal maanden terug Haha! ) en ik vond het echt vreselijk. Achteraf viel het gewoon hartstikke mee, zolang ik maar gewoon de andere kant op kijk en er niet bij nadenk Haha!
Het doet echt absoluut geen pijn ofzo..

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:48

Ik heb dat al zooo vaak laten doen!! daar voel je echt bar weinig van hoor! Pijn doet het zeker niet. Bij mij hebben ze ook weleens verkeerd geprikt ik hield er een enorme blauwe plek aan over maar het prikken en bloedafnemen deed zelfs toen geen pijn.
Ik ben voor het bleodprikken ook altijd wel zenuwachtig (beetje dom ik weet dat ik er niets van voel maar toch..) en iedere keer valt het reuze mee.
Gewoon niet naar kijken verstand op 0 en voor je het weet is het al klaar.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:57

Ik vond het ook altijd heel eng, maar ben inmiddels al zovaak geprikt (heb de ziekte van graves Scheve mond ) dat ik inmiddels wel kan zeggen dat ik geroutineerd ben Knipoog ! En ik kan je vertellen: het doet echt geen pijn! Het enige rottige moment is als de naald in je arm prikt, het eerste moment, maar dat duurt 1 sec, daarna voel je er niks meer van... Ik kijk ook altijd gewoon de andere kant uit. Maak je maar niet teveel zorgen hoor, met 1 minuut sta je weer buiten!

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 23:25

Ooh!! Haha oke..Het bloedprikken klinkt nu niet zo eng meer...Maar de uitslag Scheve mond

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:43

Ligt er, volgens mij, helemaal aan hoeveel bloed ze gaan prikken. Ik heb twee jaar geleden behoorlijk wat buisjes moeten vullen en ging dus van mijn graat. Plop, daar lag ik. Mijn zus vondt het hoogst amusant, ik niet. Maar ja, ik ben ook niet zo een held als ik 's morgens niets mag eten en ze dan ook nog 12 buisjes bloed aftappen.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:45

Hoezo doet geen zeer! Ik vind het wel zeer doen! Maar dat komt omdat ik altijd kei hard aanspan en moeilijk lig te doen. Probeer te relaxen denk dat het dan wel meevalt.
Ik hoop echt voor je dat je geen pfeiffer hebt das echt klote!

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 00:01

Oke..Dus ontspannen...Aan uhh Timmy Schijnheilig Denken dan komt alles goed Haha!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 00:09

T valt wel mee!klein momentje dat je ff denkt: Hé en dan benne ze al bloed aan t aftappen Tong uitsteken .Vraag gewoon een mooie pleister met een beertje en je bent t zo weer vergeten.

Zo'n prik in je vingertop, dat doet echt geen pijn haha!Dat moest ik laatst doen.( ff zinloos maar ik dacht er net aan.)

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 00:11

Zon vingerprikke moest ik dus eerst...Maar toen kwamen die opgezette klieren er ook nog bij dus werd het maar gewoon bloed prikken Scheve mond

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:50

Ik vond het eerst niet eng (ja de allererste keer), ik heb nu 4x bloedgeprikt. Maar nu vind ik het wel erg. De laatste keer kreeg ik nl. een flauwte in de auto na het bloedprikken. Door mijn keelontsteking die ik toen had kon ik nl. niks eten (v/d pijn) en dat is niet goed voor het bloedprikken.. ALTIJD eten van te voren. Maargoed ik heb dus pfeiffer en het gaat niet zo goed dus ben bang als ik weer naar de dokter ga ik weer moet bloedprikken, dus ik ga niet... Scheve mond

Sterkte ermee! En laat wel bloedprikken kan je zoveel schelen, want pfeiffer is geen lolletje!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:52

ik hebt dinsdag nog laten doen Lachen
doet echt geen pijn
idd even de andere kant op kijken en gewoon kletsen met de 'prikmevrouw' Haha!